Ostatnio w podcaście mówiłam o powodach, dla których Twoje oferty się nie sprzedają i co można zrobić, aby to zmienić. Dzisiaj pociągniemy ten temat dalej.
Opowiem Ci, jak zwiększyć sprzedaż online. A konkretnie – jakie działania warto podjąć, aby mieć więcej zamówień Twoich produktów lub usług. Bo te pojęcia niekoniecznie są tożsame. Jeśli jesteś ciekawa, co dokładnie mam na myśli, to ten odcinek jest właśnie dla Ciebie.
Zapraszam!
Zapewne każda osoba prowadząca biznes, myśli o tym, jak zwiększyć sprzedaż? Bo któż z nas nie chciałby zarabiać więcej? I dzisiaj opowiem Ci o uprawnieniach, które mogą przełożyć się na skalowanie sprzedaży online w Twojej firmie. A mówiąc bardziej precyzyjnie – skupimy się na tym, jak podnieść liczbę zamówień, aby generować lepsze wyniki sprzedażowe. Poznaj sprawdzone sposoby, które są wynikiem moich ostatnich przemyśleń i doświadczeń.
Moje case study – jak zwiększyć sprzedaż w biznesie online?
Przez długi czas skalowałam przychody, podnosząc ceny moich ofert i celując w klienta premium. Bardzo lubię pracować blisko z klientami, przez dłuższe okresy. A siłą rzeczy, ceny powinny być adekwatne do zakresu oferty i mojego wsparcia, abym mogła rozwijać opłacalny biznes online. Jednak nie ma co ukrywać, że taka indywidualna współpraca jest mocno angażująca, szczególnie jeśli chodzi o czas.
Ostatnio bardzo istotne dla mnie jest to, aby skalować biznes poprzez zwiększenie liczby zamówień na oferty, które nie wymagają ode mnie aż tak dużego nakładu pracy. Z tego powodu ograniczyłam do minimum współpracę 1:1, poza nielicznymi wyjątkami, bo czasami pracuję jeszcze z klientkami VIP.
Wiem także, że warto dywersyfikować źródła przychodów w biznesie online
Dlatego poza programami grupowymi, z których nie zamierzam rezygnować, skupiam się na bardziej skalowalnych ofertach. Tak, aby pomagać klientom również w takich krótszych odcinkach czasowych.
Co prawda obsługa programów grupowych jest również absorbująca, jednak nie wyobrażam sobie działania bez nich. Ja po prostu kocham bezpośredni kontakt z moimi klientkami i wspieranie rozwoju ich biznesów. Zatem ciągle wymyślam nowe oferty grupowe, prowadzę mastermindy i powermindy. Obecnie mam między innymi program AFP i grupowy mentoring Wygeneruj rekordowe wyniki sprzedażowe!
Dzięki takim formatom mogę najlepiej wykorzystywać swoje mocne strony. Mam tu na myśli umiejętność „wgryzania się” w biznes każdej klientki, wychwytywania rzeczy do usprawnienia i strategicznego nakierowania, jak zwiększyć sprzedaż. W tym jestem naprawdę świetna i programy grupowe umożliwiają mi pomaganie w takim zakresie.
Natomiast są momenty, kiedy marzę o tym, aby mieć trochę wolnego. Tak jak teraz, gdy zbliżają się wakacje, podczas których chciałabym spędzić czas z rodziną. I mieć parę tygodni bez spotkań z klientami na sesjach grupowych.
No i już od dłuższego czasu czułam, że chcę, aby rozwój mojego biznesu szedł również w tym kierunku. Jestem już na takim etapie, gdy mam zapewnione bezpieczeństwo i płynność finansową w firmie. Wiem także, czego ludzie ode mnie oczekują. Zatem to odpowiedni czas, żeby zacząć skalować biznes przez zwiększanie liczby zamówień. A nie tylko podnosić ceny, prawda? Ten temat mam teraz na tapecie.
Co zrobić, aby podnieść liczbę zamówień?
Chętnie podzielę się z Tobą moimi przemyśleniami, jakie usprawnienia warto wprowadzić w biznesie, żeby mieć więcej klientów na swoje oferty. Powiem Ci, czego sama spróbowałam i co według mnie jest najważniejsze, aby zwiększyć sprzedaż. Zanim do tego przejdę, to tylko przypomnę, że nie bez przyczyny właśnie dzisiaj poruszam ten temat.
Od 15 maja trwa bowiem u mnie wyzwanie Sprzedawaj i Zarabiaj Codziennie, w którym jeszcze możesz wziąć aktywny udział. Możesz także zamówić bilet VIP i skorzystać z audytu Twojej oferty na specjalnej sesji grupowej, która odbędzie się 22 maja. Jeśli jesteś tu przed tym terminem, to serdecznie zapraszam Cię do zapisu!
Przygotowałam też specjalną ofertę, z której możesz skorzystać, nawet jeśli nie uda Ci się dołączyć do wyzwania. To pakiet moich 2 bestsellerowych kursów do samodzielnej pracy: Pokochaj sprzedawać online oraz Stwórz Plan Kampanii Sprzedażowej w 2h. Może już o nich słyszałaś? Oba te kursy sprzedały się rewelacyjnie przy premierze i dotąd cieszą się dużą popularnością. Moje klientki bardzo je sobie chwalą, bo dzięki nim nauczyły się, jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując potencjał swój i ofert, które już stworzyły. Polecam Ci ich opinie, które znajdziesz na mojej stronie, abyś zobaczyła, dlaczego warto skorzystać z tych kursów.
Po tej krótkiej przerwie na reklamę, wracam do rzeczy. Wiesz już, że moim biznesowym celem było to, aby zwiększać liczbę zamówień, mieć więcej nowych klientów. Powiedziałam Ci też, dlaczego realizacja tego celu była dla mnie super ważna. Chciałam zyskać jeszcze większą niezależność w zarządzaniu swoim czasem. Stworzyć taką przestrzeń w swoim biznesie, bez spotkań z klientami, aby mieć trochę wolnego i móc na przykład wyjechać na wakacje. Teraz zdradzę Ci, co zrobiłam, żeby prowadzić firmę właśnie w tym kierunku.
3 sposoby, jak zwiększyć sprzedaż online
Od razu zaznaczę, że nadal jestem w procesie, więc nie mogę powiedzieć, że już jest super dobrze i nie potrzebuję więcej zamówień. Tak na marginesie, wątpię, żeby jakikolwiek właściciel biznesu narzekał na nadmiar sprzedaży ofert, które ma już gotowe w swoim sklepie. I mówił klientom: „już wystarczy, przestańcie kupować” 😉 Zawsze można mieć lepsze wyniki sprzedażowe.
Ja także wiem, że mogę sprzedawać jeszcze więcej. Natomiast zrobiłam już całkiem sporo kroków w tym kierunku i jestem zadowolona z postępów. Jakie działania są moim zdaniem najistotniejsze, aby zwiększać liczbę zamówień i skalować sprzedaż ofert online? Oto usprawnienia, które świetnie się sprawdzają w moim biznesie.
Pierwszy sposób, jak zwiększyć sprzedaż to właściwe pozycjonowanie marki
O tym już całkiem sporo mówiłam w poprzednich odcinkach podcastu. Jeśli chcesz przyciągać do siebie nowych klientów i sprawić, że ludzie sami będą chcieli zamawiać Twoje oferty, to zadbaj o pozytywny wizerunek Twojej marki. Pamiętaj, że kierujesz swoją ofertę nie tylko do stałych klientów, czyli „starej gwardii”, która już Cię dobrze zna.
Właściwe pozycjonowanie marki jest bardzo istotne, aby zostać zauważonym i zapamiętanym przez szerszą publiczność. Przy czym sposób, w jaki prezentujesz swój biznes, powinien być przejrzysty i zrozumiały dla odbiorców. Bardzo ważne, żeby już na pierwszy rzut oka było wiadomo, jaka jest Twoja specjalizacja, jak możesz pomóc i co Cię wyróżnia. Aby potencjalny klient nie musiał się zastanawiać, czym Ty właściwie się zajmujesz.
Szalenie istotna jest odpowiednia strategia pozycjonowania marki
Przyznam się, że kiedyś sama nie doceniałam tego obszaru. Natomiast teraz wiem, jakie to ważne i często też rozmawiam na temat z moimi klientkami.
Ja właśnie w tym roku, po raz pierwszy przygotowałam świadomą strategię marki. Spisałam moje wartości oraz precyzyjnie zdefiniowałam misję mojego biznesu. Opowiadałam o tym w 68 odcinku podcastu, zachęcam Cię do posłuchania.
Określiłam konkretne 3 filary mojej działalności, z jakich chcę być znana. Pod tym kątem wybieram oferty, które chcę promować oraz przygotowuję treści, dzięki którym potencjalni nabywcy od razu wiedzą, od czego jestem. I widzę, że takie działanie przynosi coraz lepsze efekty. Ludzie chętnie zamawiają moje oferty online, bo zbudowałam rozpoznawalność i zaufanie właśnie w tych obszarach, z którymi moja marka ma być kojarzona.
Jeśli szukasz rozwiązania, jak zwiększyć sprzedaż online i poszerzać grono klientów, to pierwszą rzeczą, jaką powinnaś zrobić, jest zbudowanie odpowiedniej strategii marki. Warto postarać się o pozytywny wizerunek w sieci, w myśl starego porzekadła „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. To Twoja wizytówka, która na Ciebie pracuje, sprawiając, że nie musisz non stop tłumaczyć, kim jesteś i czym się zajmujesz. Nowy odbiorca powinien od razu widzieć, jak możesz mu pomóc i czy Twoja oferta mu się opłaci.
A możesz to osiągnąć, dzięki przemyślanemu content marketingowi, dobrze przygotowanym kanałom komunikacji i treściom, które właściwie pozycjonują Twoją markę. Bo w budowaniu wizerunku Twojego biznesu, nie chodzi tylko o aspekt wizualny. Chociaż to też jest bardzo ważne. Odkąd mój branding został profesjonalnie przygotowany przez dziewczyny z Brand Girls, to też wpłynęło na zwiększenie mojej sprzedaży. Nabywcy łatwiej składają zamówienia i płacą więcej za moje oferty, a ja sama być może poczułam się pewniej. Jednak to jest tak naprawdę wisienką na torcie.
Najważniejsze, aby wizerunek Twojej marki był wyrazisty oraz spójny pod kątem wizualnym i tekstowym
Każdy odbiorca słuchając Ciebie i czytając treści na stronie internetowej, w social mediach czy newsletterach, od razu powinien wiedzieć, jakie są obszary, w których jesteś ekspertką i w czym mu pomożesz. Dzięki temu ludzie będą zamawiać Twoje oferty, nawet kiedy o nich nie wspominasz i nie prowadzisz aktywnej kampanii sprzedażowej.
Chciałabym, aby to dobitnie wybrzmiało – jeśli chcesz naprawdę skalować przychody i zwiększać sprzedaż, to zadbaj o właściwe pozycjonowanie marki.
To był pierwszy krok, którym ja się zajęłam, a wtedy nawet nie miałam świadomości, jak bardzo jest to istotne dla rozwoju mojego biznesu online. I jak mi to ułatwi dalsze działania. Teraz przygotowując oferty i planując kolejne inicjatywy, mam dokładną mapę, taki przewodnik w postaci strategii mojej marki. Dzięki temu nie muszę wyważać otwartych drzwi, bo mam zdefiniowaną ramę, w czym jestem najlepsza i po prostu to robię. Co się na maksa sprawdza. Także polecam Ci, abyś właśnie od tego obszaru zaczęła usprawnienia w Twoim biznesie.
Drugi sposób, jak zwiększyć sprzedaż to poprawianie oferty
W praktyce oznacza to zredukowanie liczby oferowanych produktów lub usług, bo w większości przypadków po prostu lepiej mieć ich mniej. Dlaczego to pomaga w zwiększaniu sprzedaży?
- Po pierwsze – jest to bardziej przejrzyste dla Twoich klientów, gdyż łatwiej im jest kojarzyć Cię z konkretnymi ofertami.
- Po drugie – masz więcej przestrzeni, aby szlifować swoje produkty czy usługi.
Jeśli chcesz rozwijać opłacalny biznes, potrzebujesz wyjść z fazy eksperymentowania z ofertami. To jest dobre na początku, kiedy poznajesz potrzeby docelowych nabywców i określasz profil swojego idealnego klienta. Natomiast później, jedynym sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż, jest baza genialnych ofert, z których jesteś znana. I które ludzie sobie polecają. Dlatego lepiej mieć kilka produktów lub usług i je ulepszać, zamiast stale gonić za nowościami.
Aby zwiększyć liczbę zamówień i skalować sprzedaż, to przede wszystkim przyjrzyj się swoim ofertom i zdecyduj, na których warto się skupić. Bardzo często jest tak, że to 20% oferowanych pozycji odpowiada za 80% przychodów. Całkiem możliwe, że podobnie jest także u Ciebie.
Wybierz najbardziej opłacalne oferty i je szlifuj
Ulepszaj ścieżkę komunikacji z potencjalnymi klientami i metody promocji. Może warto coś połączyć w pakiety, przygotować automatyczny lejek sprzedażowy? Pomyśl o tym.
A co zrobić, jeżeli nie masz jeszcze takich genialnych ofert? W takim przypadku najprawdopodobniej trzeba wrócić do podstaw, czyli zdefiniowania fundamentów biznesu, strategii marki, idealnego klienta. Brak bestsellerowych ofert zazwyczaj oznacza, że jeszcze nie wyszłaś z fazy uczenia się i nadal eksperymentujesz. Ten etap powinnaś w pewnym momencie zakończyć, aby rzeczywiście skalować biznes. Po prostu skup się na tych produktach czy usługach, które są najchętniej kupowane i generują najlepsze wyniki sprzedażowe. I udoskonalaj je, aż staną się bestsellerami.
Ograniczenie liczby ofert jest sprawdzonym sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż online
Jeśli śledzisz mój biznes, zapewne zauważyłaś, że właśnie to robię w tym roku. Wykorzystuję moje najbardziej znane oferty z największym potencjałem. Na przykład w lutym, przy okazji wydarzenia „Manifestacja to nie magia!”, sprzedawałam jeden z moich kultowych produktów – Dziennik Manifestacji. Natomiast podczas majowego wyzwania Sprzedawaj i Zarabiaj Codziennie, oferuję w super promocji pakiet moich 2 bestsellerowych kursów.
Bo już wiem, że wcale nie trzeba wymyślać koła na nowo, aby skalować sprzedaż. Wystarczy wykorzystać oferty, które są spójne z moją misją, wartościami i tym, z czego chcę być znana. I oczywiście są sprawdzone, co potwierdzają liczne pozytywne opinie moich klientów.
Jednocześnie znam to uczucie, że czasami mamy ochotę tworzyć coś nowego. Jednak tę potrzebę można realizować na różne sposoby. Ja przykładowo spełniam ją, poprzez wyzwania, o których wspomniałam. Mogę się wtedy „wyżyć” kreatywnie i zaspokoić chętkę na nowości. Natomiast mam bazę swoich bestsellerowych produktów, do których zapraszam wielokrotnie, aby rozwijać opłacalny biznes online.
Polecam takie podejście także Tobie. Jeśli chcesz zwiększyć skalę zamówień i generować lepsze wyniki sprzedażowe, to wybierz oferty, które mają potencjał, są zgodne ze strategią Twojej marki i je ulepszaj. Na tym właśnie bazuj, zamiast stale eksperymentować z nowościami. Bo w przypadku rozwijania biznesu, liczy się przede wszystkim jakość i często mniej, znaczy więcej. A jeśli jeszcze nie masz genialnych ofert, to z pewnością jesteś w stanie je stworzyć.
Trzeci sposób, jak zwiększyć sprzedaż to skalowanie widoczności
W tym miejscu z pewnością Cię nie zaskoczę, że trzeba zaistnieć w internecie, aby rozwijać biznes online. Chociaż wydaje się to oczywiste, często zaniedbujemy ten obszar. Ja także kiedyś nie przykładałam wagi do skalowania zasięgów, o czym wspomniałam w rozmowie z Beatą Wierzchowską w grudniowym odcinku podcastu. Większa widoczność w sieci nie była dla mnie priorytetowa i specjalnie jej nie monitorowałam. Teraz już wiem, że nie tędy droga.
Jeżeli chcesz skalować liczbę zamówień, to jak najwięcej ludzi musi zobaczyć Twoje oferty. To prosta droga do tego, jak zwiększyć sprzedaż online.
Dlatego ja naprawiłam swój błąd i zaczęłam bardziej dbać o zasięgi. Ułożyłam swoją strategię tak, żeby non stop w moim kręgu pojawiały się nowe osoby. Owszem, mam już swoją społeczność, która śledzi mnie od dawna i to jest super, że wciąż znajdują u mnie coś nowego. Natomiast w ostatnim czasie znacząco poszerzyłam grono swoich odbiorców. Dotyczy to zarówno subskrybentów moich newsletterów, fanów na Instagramie i Facebooku, jak i odwiedzających moją stronę internetową. Nie mam pewności, w jakim tempie rośnie liczba słuchaczy mojego podcastu – jeśli chcesz, daj mi znać, czy należysz do „starej gwardii”, czy jesteś tu nowa 😊
Jak poprawić widoczność w sieci i zwiększać zasięg?
Z pewnością warto zadbać o planowanie contentu, regularne publikacje i wysoką jakość treści we wszystkich kanałach komunikacji. Ja także w bardziej przemyślany sposób używam reklam. Mega dużą zmianą w moim biznesie online jest to, że lepiej wykorzystuję potencjał dłużej żyjących treści. To dobry moment, żeby podziękować Kasi, która bardzo mnie w tym wspiera i przypomniała mi, jak ważny jest ten obszar. Dzięki niej artykuły do mojego podcastu weszły na wyższy poziom i publikacje na blogu pojawiają się częściej.
I Tobie również polecam to samo. Skup się właśnie na długo żyjących treściach, żeby wyjść z kołowrotka ciągłego pokazywania się w social mediach. To naprawdę ważne. Ponieważ skalowanie widoczności nie polega tylko na ustawieniu reklam czy codziennej aktywności na Instagramie lub Facebooku. Naturalnie to też jest potrzebne w kontekście budowania wizerunku marki i zasięgów organicznych. Jednak pokazywanie się non stop na żywo w social mediach, wymaga sporej ilości czasu i pracy, a te treści mają krótki cykl życia.
Warto zadbać o widoczność w sieci w dłuższej perspektywie i podejmować takie działania, które zrobisz raz, a będą pracowały na Ciebie miesiącami czy nawet latami. Bardzo istotne, aby właśnie takie zasoby budować w swoim biznesie online.
Poznałaś moje 3 sposoby na to, jak zwiększyć sprzedaż online, które zdecydowałam się stopniowo wdrażać w moim biznesie. Kontynuuję te usprawnienia, bo widzę pozytywne rezultaty w postaci większej liczby zamówień.
Zaznaczam jednak, że są to strategie, których wprowadzenie zajmuje trochę czasu i efekty mogą nie być natychmiastowe. Uprzedzam Cię o tym, abyś nie czuła się rozczarowana. I nie pomyślała, że nie warto poświęcać swojego czasu na wdrażanie tych usprawnień, podczas gdy potrzebujesz pieniędzy teraz, a nie za pół roku czy rok. Znam to doskonale, bo też miałam podobne rozkminki.
Jednak zgodnie z tym, co podkreślam w komunikacji na moich profilach – moim zdaniem powinnyśmy budować swój biznes na dłużej i traktować go, jako zasób. A nie tylko gonić króliczka w perspektywie 2-3 miesięcy, organizując co jakiś czas kampanie sprzedażowe. Bez planu na to, z czego będziemy żyć w międzyczasie. Dlatego uważam, że jedyną słuszną drogą jest długofalowy rozwój biznesu online z dobrze przygotowaną strategią.
Sprzedawaj swoje genialne oferty z pełną mocą!
Oczywiście moje sposoby na to, jak zwiększyć sprzedaż i skalować przychody to tylko ogólny framework. Rób to po swojemu, dostosuj konkretne działania do siebie i kierunku rozwoju Twojego biznesu.
Natomiast jeśli chcesz otrzymać moje bezpośrednie wsparcie, to polecam Ci opcję VIP, którą możesz kupić po zapisie na wyzwanie Sprzedawaj i Zarabiaj Codziennie. W jej ramach przeprowadzę audyt Twoich ofert oraz pokażę Ci, co konkretnie możesz usprawnić w Twojej firmie, aby sprzedawać z pełną mocą. To limitowana czasowo propozycja, z której możesz skorzystać jeszcze przed 22 maja br. Bo właśnie w ten poniedziałek będzie specjalna sesja grupowa poświęcona ofertom uczestniczek.
A w każdym momencie możesz zamówić pakiet Sprzedawaj i Zarabiaj z Pełną Mocą, do którego dostęp otrzymasz na rok od zakupu. Tak, jak wspomniałam wcześniej – znajdziesz w nim 2 bestsellery z mojej oferty kursów do samodzielnej pracy, czyli „Pokochaj Sprzedawać Online” i „Stwórz Plan Kampanii Sprzedażowej w 2h”. Oba zwracają się błyskawicznie i świetnie uzupełniają. Dzięki nim nauczysz się, jak zwiększyć sprzedaż, łącząc strategię z mentalnością.
Audio kurs „Pokochaj Sprzedawać Online” pomoże Ci bowiem odblokować wspierające przekonania na temat sprzedaży i zarabiania. A także mentalnie oswoić się z różnymi formami aktywnego sprzedawania online, a nawet je pokochać. Natomiast warsztaty „Stwórz Plan Kampanii Sprzedażowej w 2h” są bardziej strategiczne. Pokażą Ci możliwości skutecznej promocji Twojej oferty podczas dostosowanej do Ciebie i Twojej marki akcji sprzedażowej.
Polecam Ci ten pakiet w specjalnej promocji, abyś pokochała sprzedaż i skalowała swój biznes z pełną mocą!
To tyle na dzisiaj. Mam nadzieję, że bierzesz udział w wyzwaniu Sprzedawaj i Zarabiaj Codziennie i spotkamy się w poniedziałek na sesji VIP. Jeśli nie chcesz przegapić informacji o kolejnych wydarzeniach, to zachęcam Cię do subskrypcji podcastu Mały biznes, wielkie efekty oraz śledzenia mnie na Instagramie. Jesteśmy w kontakcie!
Sprzedawaj i Zarabiaj z Pełną Mocą!
Możesz przygotować skuteczną kampanię sprzedażową swojej oferty. I to w kilka godzin, a nie kilkanaście dni.
Możesz z lekkością sprzedawać swoje oferty. A Twoi idealni klienci sami będą dopytywać o możliwość ich zakupu.
Jesteś gotowa, aby odblokować pełną moc swoich ofert?
Zamów promocyjny pakiet bestsellerowych kursów – zacznij sprzedawać i zarabiać codziennie!
Dostęp otrzymasz od razu i korzystasz przez rok.
- 5 przyczyn, dla których nie osiągasz przełomu w biznesie online (mimo że bardzo tego chcesz) - 22 września, 2023
- 5 obszarów, na jakich warto się skupić, aby generować rekordowe wyniki sprzedażowe - 15 września, 2023
- Jak rozwijałam biznes online rok po roku? Moja historia rozwoju biznesu - 8 września, 2023