Strategie sprzedaży online – co wybrać?

Co działa teraz w małym biznesie online, aby pozyskiwać nowych klientów, a co już nie działa? Na jakie strategie sprzedaży online postawić?

Ten odcinek nagrywam w kwietniu 2024 roku, dlatego pamiętaj, że omawiane przeze mnie trendy dotyczą mniej więcej tego okresu. Sytuacja w biznesie zmienia się dynamicznie.

ALE myślę, że te trendy zostaną na dłużej – bo tak naprawdę odnoszą się do uniwersalnych praw marketingu i sprzedaży.

 

Co jest hot w sprzedaży, teraz w biznesie online, a co nie jest hot? 

Po pierwsze, hot są otwarte metody dzielenia się swoją wiedzą i pokazywania swojego podejścia.  

Te czasy, kiedy trzeba było się na wszystko zapisać, na webinar, na rozmowę wstępną, żeby się dowiedzieć w ogóle, jakie Ty masz podejście, odchodzą do lamusa. 

Ludzie potrzebują poznać Ciebie, zanim podejmą decyzję, czy chcą korzystać właśnie z Twoich ofert, czy pracować z Tobą bezpośrednio.  

I zbyt często widzę, jak stosuję moje klientki taki gatekeeping: “tego nie powiem, bo dam za dużo, za darmo i wtedy ludzie do mnie nie przyjdą na płatne oferty”.

To nie jest prawda. 

Spójrz na to z tej perspektywy, jak sama podejmujesz decyzje zakupowe. 

No raczej nie jest tak, że podejmujesz te decyzje zakupowe na zasadzie: “O, dopiero poznałam kogoś w internecie, hmm, może od razu się umówię na rozmowę? Mam w końcu tyle wolnego czasu, niech on mi powie, czy to dla mnie, czy nie dla mnie, wtedy się zastanowię.” 

Zamiast tego co jest hot? Na jakie strategie sprzedaży online warto postawić?

Hot jest content marketing, czyli pokazywanie swojej ekspertyzy w otwarty sposób.  

Nie chowanie tego za rozmowami, za zapisem na maila i tak dalej. 

Jeżeli jeszcze jakimś cudem do tej pory nie masz kanału dłużej żyjącej treści, gdzie ludzie mogą się Ciebie nasłuchać, naoglądać, poznać Twoje podejście – zanim podejmą decyzję o współpracy – to naprawdę zacznij to robić.

Nie licz na to, że ludzi zaprosisz na bezpłatną rozmowę i dopiero tam im powiesz, jaka jesteś fajna. Pokaż, że jesteś fajna wcześniej. 

Co nie jest hot? Jakie strategie sprzedaży online odchodzą do lamusa?

Według mnie stawianie tylko i wyłącznie na webinary nie jest najlepszą metodą, aby można było Cię poznać.

To nie jest tak, że ja totalnie uważam, że webinary w dzisiejszych czasach nie działają.  Natomiast właśnie oczekiwanie, że ludzie będą o konkretnej godzinie u Ciebie na żywo bardzo często, to jest właśnie coś, co powinno już trochę odejść do lamusa.  

Z perspektywy klienta to mniej wygodne niż stale dostępne, otwarte treści.

Jeśli mam przychodzić do Ciebie na webinar, o konkretnej godzinie być, zastanawiać się, czy mam opiekę dla dzieci i tak dalej… to jest to dla mnie trudniejsze.

Bo ten klient mówi: “po prostu pozwól mi Ciebie poznać w wygodnym dla mnie momencie.”  

Wyciągnij do niego rękę.

Ja sama organizuję webinary rzadko, na specjalne okazje, za to regularnie na przykład nagrywam dla Ciebie te odcinki.  Otwarta, bezpłatna wiedza. 

I jak myślisz, co mi przynosi w długiej perspektywie większe korzyści? Co mi buduje większe zaufanie?  To, że właśnie od czasu do czasu 30 czy nawet 50 osób na żywo ogląda mój webinar?

Czy to, że regularnie właśnie ileś tam osób ogląda, słucha tego, co ja mam do przekazania, w dogodnym dla siebie momencie?

 

Co jest jeszcze hot?  To jest sprzedawanie do gotowych na to ludzi – czyli personalizacja sprzedaży. 

Ja o tym mówiłam już dawno tak naprawdę. Jeżeli właśnie znasz mnie od jakiegoś czasu, to wiesz, że na początku specjalizowałam się w e-mail marketingu.

Jako jedna z pierwszych w polskim internecie 😉 pokazywałam, jak segmentować swoje grupy odbiorców.

Żeby naprawdę mieć taką pewność, że Twoja oferta trafia do ludzi, którzy są na nią gotowi. 

Trafia do ludzi, którzy na przykład spijają każdą Twoją treść, którzy naprawdę otwierają Twoje maile.

Którzy naprawdę już na przykład kupili jakiś tańszy produkt od Ciebie, którzy są gotowi na kolejny krok z Tobą. 

Można to wszystko sobie spersonalizować, a nie wrzucać wszystkich do jednego wora. 

I to jest osobiście temat, do którego sama zamierzam w najbliższej przyszłości znowu wrócić.

Co prawda wykorzystywałam przez cały czas w pewien sposób personalizację sprzedaży, ale teraz analitycznie potrzebuję się jeszcze w to bardziej zagłębić.

Żeby odpowiedni ludzie, na przykład w lejkach, otrzymywali odpowiednie treści.

Żeby właśnie osoby, które nie są gotowe na jakiś krok, nie wykazały żadnego zainteresowania, może dostawały mniej komunikatów sprzedażowych. 

I myślę, że to jest kierunek, w którym właśnie warto iść, który się okaże bardzo, bardzo hot.

 

Wyciągaj rękę, jak najbardziej, jak najczęściej sprzedawaj, ale – co jest ważne – do ludzi, którzy są na to gotowi. 

Jeżeli ktoś potrzebuje więcej czasu, żeby być z tobą na tej fazie, poznajmy się, bezpłatne treści, hej, może tutaj zaobserwujesz mnie na Instagramie, może na YouTubie – uszanuj to. 

Natomiast są też ludzie, którzy są gotowi już na poważne kroki z Tobą. 

Na przykład dołączają do mojego mentoringu czy mastermindu ze mną w większości osoby, które już były w poprzednich moich programach. Dzięki temu znają moje podejście i są po prostu na to gotowe.

Takie właśnie też osoby trafiły – przede wszystkim – do mastermindu NEXT LEVEL.

I dlatego kiedy promuję program na wyższej półce cenowej, to w pierwszej kolejności go promuję właśnie zwłaszcza do tych osób, co do których mam pewne kryteria.

Wysegmentowałam sobie ich w systemie mailowym i wiem, że z największym prawdopodobieństwem będą na to gotowe.  

Oczywiście personalizacja sprzedaży to jest o wiele więcej niż personalizacja segmentów w newsletterze. 

To jest właśnie też sprzedaż przez wiadomości prywatne, follow-upy, remarketing sprzedażowy.

Ale nie wchodzę w to wszystko technicznie. 

Najważniejsze jest, żebyś zapamiętała w ogóle to hasło. To jest HOT, personalizacja sprzedaży. 

I żebyś zaczęła się zastanawiać, jak to możesz wykorzystać u siebie. 

 

Strategie sprzedaży online – czy social media sprzedają? 

Ja coraz bardziej skłaniam się ku takiemu podejściu,  żeby nie sprzedawać hardkorowo w social media, bo one nie są do tego. 

I tu się zmieniło mnie sporo, bo do tej pory sprzedawałam dużo również przez social media. 

Teraz tak jakby chcę, żeby to było miejsce, w którym można mnie właśnie poznać, gdzieś tam przekierować dalej, że a może posłuchasz YouTube’a…

A niekoniecznie od razu coś kup. I to jest właśnie bardzo mocno zbieżne z tą personalizacją sprzedaży. Że sprzedajemy dopiero do tych ludzi, którzy są na to gotowi. 

I akceptuję, że jeżeli nowi ludzie trafiają na mój profil na Instagramie, to niekoniecznie od razu oni są gotowi, żeby coś ode mnie kupić.

Kolejna, ostatnia już para, hot or not. Co jest hot w sprzedaży? 

 

Jak dużo ludzie mają szans aby od Ciebie kupić? 

Ludzie tym częściej kupują… im częściej dajesz im szansę, żeby coś kupić.

Nie licz na jednorazowe sprzedaże raz na kilka miesięcy, ogromne kampanie sprzedażowe. I mówiłam już o tym w jednym z odcinków.

Nie ograniczajmy poziomu swojego wsparcia.

Jeśli tylko raz na kilka miesięcy w jakiejś kampanii sprzedażowej jest szansa, żeby ludzie skorzystali z naszej oferty… to odrzucasz osoby, którym TERAZ możesz pomóc.

“Czekaj sobie na tę szansę, a teraz nie mogę Ci pomóc.”  

Sama widzisz, że to nie brzmi zbyt sensownie – dawanie często nawet małych okazji do zakupu przyniesie Ci o wiele więcej korzyści w długiej perspektywie.

Niż duża kampania sprzedażowa, jedynie wiesz, z wielką pompą, raz na rok. I dlatego zastanów się właśnie, jak możesz to zrobić, żeby pokazywać, jak można z Tobą pracować. 

Tego właśnie notabene dotyczy zadanie praktyczne w Klubie 10K w tym miesiącu.  Żebyś pokazała, jak można skorzystać z Twojej oferty i uczestniczki klubu dostają instrukcje i przykłady, jak wykonać to zadanie i działają. 

Oczywiście tych par Hot or Not w sprzedaży to mogłabym mieć o wiele więcej, ale na ten moment – wystarczy.

Jeżeli jeszcze jakimś cudem nie wiesz, co to jest Klub 10K – zapoznaj się z okazją specjalną, która jest aktywna przez pierwsze 20 minut po wejściu na stronę.

Właśnie tam będziesz ćwiczyć to, co jest teraz hot w sprzedaży, a nie to, co kilka lat temu guru mówili, że warto robić.

 

Chcę pokazywać to, co działa teraz, na praktycznych przykładach, jak to możesz zastosować także i u siebie

To jest moją ideą na ten klub, dlatego jeżeli ta idea Ci odpowiada, no to odnajdziesz się tam doskonale i zapraszamy. Trzymaj się ciepło. Cześć, cześć. 

 

Doprowadź swój biznes do stabilnych 10 tysięcy miesięcznie lub więcej.

Przestań się uczyć, zacznij działać metodą małych kroków nad tym, co NAPRAWDĘ ma znaczenie dla przychodów w Twojej firmie:

1) Opłacalność biznesu online i

2) Siła Twojego marketingu i sprzedaży. 

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” / odcinkach YouTube!

Dzięki temu łatwo znajdziesz nowe odcinki z wiedzą, inspiracjami lub konkretnymi strategiami, które pomogą Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną kobietą bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict