Jak przyciągnąć klientów premium? Słyszę to pytanie bardzo często.
Czy istnieje magiczna metoda wybierania tylko klientów, którzy są w stanie zapłacić nam dużo pieniędzy?
Cóż, odpowiedź na to pytanie to… zależy.
Jeśli w tym odcinku oczekujesz, że powiem Ci, że wystarczy skierować reklamę według określonych kryteriów, a na pewno zdobędziesz dobrze płacących klientów, to niestety nie działa w ten sposób.
Jednak istnieją metody, które pozwolą Ci wybrać takiego idealnego klienta i go zakwalifikować.
A także pozbyć się (odepchnąć) tych, którzy nie spełniają tych kryteriów.
I o tym właśnie opowiadam poniżej.
Klienci premium szukają wysokiej jakości rozwiązań i są gotowi za nie zapłacić.
Bardzo szanują swój czas. I nie będą go marnować biorąc udział w 10 darmowych rozmach, a potem zastanawiać się, z kim pracować.
Zamiast tego wcześniej zbadają kanały tych osób, opinie, polecenia, czy inne czynniki, które biorą pod uwagę. Po prostu podejmą decyzję.
Tak, być może przyjdą wcześniej na rozmowę, ale nie na “darmową” sesję, ale na rozmowę wstępną – upewniając się co do swojej decyzji, żeby pracować właśnie z Tobą.
Pościg za jak największą liczbą osób na darmowe sesje nie jest dobrym sposobem na to, aby klienci zapłacili Ci później dużo pieniędzy.
Metoda, którą polecam, jest inna, i mówiłąm o niej w poprzednim odcinku, jakie strategie sprzedażowe teraz działają i po prostu odsyłam cię do tego odcinka.
Co jeszcze musisz wiedzieć?
Nie ma tak dużego znaczenia w przypadku klientów premium, jaki jest stan ich portfela. Znajdujemy pieniądze na rzeczy, które są dla nas istotne.
Ważniejsze jest to, jaki jest ich poziom świadomości, że dany problem jest dla nich ważny.
I myślę, że często występuje takie nieporozumienie.
Że myślimy, że wystarczy, żeby klienci mieli pieniądze, a na pewno kupią naszą ofertę.
To tak nie działa.
Klienci mogą mieć pieniądze, ale po prostu nie postrzegają tej tematyki jako priorytetowej w danym momencie.
Jak więc przyciągnąć klientów premium? Pamiętając, że o wiele ważniejszy jest ich stan umysłu niż stan portfela.
To właśnie musisz osiągnąć. Tacy ludzie, najprawdopodobniej, staną się klientami premium.
Nie musisz im tłumaczyć, dlaczego warto, bo już to wiedzą.
Nie musisz ich przekonywać, bo wiedzą, czego potrzebują.
Szukają po prostu osoby, która zainspiruje ich, wzbudzi zaufanie, która pokaże, że da się coś zrobić, która ma dobrze skomunikowaną ofertę – spełniającą ich potrzeby, w której widać efekty, rezultaty poprzednich klientów.
To sprawia, że klienci rozumieją, że kiedy zaczną pracować z Tobą – mogą liczyć na taki a taki rezultat.
Klienci premium to osoby, które są już na takim poziomie świadomości, że wiedzą, że potrzebują rozwiązań.
I wystarczy im po prostu powiedzieć, dlaczego akurat od Ciebie.
I trzecią rzeczą, która charakteryzuje klientów premium, jest to, że płacą… i wymagają.
Chcą, aby dla nich zrobiono jak najwięcej, aby się nimi jak najbardziej zajęto – jakby sami mieli dużo czasu, kupiliby tańsze rozwiązanie.
I projektując program premium, zamiast zarzucać klienta wiedzą i materiałami…
…zastanów się, jak możesz ułatwić klientowi osiągnięcie pożądanego rezultatu.
I tutaj są naprawdę różne kategorie usług, które możesz zaoferować.
Pierwszy model to “done with you” – współpraca partnerska.
W tym modelu ja, jako lider, angażuję się w to, że zaprojektuję dla Ciebie świetny program, świetne ćwiczenia transformujące, czy inne ułatwienia, które pomogą Ci to i owo zrobić.
A Ty, jako klient, zobowiązujesz się, że będziesz uczestniczyć w sesjach, że wyślesz te karty z informacjami zwrotnymi w określonym terminie, i tak dalej.
Zawsze to jest współpraca, a nie tylko to, że ja robię pracę za Ciebie.
Bo to już inny model – “done for you”.
W tym modelu klient chce pracować jeszcze mniej, jedynie dawać feedback na temat tego, co Ty robisz, nakreślać oczekiwania.
Ty w tym modelu pracujesz na jego efekt.
Zbuduj mu stronę internetową. Klienta nie interesują szczegóły. Chce mieć zrobione wszystko od A do Z.
Klient chce wprowadzić markę na zagraniczny rynek. Nie ma czasu, żeby się tym zajmować. Szuka osoby, która się tym strategicznie zajmie i to skoordynuje. To również usługa typu “done for you”.
I naturalnym porządkiem rzeczy jest to, że usługa „done dor you”, w której zdejmuje się bardzo dużo odpowiedzialności z klienta, będzie kosztować znacznie więcej niż usługa „done with you” (model partnerskiej współpracy).
Warto o tym pamiętać, i z perspektywy dostawcy tych usług, i z perspektywy klienta.
Ja mam usługę „done for you”, Sales Funnel Booster, dotyczącą wdrażania systemu sprzedaży.
Kosztuje ponad 20 000 PLN, ponieważ jest to usługa, w której naprawdę to dla Ciebie wykonuję od A do Z.
Czy to dużo? To zależy.
Prawdopodobnie więcej w sumie zapłaciłabyś różnym specjalistom od reklamy, asysty, copywritingu, systemu mailowego, designu, a jeszcze musiałabyś to wszystko skoordynować.
Wartość przekracza cenę – mimo tego, że jest to oferta premium.
Już znasz podstawy dotyczące klientów premium i ich zachowań.
Teraz pojawia się pytanie: jak przyciągnąć klientów premium?
Przyciągnij swoich klientów odpowiednią KOMUNIKACJĄ.
I co mam na myśli mówiąc komunikacja?
Po pierwsze, strona wizualna Twojej marki.
Jeśli chcesz przyciągnąć klientów premium, a projektujesz grafikę samodzielnie w Canvie i wygląda średnio… cóż, przepraszam, ale to nie działa.
Jeśli chcesz przyciągnąć klientów premium, ale sama robisz landing, i to wygląda kiepsko… cóż, przepraszam, ale to nie działa.
Jeśli chcesz przyciągnąć klienta premium – on BĘDZIE wyrabiał sobie pierwsze wrażenia na temat Ciebie i Twojej marki od przejrzenia Twoich kanałów obecności w sieci. Tego nie unikniesz.
A jeśli w ogóle ich nie masz LUB widać, że na tym “oszczędzasz” – to czemu klient miałby Tobie zapłacić duże pieniądze?
Skoro widzi, że masz markę, w którą Ty sama nie inwestujesz?
Niestety, oceniamy trochę po wyglądzie. Pierwsze wrażenie ma znaczenie. I klient premium także będzie oceniał w ten sposób, przynajmniej jeśli kierujesz się do klienta, który jeszcze Cię nie zna.
Na podstawie tego, co widzi, jakie są jego pierwsze skojarzenia, uczucia związane z marką, będzie decydował, czy warto w ogóle zostać u Ciebie na dłużej, czy nie.
Warto dbać o stronę wizualną biznesu, jeśli chcesz przyciągnąć więcej klientów premium.
Kolejna rzecz w przyciąganiu klienta premium odpowiednią komunikacją to wywoływanie reakcji.
Zaciekawienie, zaintrygowanie – od tego się zaczyna.
I uwaga: nie są to komunikaty typu: “Czy masz problem z X? Mogę Ci pomóc.”
To już jest oklepane.
Jak przyciągnąć klienta premium? Potrzebujesz projektować komunikaty specyficzne dla problemów i bolączek danego klienta.
O tym właśnie więcej będziemy mówić w NEXT LEVEL mastermind.
Po trzecie, aby przyciągnąć klienta premium, nie ukrywaj się i pokaż, dlaczego warto Ci zaufać.
Po prostu wystaw na świat swoje certyfikaty. Wystaw, ilu klientom już pomogłaś. Wystaw opinie. Wystaw dowody zaufania. Wystaw może autorski system pracy, wytłumacz, dlaczego właśnie tak pracujesz. Opowiedz historię powstania marki..
To wszystko sprawia, że budzisz więcej zaufania – nie ukrywaj tego.
Pokaż to tylko w swoich kanałach.
Co jeszcze jest ważne, aby przyciągnąć klienta premium?
Cóż, daj mu znać, jak ten proces rozpoczęcia współpracy z Tobą będzie wyglądał.
Miej przykłady na swojej stronie internetowej, wytłumacz co go czeka, jak się zgłosi.
To wszystkie elementy, o które warto zadbać, zanim nawet zacznie się proces sprzedaży.
I pamiętaj, żeby oprócz przyciągania właściwych – odpychać niewłaściwych ludzi, kiedy mówisz o ofercie premium.
W tym odcinku opowiedziałam Ci o usłudze Sales Funnel Booster, która kosztuje ponad 20 000 PLN.
I mówiąc to wprost – odrzucam ludzi, którzy mówią: “to nie dla mnie”.
I wiesz, że to nie dla ciebie, ponieważ na przykład w tym momencie Twój biznes nie jest na tym etapie, żeby tyle płacić.
Dopiero rozwijasz biznes, stabilizujesz przychody, i wtedy to jest całkowicie naturalne, że to nie jest oferta dla Ciebie.
Jednak mogą być ludzie, którzy przyszliby do tego odcinka, rozumieją wartość tej usługi (bo sami już wielokrotnie próbowali budować lejki, ze średnim skutkiem).
I zaczęliby się zastanawiać… “tak naprawdę miałbym to gotowe… wielokrotnie próbowałem zaangażować się w lejki, ale w ogóle to nie działało, albo wciąż odkładałam to na później… …wiąż muszę szukać innego specjalisty od reklamy. I tutaj, gdybym miał wszystko zrobione od razu, może nie byłoby to wcale tak duża suma?”
Podsumowując: nie, nie ma magicznej techniki targetowania reklam, która pomoże Ci dotrzeć do klientów premium.
Jednak mam nadzieję, że ten odcinek pomógł Ci zrozumieć, jakie czynniki tutaj się liczą, aby mieć takich klientów więcej.
Buduj zaufanie. Twórz komunikaty, które wywołują właśnie idealnych klientów. Pamiętaj, że szukają szybkich rozwiązań, szanują swój czas, i potrzebują doceniać wartość tego, co oferujesz.
A jeśli samodzielnie wydaje Ci się to trudne do ogarnięcia – polecam moje skromne usługi.
Łatwo możesz zacząć ze mną współpracę w dwóch programach:
W zależności od twoich potrzeb, co uważasz za bardziej odpowiednie. Klub 10K to mniejszy zakres mojego wsparcia i takie konkretne zadania co miesiąc dla właścicieli firm, aby poprawić opłacalność i wzmocnić siłę marketingu oraz sprzedaży.
Królowe Swojego Biznesu to wyższy poziom wsparcia i pracujesz tam ze swoją mentalnością. Odkryję przed Tobą te obszary w Twojej głowie, które mają największe przełożenie na wyniki.
Zdecyduj sama, który z tych programów może być dla Ciebie.
A jeśli jesteś tym klientem premium, który nie chce programów grupowych, który nie chce słuchać, jak pomagam innym, ale potrzebuje indywidualnego spojrzenia na siebie i swój biznes…
…to możesz zacząć od indywidualnej konsultacji
Zawsze możesz też napisać do mnie na maila kontakt@italianamarketing.pl, żeby zapytać o możliwości współpracy.
Albo jeśli wolisz to bardziej nieformalnie, odwiedź mnie na Instagramie – ItaliaJustyna.
Doprowadź swój biznes do stabilnych 10 tysięcy miesięcznie lub więcej.
Zostań Królową Swojego Biznesu!
Odkryję przed Tobą te obszary w Twojej głowie, które mają największe przełożenie na wyniki w Twoim biznesie online.
Zostań Królową Swojego Biznesu
Dla kobiet gotowych na prawdziwe przełomy w swoim biznesie online. To miejsce, w którym zaczniesz odmieniać swoją rzeczywistość… szybciej, niż wydawałoby się logicznie możliwe.
- Nie ma czegoś takiego, jak „nie nadajesz się” na właścicielkę biznesu! - 9 października, 2024
- Jak ogarniać, kiedy masz dużo na głowie (w biznesie i nie tylko)? - 2 października, 2024
- Ryzyko w biznesie – moje podejście - 25 września, 2024