Jak skalować zasięgi organiczne i płatne, aby szybciej rozwijać markę online?

Jeżeli nie patrzysz na skalowanie swoich zasięgów, to oczywiste, że masz mniej wokół siebie potencjalnych klientów. Często pracowałam z fantastycznymi klientkami, które robiły świetne rzeczy, ale po prostu za mało osób widziało ich oferty!

Dlatego do dzisiejszego odcinka podcastu zaprosiłam Beatę Wierzchowską z Social Media Kreatywnie, która pomaga kobietom skalować swoje zasięgi w social mediach – zarówno organicznie, jak i płatnie.

Zapraszam!

 

Podcastu wysłuchasz tutaj:

W dzisiejszej rozmowie Beata podzieli się swoim doświadczeniem zawodowym. Opowie nam o tym, jak zdobywała wiedzę i przygotowywała się do tego, żeby świadomie skalować swoje zasięgi w social mediach, pracując w różnych miejscach. Porozmawiamy również o tym, jak i kiedy zacząć stosować reklamy płatne w swoim biznesie, żeby nie przepalać budżetu. Uzyskasz wiele wartościowych wskazówek!

Ja nie od początku wykorzystywałam w pełni potencjał skalowania zasięgów. Do tej pory pomagam rozwijać biznesy online bez ogromnych zasięgów w social mediach. Jednak nie ma co ukrywać, że ciągle potrzebujemy nowych potencjalnych klientów do rozwoju swojej marki.

Zwłaszcza w tym roku zauważyłam, że zaniedbana lista mailingowa, czy zasięgi w social mediach mogą maleć, jeżeli nic z tym nie robimy i nie mamy skutecznej strategii działań organicznych i płatnych. Teraz postanowiłam położyć duży nacisk na to, żeby jednak skalować swoje zasięgi.

Moje konto na Instagramie na początku 2022 roku miało ponad 2 000 osób mniej, niż teraz – ich ilość wzrosła o ponad 50%!

Chciałabym, żeby ten odcinek podcastu pomógł osobom, których zasięgi stoją w miejscu – aby wiedzieć, jak dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.

W podcaście poznasz krótką historię biznesu Beaty, a także dowiesz się:

  • Kiedy Beata założyła swój biznes online? Czy od początku chciała pomagać właśnie w tym obszarze?
  • Skąd ta specjalizacja? Jak zdobywała doświadczenie, które pomogło jej robić to, co robi teraz?
  • Czy od początku stosowała wiedzę również do rozwoju swojej marki, czy też szewc bez butów chodzi?
  • Co potrzebują zrobić osoby, które widzą, że ich marka stoi w miejscu? Jak zacząć reklamować się płatnie?
  • Jaki jest pierwszy krok, jaki warto zrobić, aby mieć uporządkowaną strategię działań organicznych i płatnych?

Jeżeli jesteś właścicielką małych biznesów i chcesz samodzielnie prowadzić płatne kampanie na potrzeby swojej marki, to jesteś w stanie to zrobić!

Beata podzieliła się z nami kilkoma prostymi krokami jak prowadzić płatne kampanie:

1. Zdobywamy wiedzę – podstawowe informacje na temat kampanii i wskaźników.

2. Dokonujemy odpowiedniej konfiguracji kont, co jest niezbędne, żeby zacząć reklamować się płatnie.

3. Planujemy strategię działań płatnych, określamy, kto jest naszym idealnym odbiorcą, jaki chcemy osiągnąć cel.

4. Wdrażamy płatne działania – ustawiamy pierwsze kampanie zgodnie z najlepszymi praktykami, kierujemy reklamy do naszej grupy docelowej. Planujemy, jak fajnie zaprezentować naszą ofertę na kreacjach reklamowych, czyli w reklamach, tekście, grafikach, wideo.

5. Faza testów i optymalizacji.

Często za niepowodzenie naszych kampanii odpowiada to, że – nawet mając wiedzę – zbyt szybko chcemy wprowadzać jakieś zmiany w kampaniach. Tak to nie działa!

Trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo kampania musi mieć swój czas, żeby nauczyć się docierać do Twojej grupy odbiorców, żeby mogła realizować swój cel.

Po określonym czasie analizujemy kampanie, sprawdzamy, patrzymy na stawki, które warto analizować, na to, która reklama radzi sobie najlepiej, która najsłabiej. Wyciągamy wnioski, która grupa odbiorców radzi sobie najlepiej i podejmujemy decyzje o tym, czy kontynuować działanie do tej grupy, czy nie.

 

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy Beaty w tym zakresie, pierwszym krokiem byłoby zapoznanie się z bezpłatną checklistą, która mówi o tym, co warto sprawdzić przed startem kampanii na Facebooku i Instagramie.

Checklista jest dostępna po zapisie do newslettera: https://socialmediakreatywnie.pl/odbierz-prezent/

Uzupełnieniem checklisty jest mini produkt „5 kroków do skutecznych kampanii na Instagramie”, gdzie Beata opowiada, jakie elementy są ważne, zanim zaczniemy startować z płatnymi kampaniami.

A dla osób, które już chcą testować płatne kampanie w swoim biznesie i zdecydowały, że warto się tego nauczyć, ciekawą opcją będzie kurs o reklamie na Instagramie, czyli wszystko, co warto wiedzieć, aby efektywnie prowadzić swoje działania zarówno z poziomu aplikacji i Menedżera Reklam.

Natomiast jeżeli naszą markę rozwijamy równocześnie na Facebooku i Instagramie, np. sprzedajemy produkty i chcemy tu i tu docierać do nowych odbiorców to idealny będzie produkt „Uruchom swoją pierwszą kampanię na Facebooku i Instagramie”.

Jeżeli ktoś w Nowym Roku planuje na dobre rozgościć się w onlajnach, to właśnie trwają zapisy na wyzwanie „Podbijam onlajny w 2023 roku” o planowaniu działań w social mediach dla waszych marek.

Fajny pomysł, żeby uporządkować start w Nowy Rok dla Twojej marki, zapoznać się z teorią, wiedzą i ustalić sobie plan działania na kolejne miesiące. Żeby te nasze postanowienia, które często z biegiem miesięcy przestają być realne, stały się rzeczywistością i przynosiły świetne efekty.

 

Historia Beaty udowadnia, że da się świadomie, konsekwentnie rozwijać swoje kompetencje i iść po swoje.

To jest normalne, że warunki prowadzenia biznesu będą się zmieniać, ale jak ma się w sobie żyłkę przedsiębiorcy, to Ty po prostu płyniesz ze zmianami, bo nie wyobrażasz już sobie działać inaczej.

Świadome budowanie marki naprawdę działa!

To da się zrobić. Sukces w biznesie da się zaplanować.

Trzymam kciuki również za Wasze działania biznesowe w przyszłym roku!

To już ostatnie dni najniższych cen podjęcia ze mną współpracy w programie rozwoju biznesu online AFP.

Zapraszam do zapoznania się z tymi opcjami.

 

 

W tej edycji AFP będziemy się skupiać na:

  • umiejętnym zarządzaniu finansami firmowymi,
  • budowaniu modelu biznesowego w odpowiedni sposób, w którym uwzględnione są też wydatki na marketing i sprzedaż, ale też jest zabezpieczony pewien poziom przychodów,
  • jeszcze mocniejszym pozycjonowaniu marki ekspertki – wizerunku w sieci,
  • tworzeniu małej ilości świetnie transformujących ofert,
  • sprzedaży skoncentrowanej na sercu klienta, na jego potrzebach, a nie na tym, żeby sprzedaż czegoś jak najwięcej,
  • przyciągających treściach, które same w sobie sprzedają i budują zaufanie.
Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict