5 korzyści One Time Offer

W biznesie online każdy dąży do usprawnienia swojej pracy. Aby rozwijać swoją firmę, generować znakomite wyniki sprzedażowe, jednocześnie pracując mniej. Jako właścicielka biznesu online, pewnie nie raz zastanawiałaś się, jak zarabiać więcej online? Jest wiele sposobów zwiększania skuteczności modelu biznesowego, bez dodatkowych nakładów pracy. Jednym z nich jest tytułowa One Time Offer (w skrócie OTO).

Każda z nas, przy spełnieniu odpowiednich warunków, może z sukcesem wprowadzić tę strategię sprzedaży do swojego biznesu online. A jak to zrobić i jakie są korzyści One Time Offer – dowiesz się już za chwilę.

 

Serdecznie zapraszam!

 

 

 

 

Kiedyś nie należałam do największych fanek One Time Offer. Uważałam ten sposób sprzedaży za zbyt nachalny i inwazyjny. Być może u Ciebie też funkcjonuje podobne przekonanie? Mam nadzieję, że pomogę Ci je zmienić! Naprawdę warto, gdyż korzyści One Time Offer jest cała masa.

Moje podejście do tego sposobu sprzedaży zmieniało się z czasem. Dopracowałam swoją ofertę i nie dość, że jest teraz częściej kupowana, to jeszcze dostaję na jej temat pozytywny feedback. O tym, dlaczego zmieniłam nastawienie do stosowania OTO, a także o błędach, które popełniłam, opowiem Ci w dalszej części.

 

Co to jest One Time Offer?

Zacznijmy może od podstaw, czyli czym dokładnie jest to tajemnicze OTO? Najprostsze tłumaczenie to po prostu szybka oferta. Jestem pewna, że nie raz spotkałaś się z tego typu funkcjonalnością, np. po zapisie na newsletter.

One Time Offer to propozycja zakupu jakiegoś produktu, który jest dostępny w bardzo atrakcyjnej cenie. Oferta jest ograniczona czasowo i razem z nią na ekranie pojawia się zegar, który odmierza czas – zazwyczaj 15 minut do godziny. Całą ideą tego pomysłu jest zaoferowanie wysokiej obniżki, ale tylko dla zdecydowanych osób, które podejmą decyzję niemal natychmiast.

No bo umówmy się – na zastanowienie nie ma zbyt wiele czasu. To właśnie sprawia, że One Time Offer to bardzo skuteczna strategia sprzedaży w biznesie online.

Warto pamiętać, że OTO ma kilka cech stałych

Są to rzeczy, których nie przeskoczymy i które zawsze będą częścią tej oferty:

  • wspomniane wcześniej: obecność licznika oraz bardzo duża zniżka,
  • OTO kierowana jest do nowego subskrybenta,
  • jej koszt nie powinien przekraczać 50-100 zł, ale zaznaczam też, że zależy to od branży.

Natomiast cała otoczka oferty oraz to, jak ją zakomunikujesz, zależy już wyłącznie od Ciebie. Jeśli szukasz polskiego narzędzia do wprowadzenia One Time Offer w swoim biznesie online, to polecam Ci rozwiązanie betimes.pl (link afiliacyjny). System ma bezpłatny okres próbny, więc sprawdź go koniecznie!

Na początku chciałabym jednak zaznaczyć, że do stosowania OTO potrzebujesz własnej bazy e-mail i przynajmniej kilku produktów (lub konkretnych pomysłów na nie). Jeżeli nie jesteś jeszcze na tym etapie rozwoju swojego biznesu online, to w pierwszej kolejności powinnaś zadbać o fundamenty, takie jak: wybranie systemu do newslettera i tworzenie listy mailowej subskrybentów, a także znalezienie pomysłu na idealny lead magnet.

Jeżeli dopiero zaczynasz własną działalność, to skorzystaj z mini kursu wideo 5 kroków do udanego biznesu online! Skończysz go z uporządkowaną strategią oraz wiedzą, za co się zabrać, aby jak najszybciej zacząć zarabiać na sprzedaży przez internet. Sprawdź szczegóły i zyskaj dostęp do sprawdzonego modelu biznesowego!

Dobrze wprowadzona One Time Offer jest bardzo sprytną automatyzacją

Która ma za zadanie pozyskiwanie nowych klientów i jednocześnie rozwijanie biznesu online. Będzie działała nawet na kilkanaście miesięcy do przodu, bez konieczności Twojego stałego zaangażowania.

Od razu Cię uprzedzę – celem OTO nie jest generowanie dużych zysków. Może być to jednak częścią Twojego lejka sprzedażowego, który pomoże efektywnie skalować biznes. A także zapewni Ci dochód pasywny. Jeżeli potrzebujesz pomocy w projektowaniu skutecznych lejków, dzięki którym Twoje kampanie sprzedażowe będą bardziej efektywne, to polecam Ci moje warsztaty Zarabiaj na Autopilocie.

Dlaczego warto stosować One Time Offer?

Mówiąc najkrócej – bo to działa! Wiesz już, że One Time Offer to strategia sprzedażowa i znasz jej najważniejsze założenia. Przedstawię Ci na moim przykładzie, jak OTO może przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu online.

Jak już wyżej wspomniałam moje pierwsze spotkanie z tą strategią sprzedaży, było dalekie od udanych. Cała niechęć do tej automatyzacji opierała się u mnie na przekonaniu, że nowy odbiorca nie będzie chciał nic ode mnie kupić. Z czasem zdałam sobie sprawę, że było ono błędne. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jak przedstawisz One Time Offer. Na bazie moich doświadczeń, pokażę Ci, że naprawdę warto wykorzystywać tego typu kampanie sprzedażowe.

Jak komunikować One Time Offer?

Nie musisz wcale wywierać wrażenia nachalności. Możesz subtelnie wprowadzić swoją „szybką ofertę”, odpowiednio wiążąc ją z lead magnetem. Przedstaw korzyści dla Twoich potencjalnych klientów, wynikające z zakupu, ale bez nacisku. Pokaż zalety oraz funkcjonalności Twojego produktu lub usługi. Pamiętaj, że to Ty decydujesz, jak chcesz komunikować tę ofertę, aby sprzedaż internetowa generowała dobre wyniki sprzedażowe.

Możesz też spojrzeć na to z innej perspektywy. Jeśli dobrze dopasujesz OTO do potrzeb Twojego idealnego klienta, to tak naprawdę pomagasz swojemu nowemu subskrybentowi! W końcu zapisał się na Twoją listę e-mail w konkretnym celu, z pewnym problemem. A Ty podsuwasz mu rozwiązanie na tacy. Skoro Twój produkt jest pomocny, to warto, aby Twoi klienci z niego skorzystali. A jest bardziej prawdopodobne, że nowy odbiorca użyje materiałów, jeżeli faktycznie za nie zapłaci.

Dlatego ja przepracowałam swoje podejście i przekonania do One Time Offer. Nie każdy ma czas czy ochotę czekać na odpowiedni pomysł. Być może problem Twoich odbiorców jest na tyle istotny, że wymaga rozwiązania już teraz. A Ty masz na to receptę w postaci swoich wartościowych materiałów.

Warto spojrzeć na One Time Offer właśnie w ten sposób i odpowiednio ją zakomunikować, aby pozostawić u odbiorcy dobre wrażenie. W moim biznesie online to była ogromna zmiana na plus. Mam nadzieję, że przekonałam Cię już, że tego typu automatyzację naprawdę warto wdrożyć. Jestem pewna, że korzyści ze stosowania One Time Offer pozytywnie wpłyną na rozwój Twojego biznesu.

 

Moja historia – jak wprowadziłam OTO w swoim biznesie

Opowiedziałam Ci o moim dawnym podejściu i w związku z tym możesz się domyślić, że początkowo w ogóle nie stosowałam One Time Offer. Właśnie z tego powodu, że pokutowały u mnie błędne przekonania. Jednak po zmianie perspektywy i uświadomieniu sobie, że tak naprawdę jest to niedroga pomoc dla nowego subskrybenta, która usprawni mój lejek sprzedażowy, zdecydowałam się spróbować!

Podjęłam zatem próbę wprowadzenia OTO, jednak… była ona daleka od udanych. Moja pierwsza „szybka oferta” zawierała krótki opis, dużą obniżkę, licznik i to tyle. Pewnie rozumiesz już, że było to ogromnym błędem. Bo jak miałoby to przekonać kogokolwiek do zakupu? Nie podkreśliłam korzyści i wartości, które potencjalny klient mógł uzyskać. Moją pomyłką był brak odpowiedniej komunikacji.

Zmieniłam swoją koncepcję i zdecydowałam się przetestować ją na konferencji, w której brałam udział. Rozbudowałam swoją ofertę OTO, aby była bardziej przekonująca. Okazało się, ze zmiany były na plus. Z około 100-120 osób, które zapisały się na mój newsletter, aż 19 dokonało zakupu. Jest to naprawdę bardzo wysoki wskaźnik konwersji. Oprócz tego przetestowałam również reklamę na Facebooku, która kieruje do zapisu na newsletter, a następnie do OTO.

Dzięki One Time Offer kampania reklamowa nie dość, że się zwraca, to jeszcze na siebie zarabia. Można powiedzieć, że jest opłacana przez osoby, które ją kupują.

W tym miejscu chciałabym również, abyś zapamiętała, że jedną z cech dobrego One Time Offer jest tematyczne powiązanie z lead magnetem czy właśnie z reklamą. Istotne jest również wybranie odpowiedniej grupy docelowej, którą kierujesz do zapisu. Wszystko musi być spójne i dopasowane do twojego lejka sprzedażowego. Są to naprawdę kluczowe elementy w prowadzeniu skutecznej sprzedaży przez internet, szczególnie na początku działalności.

 

Korzyści wykorzystania One Time Offer w biznesie online

OTO to naprawdę wartościowe narzędzie, które może przyczynić się do rozwoju firmy i zwiększenia wyników sprzedażowych. Podsumuję teraz korzyści One Time Offer, które możesz uzyskać. Mam nadzieję, że jeszcze bardziej zobrazują Ci użyteczność takiej kampanii sprzedażowej!

 

1. Zwracasz sobie koszty reklamy na budowę listy (lub przynajmniej je minimalizujesz!)

Dzięki One Time Offer możesz emitować swoją reklamę praktycznie za darmo, a nawet na niej zarabiać. A jeżeli nie uda Ci się wyjść na plus, to częściowo zmniejszysz jej koszty. Musisz jednak trzymać się kilku wytycznych.

OTO powinna być świetnie zaprojektowana i dopasowana do potrzeb Twoich klientów, a strona musi być przejrzysta i spójna.

Ważne jest też odpowiednie powiązanie oferty z lead magnetem oraz wybranie dobrej grupy docelowej, co zwiększy szansę na sprzedaż. Nie bez znaczenia jest też wdrożenie techniczne, które powinno być profesjonalnie wykonane. One Time Offer zrobione od niechcenia, nie będzie zwracało Ci kosztów reklamy i nie wesprze Cię w skutecznym rozwijaniu Twojego biznesu.

 

2. Pomagasz osobom, które chcą rozwiązania problemu natychmiast

OTO to świetny sposób, aby pomóc użytkownikom, którzy potrzebują czegoś skutecznego „na już”. Nie każdy będzie czekał kilka miesięcy na Twoim newsletterze, aż poprowadzisz go do jakiegoś płatnego rozwiązania.

Wiele osób preferuje zapłacenie niewielkiej kwoty za ofertę, która zapewni im nie tylko wartościowy produkt, ale również motywację.

Sama pewnie wiesz, że darmowe materiały najczęściej kurzą się gdzieś na dysku. A jeżeli za nie zapłacisz, to istnieje większa szansa, że je wykorzystasz, np. do rozwoju swojego biznesu. Przy okazji masz wszystko uporządkowane w jednym miejscu. Jak spojrzysz na to w ten sposób, to oferta OTO może być naprawdę bardzo pomocna!

 

3. Od razu pozycjonujesz się w świadomości potencjalnych nabywców, jako osoba prowadząca biznes

W końcu nie każdy musi coś od Ciebie kupić. Istotne jest, aby było wiadomo, w czym się specjalizujesz, co oferujesz oraz jak pomagasz swoim klientom. Właśnie tu dobrze przygotowana One Time Offer może okazać się nieoceniona. Bo nawet jak ktoś nie dokona zakupu teraz, to będzie świadomy gdzie się zgłosić w przyszłości.

To jest naprawdę ogromna zaleta OTO, która wspiera rozwój biznesu online. Pamiętaj jednak, aby nie pozostawić poczucia wciskania czegoś na siłę u nowego subskrybenta. Zamiast tego zaoferuj rozwiązanie, pokaż swoją wartość i korzyści dla nabywcy. Jeżeli wywołasz u swojego odbiorcy pozytywne wrażenie, to jest duża szansa, że stanie się Twoim klientem w przyszłości.

 

4. Jak dana osoba kupi coś raz, jest bardziej prawdopodobne, że zakupi ponownie

Warto pomyśleć o ofercie OTO szerzej, jako o elemencie swojego modelu biznesowego i strategii sprzedaży. Najlepszy klient to ten, który do Ciebie wraca.

Istotne, aby spojrzeć na One Time Offer jako na pierwszy krok układanki, bo tylko z tej oferty raczej nie utrzymasz swojego biznesu online. Osoby, które zdecydują się na jej kupno, to idealna grupa do dokonania następnych zakupów. Budujesz w ten sposób lojalną społeczność, która poznała już wartość Twoich produktów i wie, co może dzięki nim zyskać.

Tacy klienci będą mieli więc do Ciebie większe zaufanie i prawdopodobnie zdecydują się na ponowny zakup (lub wesprą Cię w inny sposób). Łatwiej też będzie zaoferować im droższą ofertę, gdyż wiedzą, za jaką jakość zapłacą. Jest to naprawdę kluczowy aspekt sprzedaży internetowej i budowania Twojego wizerunku w sieci.

 

5. Odsiewasz łowców darmowych okazji

Jako właścicielka biznesu online na pewno zdajesz sobie sprawę, że jakość listy mailingowej jest naprawdę ważna. Nie chcesz mieć na niej tzw. freebie hunters, czyli łowców okazji, którzy zapisują się tylko po to, aby otrzymać darmowe materiały. Na takich osobach nie powinno Ci zależeć.

W e-mail marketingu nie liczą się liczby, ale społeczność i zaangażowanie. W odsianiu kolekcjonerów gratisów, może Ci pomóc właśnie One Time Offer. Oferując płatny produkt czy usługę, możesz spodziewać się, że część subskrybentów natychmiast się wypisze z newslettera. A na Twojej liście pozostaną te osoby, które rzeczywiście lubią czytać Twoje maile, czekają na nie, z którymi budujesz relację. Nawet jak nic nie kupią, to może gdzieś Cię polecą lub napiszą miłą recenzję. Nie zawsze chodzi tylko o pieniądze.

Mam nadzieję, że teraz już wiesz, jakie są korzyści One Time Offer oraz dlaczego ten sposób sprzedaży pomaga skalować biznes. Liczę na to, że zachęciłam Cię do wypróbowania tej strategii, aby osiągać naprawdę niesamowite efekty!

 

Każda z nas może stworzyć idealny dla siebie model biznesowy i generować rekordowe wyniki sprzedażowe

Serdecznie polecam Ci warsztaty do samodzielnej pracy Zarabiaj na autopilocie. Zaawansowane lejki sprzedażowe w praktyce, dzięki którym zaprojektujesz ścieżkę klienta pod swoją ofertę. Otrzymasz ode mnie praktyczne wskazówki, które pomogą Ci osiągać pasywny dochód z produktów i usług, które już posiadasz.

Zarabianie na autopilocie w biznesie online jest możliwe, właściwie w każdej branży. Jednak nie będę Ci wmawiać, że jest to bardzo łatwe, o czym przekonałam się na własnych doświadczeniach.

Jeśli kiedykolwiek próbowałaś stworzyć chociaż prosty lejek sprzedażowy, to pewnie wiesz, że ogarnięcie wszystkiego samodzielnie jest nie lada wyzwaniem. Nie mówiąc już o zaawansowanych automatyzacjach… To skomplikowany projekt, wymagający sporej wiedzy i umiejętności, na który wielu przedsiębiorcom po prostu brakuje czasu w natłoku bieżących zadań. Nie dziwi mnie więc, że wiele osób nie ma zautomatyzowanej sprzedaży albo ma źle poustawiane lejki.

Dlatego stworzyłam usługę SALES FUNNEL BOOSTER, w ramach której ja i mój Italiana Marketing Team zrobimy to za Ciebie. Opracujemy (we współpracy z Tobą) optymalnie dopasowany do Twojego biznesu, Twoich ofert i kanałów – automatyczny system pozyskiwania klientów, czyli skuteczny zaawansowany lejek sprzedażowy! 

Skorzystaj z kompleksowej usługi SALES FUNNEL BOOSTER, aby skalować przychody i rozwijać swój biznes z pełną mocą. System możesz wykorzystać wielokrotnie do tworzenia zaawansowanych automatycznych lejków sprzedażowych pod kolejne oferty, dzięki czemu będziesz zarabiać więcej, pracując mniej!

Zapraszam Cię też na mój Instagram i kanał YouTube, gdzie dzielę się wieloma sprawdzonymi wskazówkami dotyczącymi rozwoju biznesu online. Będzie mi bardzo miło, jak do mnie dołączysz! A jeśli jeszcze nie subskrybujesz mojego podcastu Mały biznes, wielkie efekty, to zachęcam Cię do tego, aby nie ominął Cię żaden odcinek. Do usłyszenia!

 

Sales Funnel Booster – rozwijaj biznes z pełną mocą!

 

Chcesz zautomatyzować sprzedaż i skalować biznes, ale ciągle masz coś innego do zrobienia?

Mam dla Ciebie rozwiązanie!

Wraz z moim Teamem pomożemy Ci wdrożyć skuteczny automatyczny system pozyskiwania klienta!

W ramach kompleksowej usługi Sales Funnel Booster opracujemy dla Ciebie spersonalizowany zaawansowany lejek sprzedażowy, dzięki któremu będziesz zarabiać więcej, pracując mniej!

Zaprojektowany przez nas system automatycznej sprzedaży możesz stosować wielokrotnie pod kolejne oferty, aby w pełni wykorzystać ich potencjał!

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict