Jak budować wizerunek w sieci, aby wyróżnić się na rynku i stać się pierwszym wyborem dla klientów?

Zastanawiałaś się nad tym, co sprawia, że niektóre marki od razu przykuwają uwagę, a inne giną w tłumie? Ja tak. Przez długi czas myślałam, że chodzi tu o charyzmę, którą pewne osoby po prostu mają. Nawet trochę zazdrościłam popularnym markom tej łatwości pokazywania się w sieci i przyciągania tłumów. Teraz już wiem, że nie trzeba być wyjątkowo przebojową osobą, która jest obecna wszędzie, gdzie się da, stale publikuje treści i robi cuda na kiju. Mimo że jestem introwertyczką, to konsekwentnie buduję swój wizerunek w sieci, skaluję zasięgi i rozwijam opłacalny biznes online. Dzisiaj opowiem Ci, co zrobić, aby magnetycznie przyciągać idealnych klientów i sprawić, że będą chcieli kupować właśnie od Ciebie.

 

Znajdź dobre wzorce – inspiruj się markami, które mają silny wizerunek w sieci

Na początku zajrzyj do swojej potencjalnej konkurencji. Znajdź 3-5 marek, które oferują podobną pomoc dla tej samej grupy docelowych klientów, co Ty. Wybierz te, których zasięgi są zdecydowanie większe, niż Twoje i które aktywnie budują swoją pozycję, dostosowują działania do sytuacji rynkowej oraz mają świetne oferty. Nie musisz analizować wszystkich kanałów komunikacji, możesz skupić się np. tylko na Instagramie, gdzie od razu zobaczysz liczbę obserwatorów i aktywność społeczności.

Przyjrzyj się wybranym markom:

  • Co najbardziej przykuwa Twoją uwagę i podoba Ci się w ich przekazie wizualnym i tekstowym?
  • Co je łączy, może w ich komunikacji powtarzają się jakieś zwroty, elementy graficzne albo mają podobny styl prowadzenia swoich SM?
  • Jakie cechy mają te marki i jakimi przymiotnikami mogłabyś je opisać?
  • Czy widzisz jakieś luki do uzupełnienia – czego tym markom brakuje, a co Ty możesz zaoferować?

Taka analiza potencjalnej konkurencji dostarczy Ci cennych wskazówek, jak budować swój wizerunek w sieci, aby wyróżnić się na rynku

Zachęcam Cię do wykonania tego zadania, choć zdaję sobie sprawę, że może być nieco niekomfortowe. Szczególnie gdy mamy nieprzepracowane pewne przekonania i blokady mentalne (w dalszej części powiem, jak mogę Ci pomóc to zmienić). Nie pomijaj go jednak, ponieważ ułatwi Ci dalsze kroki.

 

5 wskazówek, jak skutecznie budować wizerunek w sieci i przyciągać idealnych klientów

Stworzenie rozpoznawalnej marki nie dzieje się z dnia na dzień. Ja także pracowałam na to kilka lat, zdobywając doświadczenie w prowadzeniu biznesu, inwestując w różne kursy strategiczne i mentalne. Teraz chcę się tym podzielić z Tobą, abyś świadomie budowała swój wizerunek w sieci i działała na klientów, jak magnes.

Dlatego przygotowałam serial mailowy  Twój plan na dominację rynku, w którym zebrałam najskuteczniejsze wskazówki oraz wnioski z mojego doświadczenia i pracy z dziesiątkami właścicielek biznesów online. Teraz oferuję Ci go całkowicie ZA DARMO.

Zastanawiałam się nad tym, czy od razu stworzyć bardziej rozbudowany kurs za kilkaset złotych i możliwe, że taki pojawi się wkrótce w moim sklepie. Zdecydowałam się jednak przygotować bezpłatną wersję beta w formie 10-odcinkowej serii maili, bo pragnę pomagać jak największej liczbie osób. Jeśli chcesz od razu przejść do działania, aby z pełną mocą pokazywać swoją markę i skalować biznes – skorzystaj z tego prezentu ode mnie i zamów Twój plan na dominację rynku.

Dzisiaj wybrałam dla Ciebie 5 wskazówek, które pomogą Ci skutecznie zaistnieć w sieci, krok po kroku. I dadzą Ci przedsmak tego, co otrzymasz w serialu mailowym ?

Krok 1. Znajdź SWÓJ sposób na budowanie wizerunku w sieci

Każda osoba rozwijająca biznes, chce pozyskiwać jak najwięcej klientów. A wiadomo, że najszybszym sposobem dotarcia do szerokiej grupy odbiorców są social media. Niestety, ale większość z nas, chcąc zwiększyć swoją widoczność w sieci, popełnia te same błędy. Wpadamy w kołowrotek ciągłego tworzenia treści, co zajmuje dużo czasu i niekoniecznie przynosi efekty. Zachęcam Cię do tego, abyś odkleiła się od przymusu spędzania wielu godzin w social mediach. I zaczęła je wykorzystać, jako narzędzie, które ma Ci pomóc docierać do Klientów i prowadzić opłacalny content marketing. Jak lepiej zarządzać wizerunkiem w sieci?

Po pierwsze – zrób audyt swoich kanałów komunikacji

Przeanalizuj swoje profile w sieci i wybierz te kanały, w których rzeczywiście są Twoi potencjalni klienci. Przyjrzyj się temu, jak komunikujesz się z odbiorcami. Czy pokazujesz w atrakcyjny sposób swoją ofertę, metody pomocy, korzyści dla klienta? Czy Twój wizerunek w sieci wzbudza zaufanie? W jaki sposób wykorzystujesz dostępne narzędzia, tj. reklamy, rolki, wyróżnione relacje itd.?

Po drugie – zapomnij o konieczności ciągłego publikowania treści

Nadal można spotkać się z taką narracją, że trzeba jak najczęściej wrzucać posty na social media czy artykuły na bloga. Z tym że to wcale nie musi przekładać się wprost proporcjonalnie na zasięgi. Te czasy już minęły. Teraz liczy się jakość treści, a nie ich częstotliwość.

I nie namawiam Cię do tego, żebyś całkowicie przestała publikować. Rób to, lecz w przemyślany i zaplanowany sposób! Inspiruj się innymi markami, których wizerunek w sieci do Ciebie przemawia, ale ich nie kopiuj. Znajdź własny sposób komunikacji, aby realnie skalować zasięgi.

Krok 2. Odkryj swoje wyróżniki – pokaż, dlaczego warto wybrać Twoją markę

Praktycznie w każdej branży rynek jest już mocno nasycony i Twoi potencjalni klienci otrzymują mnóstwo komunikatów oraz ofert każdego dnia. Aby nie utonąć w tej lawinie treści, zadbaj o to, żeby Twój wizerunek w sieci wyróżniał się tle potencjalnej konkurencji. Nie musisz wymyślać swoich wyróżników, bo już masz je w sobie – wystarczy je tylko ODKRYĆ! A jak to zrobić?

Na pewno pomocna jest dobra znajomość siebie, swoich mocnych stron i talentów. Przyjrzyj się temu, co najlepiej umiesz robić, co przychodzi Ci z lekkością i sprawia przyjemność. Właśnie to jest Twoim najcenniejszym zasobem i wokół tego warto rozwijać swój biznes. Pokaż swoim potencjalnym klientom, w czym jesteś ekspertką i dlaczego warto skorzystać właśnie z Twojej pomocy.

W serialu mailowym Twój plan na dominację rynku znajdziesz konkretne metody, które pomogą Ci szybciej określić i umiejętnie eksponować Twoje wyróżniki.

Chciałabym jeszcze zwrócić uwagę na bardzo istotną rzecz. Pamiętaj, że Twój wizerunek w sieci to Twoja wizytówka. Pokazuj swoje mocne strony i to, jak pomagasz, kochając siebie i jednocześnie doceniając innych. Nie definiuj wyróżników, deprecjonując konkurencję lub klientów, „nabijając się” z nich czy wytykając ich braki. Nie mów też, że jesteś najlepsza ze wszystkich, bo tego nie wiesz. Traktujmy się nawzajem z szacunkiem.

Krok 3. Buduj wizerunek silnej marki, której warto zaufać

Od kogo sama najchętniej kupujesz? Czy są to osoby, które bez przekonania mówią, że „być może będą mogły Ci pomóc”? Czy raczej marki, które z pewnością siebie przedstawiają swoją ofertę, otwarcie pokazują efekty swoich działań i opinie zadowolonych klientów? Myślę, że odpowiedź jest oczywista.

Pewność siebie sprzedaje!

Aby zbudować magnetyczny wizerunek w sieci, możesz skorzystać z metody 3C:

  • CONFIDENCE – czyli PEWNOŚĆ SIEBIE – to niezbędny element silnej marki. Przy czym wcale nie musisz być bardziej przebojowa, ekstrawertyczna, czy głośniejsza od wszystkich. Pewność siebie to autentyczność i odwaga pokazywania swojej prawdziwej tożsamości, bez udawania kogoś, kim nie jesteś. Objawia się tym, że nie porównujesz się z innymi, bo doskonale znasz siebie i jesteś dumna z tego, jaka jesteś oraz ze swojej mocy pomagania innym.
  • CLARITY – czyli JASNOŚĆ. Pełna świadomość i zrozumienie Twojego idealnego klienta, Twoich wyróżników, ofert i skuteczności Twojej pomocy. Kiedy Ty masz w sobie tę jasność, będzie miał ją również Twój odbiorca.
  • CONSISTENCE – czyli KONSEKWENCJA w kreowaniu swojego wizerunku w sieci. Jak już wiesz, nie chodzi o ilość publikowanych treści, ale jakość komunikacji, która wzbudza zaufanie i pomaga budować trwałe relacje.

Metoda 3C pomoże Ci zapamiętać, jakie są najważniejsze składniki silnej i pewnej siebie marki, dla której konkurencja praktycznie nie istnieje.

Pamiętaj jednak, że pewności siebie nie da się udawać, a przynajmniej nie przez dłuższy czas. Bo odbiorcy szybko to wyczują. Musisz naprawdę tak się czuć, szczerze wierzyć w siebie, swoje oferty i kochać to, co robisz, aby przekonać innych.

Krok 4. Magnetycznie przyciągaj uwagę klientów, aby chcieli iść z Tobą dalej

Podstawowe pytanie – czy na pewno wiesz, skąd biorą się Twoi klienci? Może wydawać się banalne, ale prawda jest taka, że nie zawsze to wiemy. Wiele moich klientek mówi, że mają klientów głównie z poleceń, a prowadzenie profili w social mediach „nie działa”, bo stamtąd ludzie nie przychodzą… Myślisz podobnie?

Zacznij świadomie zarządzać pozyskiwaniem klientów i planować strategię komunikacji. W ten sposób zapewnisz sobie systematyczny napływ nowych ludzi i będziesz faktycznie skalować biznes.

Wbrew pozorom, to wcale nie jest takie trudne, jak może się wydawać. Wystarczy zidentyfikować, w jakich miejscach Twoi potencjalni klienci mogą się o Tobie dowiedzieć oraz zaplanować, jak skutecznie przyciągnąć ich do siebie. Najpierw zastanów się nad wyróżnikami, które przykują uwagę odbiorców, następnie zaprojektuj atrakcyjny przekaz, a dopiero później wybierz format.

Z własnego doświadczenia i obserwacji rynkowych trendów, widzę, że na „zimne” leady najlepiej działają filmy WIDEO. Szczególnie krótkie formy, np. rolki są pomocne, aby dać się zauważyć osobom, które Cię jeszcze nie znają. Na pewno warto postawić na autentyczność, bo to przyciąga odbiorców. Dlatego tak dużą popularnością cieszą się np. filmiki pokazujące twórców „bez filtra” czy wycinki z codziennego życia. Uwagę przykuwają też rzeczy zaskakujące, przełamujące schematy, żarty, intrygujące nagłówki i historie zapadające w pamięć. Tutaj masz duże pole do popisu.

Jednak zdobycie zainteresowania odbiorców, to dopiero pierwszy element wspólnej drogi. Twoim głównym zadaniem jest to, aby z Tobą zostali i nie szukali już innej opcji.

Krok 5. Spraw, że konkurencja przestanie dla Ciebie istnieć

Co możesz zrobić, aby odbiorca poczuł już od pierwszego wejrzenia, że chce pracować właśnie z Tobą? Nawet jeśli jeszcze nie poznał dobrze Twojej oferty… Przede wszystkim nie przejmuj się za bardzo konkurencją. Skup się na kliencie i tym, co masz mu do zaoferowania.

Oto elementy, które pomogą Ci kreować bezkonkurencyjny wizerunek w sieci:

  1. Najlepiej, aby Twoja marka była zupełnie nową kategorią w oczach klienta. Idealnie, gdy nie tylko pokażesz, że robisz coś inaczej, ale dasz klientom innowacyjne rozwiązanie. Może to być np. autorska metodologia, jakiej jeszcze nie ma rynku.
  2. Zadbaj o prosty przekaz. Twoja komunikacja powinna być zrozumiała dla odbiorcy, a jednocześnie jasno pokazywać, od czego jesteś i jak pomagasz. Aby klient od razu widział, czy znajdzie u Ciebie rozwiązanie swojego problemu.
  3. Buduj relacje i angażuj swoich odbiorców! Kiedy w interesujący sposób będziesz pokazywać ludziom, kim jesteś, opowiadać swoją historię, dzielić się wartościowymi wskazówkami i zachęcać do interakcji – to sami będą chcieli z Tobą zostać.

Dlatego wybierz takie kanały komunikacji, które nie tylko pozwolą Ci łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów, ale też sama je lubisz i czujesz się w nich swobodnie.

 

Zadbaj o spójny wizerunek w sieci i wartościowy przekaz

Ten temat jest bardzo szeroki i jeśli chcesz go zgłębić, to zachęcam Cię do zapisania się na serial mailowy Twój plan na dominację rynku. Tam omawiam szczegółowo, jakie treści warto publikować i dlaczego, jak robić to dobrze, a czego lepiej unikać. A także, na jakie kanały i komunikację postawić, aby znacząco zwiększać zasięgi.

W budowaniu wizerunku w sieci najważniejszy jest przekaz. Zadbaj o to, by Twoja marka stała się przede wszystkim rozpoznawalna i pozytywnie zapadała w pamięć. Publikuj treści, które są związane z Twoimi wartościami, misją i celami biznesowymi, a jednocześnie dają realną wartość dla Twoich odbiorców.

Bądź przy tym autentyczna i szczera. To oczywiście nie znaczy, że musisz pokazywać całe swoje życie. Pamiętaj, że w Internecie nic nie ginie, dlatego uważnie dobieraj treści, komunikuj się etycznie i z szacunkiem dla innych.

 

Zostań Królową Swojego Biznesu i prawdziwą liderką dla swoich klientów

Mam nadzieję, że moje wskazówki pomogą Ci odmienić wizerunek Twojej marki, abyś przyciągała jak najwięcej idealnych klientów, którzy będą chcieli skorzystać właśnie z Twojej pomocy. Jednak to się nie stanie bez działania.

Chcesz wzmocnić pewność siebie i swoich ofert, osiągać kolejne przełomy, aby rzeczywiście zdominować rynek i rozwijać swój biznes z pełną mocą? Dołącz do skutecznego systemu mentalnego programowania sukcesu, w którym pomogę Ci stać się prawdziwą Królową Swojego Biznesu. Przestań tylko marzyć o lepszym życiu – już dzisiaj odważnie po nie sięgnij!

PS, nie zapomnij o serialu mailowym Twój plan na dominację rynku, który teraz możesz zamówić GRATIS. Zaglądaj też na mój Instagram i kanał na YouTube, gdzie znajdziesz wiele wartościowych treści o tym, jak rozwijać opłacalny biznes, dbając zarówno o strategię, jak i mentalność.

 

Zostań Królową Swojego Biznesu!

 

Zaprogramuj się mentalnie na sukces w biznesie i zbuduj nawyki godne prawdziwej Królowej.

Otwórz się na obfitość czasu, finansów, wolności i miłości!

Zostań Królową Swojego Biznesu

Z pełną mocą osiągaj kolejne przełomy w swoim biznesie online i odważnie sięgaj po swoje marzenia!

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict