Zacznij sprzedawać online! 5 powodów, dla których warto

Im więcej sprzedajesz, tym więcej zarabiasz – o tym mówiłam w jednym z odcinków na YouTube!

Jeśli chcesz więcej zarabiać, zacznij sprzedawać online. I to jak najszybciej!

Nawet gdy dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie i nie masz wielkich zasięgów w internecie.

Opowiem Ci o kilku powodach, dla których warto to robić, aby zmotywować Cię do działania.

Aktywna sprzedaż to klucz do rozwoju i skalowania biznesu

Być może czytając wstęp, pomyślałaś: „Łatwo powiedzieć – zacznij sprzedawać online. Tylko jak, skoro nie mam jeszcze idealnej oferty, nie czuję się ekspertką itp.?”

Niektóre z nas mają taką tendencję, że jak się za coś zabieramy, to musi być perfekcyjne. Sama z dzieciństwa zapamiętałam słowa mojej mamy: „jak już coś robisz, to rób porządnie”.

To przekonanie nosiłam w sobie przez wiele lat. Fakt, w niektórych kwestiach mnie wspierało, bo przykładowo dzięki temu dbam teraz o odpowiedni poziom jakości moich materiałów.

Jednak w przypadku rozwoju biznesu czasami (a nawet często…) podcinało mi to skrzydła.

Prawda jest taka, że  jeśli wciąż czekamy, zastanawiamy się, analizujemy i dopracowujemy do perfekcji „ten idealny kurs” – to tracimy możliwość wejścia szybko na rynek.

Tym samym, na własne życzenie, odbieramy sobie szansę, aby przetestować swój biznes online. I w konsekwencji opóźniamy jego rozwój.

Bo można mieć świetne pomysły, ale dopóki będą one tylko w Twojej głowie… to będą to tylko pomysły. A nic tak dobitnie nie powie Ci, że jest zapotrzebowanie na Twój produkt lub usługę, jak rzeczywista sprzedaż. Dlatego nie zwlekaj…

Po prostu zacznij sprzedawać online i przekonaj się, czy to ma sens!

Osobiście jestem wielką zwolenniczką sprzedawania jak najszybciej, aby testować rynek i swój pomysł na rozwój firmy. Naprawdę nigdy nie było to łatwiejsze niż teraz! 

  • Po pierwsze – mamy możliwość prowadzenia działalności nierejestrowanej, bez płacenia ZUS i ponoszenia innych stałych kosztów firmowych. 
  • Po drugie – samo stworzenie produktu elektronicznego czy własnej strony www jest obecnie bardzo proste. Nawet dla laika. Mamy dookoła praktycznie nieograniczony dostęp do wiedzy w internecie, liczne publikacje i podcasty biznesowe. Bez problemu można też znaleźć bardzo dobry kurs sprzedażowy, który nie drenuje portfela.

Zatem jeśli ktoś chce prowadzić opłacalny biznes online oraz jest wystarczająco zdeterminowany, aby to zrobić, to na pewno mu się uda.

Jednak często obserwuję takie zjawisko, że na starcie za bardzo skupiamy się na marketingu czy tworzeniu treści, bez większego celu.

A za mało na tym, na czym w istocie biznes polega, czyli faktycznej i aktywnej sprzedaży. Tymczasem jeśli nie sprzedajesz, to nie zarabiasz. Logiczne, prawda?

Zacznij sprzedawać online, aby zdobyć pierwszych klientów i środki na reklamę!

Sama byłam ciekawa, co blokuje innych przed działaniem. W jednym z newsletterów zapytałam wprost: „Dlaczego jeszcze nie zaczęłaś sprzedawać online?”.

Większość osób odpowiedziała, że nie jest gotowa, bo brakuje im strony www czy newslettera. A przecież można przetestować pomysły bez tego. Chociaż nie ukrywam, że dobrze przygotowana strona internetowa i regularne wysyłanie newslettera, wiele ułatwia.

Z drugiej strony są też osoby, które od dawien dawna budują listę e-mail, prowadzą social media i wciąż nie zarobiły pierwszych pieniędzy online. Ciągle „badają rynek” i „nie są gotowe”.

Niebezpieczeństwo polega na tym, że ten etap może trwać w nieskończoność! Ponieważ w biznesie ZAWSZE znajdzie się coś do dopracowania. 

ZAWSZE można mieć więcej ruchu na blogu, obserwujących na Instagramie/Facebooku czy czytelników newslettera.

Tylko że duża liczba fanów w social media czy subskrybentów maili, wbrew pozorom, nie daje gwarancji, że jak w końcu dojrzejesz i zaczniesz sprzedawać online, to będzie z górki.

Nawet ogromne zasięgi nie sprawią automatycznie, że Twoje wyniki sprzedażowe z dnia na dzień wystrzelą w kosmos, bo liczy się przede wszystkim skuteczność sprzedaży.

Sprzedaż to jedna z najważniejszych umiejętności w biznesie, której trzeba się nauczyć

Tymczasem w początkowej fazie budowania firmy najczęściej za dużo czasu poświęcamy na marketing i budowanie społeczności, a za mało na sprzedawanie. Gonimy za lajkami i cyferkami na Instagramie czy Facebooku, łudząc się, że jak będzie ich więcej, to wszystko pójdzie jak z płatka.

Natomiast ja jestem zdania, że aby odnieść sukces w biznesie, to trzeba od razu postawić na aktywną sprzedaż.

A jak wiadomo, najbardziej skutecznie uczymy się poprzez praktykę. Dlatego po prostu zacznij sprzedawać online. Im szybciej, tym lepiej. Nawet zanim poczujesz się w 100% gotowa.

PS. W tym właśnie wspieram swoje klientki w Klubie 10K – jeśli masz problem, żeby małymi krokami ćwiczyć aktywną sprzedaż, to miejsce dla Ciebie.

5 powodów, dla których warto jak najszybciej zacząć sprzedawać online

Dlaczego nie powinnaś z tym zwlekać? Oto kilka moich argumentów, które przemawiają za sprzedażą już od początku działalności.

1. Im szybciej zaczniesz sprzedawać, tym prężniej będziesz rozwijać swój biznes

I potraktujesz go poważnie, a nie jako opcję „na boku” czy „może kiedyś się tym zajmę”. Kiedy przeprowadzisz pierwszą skuteczną kampanię sprzedażową i zobaczysz pierwszych klientów – zyskasz więcej sił i energii, aby rozwijać biznes online!

Już nie mówiąc o tym, że na Twoim koncie pojawią się dodatkowe sumy na drobne inwestycje. Owszem, może nie od razu będą to ogromne kwoty, ale przynajmniej poczujesz, że warto aktywnie sprzedawać.

2. Tworząc „mini produkty”, upewniasz się, czego potrzebują Twoi docelowi klienci

Wprowadzenie do sprzedaży pierwszej oferty to najprostszy sposób, aby sprawdzić, co interesuje Twoją społeczność i jaki format preferują odbiorcy.

Z moich obserwacji wynika, że kobiety często chcą zaczynać od rozbudowanego kursu online. Takiego, w którym będą mogły przedstawić wszystko, co wiedzą na dany temat. Moim zdaniem to błąd!

W rzeczywistości rzadko się zdarza, że za pierwszym razem celnie trafimy w idealną tematykę czy formułę.

Bo skąd masz wiedzieć, na co tak naprawdę jest zapotrzebowanie wśród Twoich potencjalnych klientów?

Oczywiście – możesz przeprowadzać ankiety i zapytać swoją społeczność, czy ktoś byłby skłonny kupić Twój produkt lub usługę. Jednak to są tylko dane deklaratywne, które nie gwarantują realnych wyników sprzedażowych.

Dlatego lepiej na starcie stwórz mini produkt i bezzwłocznie zacznij sprzedawać online. Jeśli oferta się sprzeda, to znaczy, że ten temat ma w sobie potencjał!

3. Nie wychowujesz roszczeniowej społeczności i stawiasz sprawę jasno: chcesz rozwijać opłacalny biznes

Kiedy od początku swojej działalności skupiasz się tylko na zasięgach, a niczego nie sprzedajesz, to możesz wpaść w pułapkę.

Dość często bowiem, szczególnie w przypadku dużych społeczności, ludzie są zdziwieni, kiedy nagle twórca wydaje swój pierwszy płatny produkt lub usługę. Ponieważ przyzwyczaili się, że fanpage, konto na Instagramie, YouTube czy blog to były miejsca rozrywkowe i wszystko do tej pory dostawali za darmo. To dlaczego teraz nagle mają za coś zapłacić? 

Jeśli chcesz uniknąć takich sytuacji – zacznij sprzedawać online na etapie budowania społeczności i od początku wprowadzaj oferty.

Aby było wiadomo, że owszem, część rzeczy jest u Ciebie za darmo, jednak prowadzisz biznes.

Nie każdy oczywiście musi zostać Twoim klientem, ale niech wszyscy będą tego świadomi, że to nie jest tylko Twoje hobby.

4. Jak już raz stworzysz produkt elektroniczny, możesz go wykorzystywać na różne sposoby!

Właściwie w nieskończoność. Możesz użyć materiałów, jako część składową bardziej rozbudowanego kursu online, dodawać je w gratisie do większej oferty, np. programu grupowego, łączyć w pakiety z innymi produktami, tworzyć membership sites czyli program abonamentowy itd. Opcji jest mnóstwo i ograniczeniem jest tylko Twoja wyobraźnia.

W praktyce oznacza to tyle, że jak stworzysz produkt i zaczniesz go sprzedawać, to nawet jeśli za pierwszym razem kampania sprzedażowa nie pójdzie rewelacyjnie – nic straconego.

Nadal możesz go promować i skalować biznes z jego wykorzystaniem. A co się przy okazji nauczysz, to Twoje! I tak płynnie przechodzimy do ostatniego powodu z dzisiejszej listy.

5. Uczysz się sprzedawać i pokonywać bariery w sprzedaży

A feedback od zadowolonych klientów daje Ci motywację do działania oraz dostajesz wskazówki, co ewentualnie możesz ulepszyć, aby tworzyć genialne oferty!

Zdaję sobie sprawę, że pierwsze kampanie sprzedażowe to duże wyzwanie i liczba rzeczy do ogarnięcia może nieco przytłaczać. Jednak zapewniam Cię, że za każdym kolejnym razem jest łatwiej. Gdy będziesz doskonalić swoje umiejętności i ofertę, to szybko możesz zacząć śrubować wyniki sprzedażowe oraz rozwijać opłacalny biznes. 

To jest właśnie optymalizacja konwersji – zwiększanie skuteczności sprzedaży

Przy czym nie wystarczy robić tego samego, co wszyscy. Trzeba na bieżąco analizować, co działa, a co nie, bo to się może zmieniać w zależności od wielu czynników, np. branży. Jeśli tego nie ćwiczysz na mniejszych produktach, to raczej są marne szanse, że od razu zawojujesz świat swoją sprzedażą.

Całe szczęście nie musisz na starcie, jak nie chcesz, iść w szeroko zakrojoną kampanię promocyjną. Możesz stawiać małe kroki, najważniejsze, aby działać.

Tak jak wspominałam wcześniej, trzeba się nauczyć, jak sprzedawać więcej online. 

Możesz sobie to ułatwić, korzystając z Klubu 10K. 

Dzięki niemu nauczysz się, jak z lekkością skutecznie promować swoje oferty i polubić (a wręcz pokochać) różne formy aktywnej sprzedaży. 

W tym obszarze wspieram też moich klientów w Królowych Swojego Biznesu – aby CHCIAŁO im się sprzedawać online!

Z moją pomocą możesz opracować i wdrożyć swój idealny model biznesowy, aby zwiększyć wyniki swojej sprzedaży.

Nie czekaj na „odpowiedni moment” – naprawdę zacznij sprzedawać online!

Mam nadzieję, że przekonałam Cię, że warto. A jeśli chcesz skorzystać z mojego wsparcia w zwiększaniu skuteczności sprzedaży, to polecam Ci udział w Klubie 10K.

 

Polecam Ci także pakiet Sprzedawaj i Zarabiaj z Pełną Mocą, który teraz jest w rewelacyjnej promocji. Znajdziesz w nim moje 2 bestsellerowe kursy: „Pokochaj Sprzedawać Online” i „Stwórz Plan Kampanii Sprzedażowej w 2h” oraz szkolenieCo jest ważne pod kątem cen, mentalności i komunikacji, aby sprzedawać z łatwością swoje oferty online?”.

Pomogą Ci one przygotować się mentalnie i strategicznie do skutecznej sprzedaży Twoich genialnych ofert. Dzięki temu będziesz generować rekordowe wyniki sprzedażowe i rozwijać biznes online z pełną mocą!

Zacznij aktywnie sprzedawać online w Klubie 10K!

 

Możesz mieć najlepszą ofertę na świecie, ale sama się ona nie sprzeda, jeśli ludzie nie będą o niej wiedzieć…

Jesteś gotowa, by to zmienić?

Zacznij swobodnie sprzedawać swoje produkty online, bez wyczerpujących akcji promocyjnych i poczucia, że coś komuś wciskasz.

Przestań się uczyć, zacznij działać metodą małych kroków nad tym, co NAPRAWDĘ ma znaczenie dla przychodów w Twojej firmie:

1) Opłacalność biznesu online i 2) Siła Twojego marketingu i sprzedaży.

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” / odcinkach YouTube!

Dzięki temu łatwo znajdziesz nowe odcinki z wiedzą, inspiracjami lub konkretnymi strategiami, które pomogą Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną kobietą bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict