Sto pomysłów na temat maila – jeśli brakuje Ci inspiracji!

W dzisiejszych czasach temat maila jest niezwykle istotny.

W naszych skrzynkach jest gęsto, więc to od niego zależy czy nasz komunikat w ogóle zostanie otwarty.

Jednak zdaję sobie sprawę, że wymyślanie kolejnych nazw wiadomości może być trudne.

Dlatego też w tym artykule zaprezentuję Ci sto pomysłów na temat maila, którymi możesz się zainspirować!

UWAGA: Jakiś czas temu opublikowałam na blogu artykuł, w którym tłumaczyłam, od czego zależy OR (open rate) Twoich kampanii mailowych. Jeśli nie pamiętasz, wystarczy zajrzeć TUTAJ – bo otwarcie właśnie Twojego maila zależy nie tylko od chwytliwego tematu.

W tym artykule postawiłam tezę, że to, czy odbiorcy otworzą Twoją wiadomość, zależy w dużej mierze od tego, czy kojarzą nadawcę, a dokładniej: czy rozumieją, dlaczego dostają od Ciebie maile?

To jest pierwszy wymóg, który musimy spełnić. Zaraz za nim znajduje się tytuł wiadomości.

Ewolucja e-mail marketingu ciągle postępuje. Nie wystarczy już tylko wysyłać maile.

Trzeba jeszcze wysyłać trafne wiadomości do właściwych ludzi w odpowiednim czasie, a dodatkowo wziąć pod uwagę jeszcze jeden czynnik, dzięki któremu Twój mail nie zniknie w gąszczu innych: właśnie jego temat.

Nawet jeśli odbiorcy czują już do Ciebie zaufanie i uwielbiają Twoje newslettery, może się zdarzyć, że Twój mail umknie w gąszczu innych. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku, kiedy wysyłasz kampanie w gorącymokresie – pamiętasz, jaki natłok wiadomości otrzymałaś ostatnio na Black Friday albo przed świętami Bożego Narodzenia?

Wtedy temat wiadomości staje się bardzo istotny. Oczywiście jest on równie ważny i na co dzień, przy wysyłaniu regularnych kampanii.

Zdaję sobie jednak sprawę, że znajdywanie coraz kreatywniejszych pomysłów na nazwę wiadomości mailowej, może przysporzyć trudności. Z tego też względu przychodzę z pomocą i podrzucam Ci sto pomysłów na temat maila. Mam nadzieję, że okażą się dla Ciebie kopalnią inspiracji!

Zanim przejdę jednak do obiecanych stu pomysłów na temat maila, przedstawię Ci kilka ogólnych wskazówek – bo to nie o to chodzi, żeby używać bezmyślnie tych tematów metodą kopiuj-wklej.

 

Co się sprawdza w tematach maili? Praktyczne wskazówki

Oprócz niezmiennie królującej personalizacji imiennej (wstawienie imienia w temat maila na 99% podniesie Ci jego otwieralność), ostatnio w tematach maili popularnością cieszą się tzw. emoji, czyli ikonki, które możesz kojarzyć np. z facebooka czy instagrama.

Swego czasu ludzie nie używali ich, nawet jeśli operator mailowy udostępniał taką możliwość, z jednego prostego powodu – klienci pocztowi i serwisy webowe poczty potrafiły, zamiast danej emotki, wyświetlać ciąg krzaczków. Całe szczęście, żyjemy jednak w 2024 roku. Teraz już w zasadzie masz pewność, że jeśli użyjesz dobrze dobranej emotki, to Twoja wiadomość zwróci uwagę odbiorcy, a więc więcej osób ją otworzy.

Lepiej też celować w tematy krótkie, zamiast długich zdań. Jeśli potrzebujesz rozwinąć temat, możesz to zrobić za pomocą tzw. preheadera (w Gmailu wyświetla się on jaśniejszą czcionką zaraz za tematem, stanowiąc niejako jego przedłużenie).

Oprócz samego tematu zwróć uwagę, jak TY wyświetlasz się jako nadawca. Możesz też tak skonfigurować swoje konto nadawcy, aby obok tematu wyświetlało się Twoje zdjęcie.

Moja ważna uwaga na koniec jest taka, żeby nie zostawiać tematu maila na ostatnią chwilę. Zbyt często widzę, że moi klienci tworzą już cały newsletter, dopracowując go w najmniejszych szczegółach, a dopiero później na wariata myślą o tym, jak go zatytułować.

To naprawdę marnotrawienie potencjału, jaki tkwi w e-mail marketingu. Masz możliwość komunikowania się ze swoimi odbiorcami, ale musisz im ułatwić znalezienie Twojego maila w skrzynce i zachęcić do jego otworzenia.

 

Skąd czerpać pomysły na temat newslettera? Najlepiej… OD SIEBIE

Jeśli wysyłasz już od dłuższego czasu newslettery, to masz dostępne solidne archiwum ze statystykami, które możesz w każdej chwili przeanalizować i  zobaczyć, które tematy były u Ciebie najchętniej otwierane… a które najrzadziej. Warto to sprawdzić zwłaszcza w przypadku kampanii, które mają szczególne znaczenie, np. newsletterów sprzedażowych.

I to powinno być Twoje pierwsze, główne źródło inspiracji. Dlatego, że te tematy są sprawdzone na Twojej społeczności, są dostosowane do branży, w której działasz, Twojego stylu i unikalnej sytuacji.

Bardzo polecam też, jak zawsze, stosowanie testów AB dotyczących nazwy wiadomości. Jest to świetna metoda, aby przekonać się, które tematy dla Twojej społeczności są bardziej przekonujące, a które mniej.

A co gdy nie masz jeszcze dostępu do bogatej bazy swoich newsletterów, bo dopiero zaczynasz? I nie wiesz też kompletnie, o co chodzi w testach AB i jak je zastosować?

Jeżeli jesteś na początku swojej drogi z e-mail marketingiem, to musisz użyć którejś z opcji poniżej.

W tym miejscu zachęcam również do zapoznania się z artykułem, w którym podpowiadam jakiego systemu do newsletterów warto użyć na początku – kliknij i przejrzyj TUTAJ.

 

Zapisuj tematy, które zwracają TWOJĄ uwagę (stwórz bazę tematów)

Ty sama jesteś nie tylko twórcą newsletterów, ale zapewne też ich odbiorcą. Jakie tematy zwracają Twoją uwagę w skrzynce mailowej? Które otwierasz, a które usuwasz bez czytania albo zostawiasz na wieczne później, bo temat niedostatecznie Cię zaintrygował?

Możesz sobie stworzyć bazę świetnych tematów – najlepiej w formie elektronicznej, np. plik google docs (ja sama robię też zrzuty ekranu z telefonu, bo często odbieram maile w komórce, ale ważne jest, żeby to później gdzieś wrzucić w folder na google drive czy dropbox. Inaczej już nigdy do tego nie zajrzysz. A wtedy: what’s the point? ;)).

Oczywiście ryzyko tego podejścia jest takie, że zapewne nie zawsze tematy, które zwracają Twoją uwagę, będą przekonujące również dla Twojego odbiorcy (idealnego potencjalnego klienta). Możliwe też, że te tematy będą z zupełnie innych branż niż Twoja, co spowoduje, że nie dasz rady nawet się nimi zainspirować.

Jeśli jednak uda Ci się stworzyć taką bazę, to pamiętaj, żeby się nią inspirować… ale nie kopiować treści słowo w słowo! To po prostu kradzież własności intelektualnej i mam ogromną nadzieję, że to wiesz.

 

Skorzystaj z gotowych pomysłów

Jest to pomysł zapewne najszybszy, ale mówiąc szczerze – może się okazać najmniej skuteczny! Nie ma bowiem gwarancji, że temat, który świetnie się otwierał na mojej bazie np. 3000 osób 5 miesięcy temu, zadziała równie dobrze u Ciebie za 3 miesiące na bazie 1000 osób.

Oczywiście pamiętaj też o bardzo ważnej zasadzie: im większa Twoja baza, tym otwieralność z zasady będzie niższa. Możesz temu zapobiec, stosując umiejętnie segmentację – a dlaczego warto to robić, pisałam TUTAJ.

Pamiętaj też, że najlepsze wyniki osiągniesz, jeśli gotowe tematy połączysz w pary ze swoim pomysłem i przeprowadzisz testy AB. Wiele razy wydawało mi się, że dany temat jest świetny, po czym jednak ludzie otwierali chętniej propozycję, która według mnie była mało przekonująca. Nigdy więc nie zakładaj z góry, że dany temat się nie sprawdzi – możesz się zadziwić!

A teraz przejdźmy już do tematu głównego dzisiejszego artykułu – przed Tobą sto pomysłów na temat maila!

 

 

Sto pomysłów na temat maila

Na sam koniec prezentuję Ci listę obiecanych stu pomysłów na temat maila. Mam nadzieję, że po przeczytaniu artykułu wiesz już, że najlepiej jest się nimi zainspirować i dostosować je do swojego biznesu. Pomysły podzieliłam na kategorie, aby łatwiej Ci było się w nich odnaleźć.  

Bezpośrednie, „cykliczne” tematy maila, często z użyciem nawiasów / dat 

Jeśli Twoja strategia e-mail marketingowa zakłada komunikowanie się z określoną częstotliwością, możesz każdą kampanię tytułować tak samo, aby mieć pewność, że odbiorcy z łatwością wyszukają ją w skrzynce. 

Możesz też robić ten sam wstęp, a zmieniać tylko dalszą część. Przykłady: 

  1. Prasówka Księgowego [7 stycznia 2020].
  2. Styczeń na BP.
  3. [Darmowe wyzwanie] Dzień 1: jak utworzyć strategię na cały rok?
  4. Biuletyn „marketing w praktyce”
  5. [Podsumowanie miesiąca] co się działo u Italiany w styczniu?
  6. Teraz albo nigdy #1.
  7. [Zaproszenie na szkolenie] najbliższe warsztaty już w środę 08.01!
  8. Czym są talenty? Odcinek 1.
  9. [Listy od M.] Czy już wiesz, jak zaczniesz ten rok?
  10. Notatki marketera #1 – sprawdź, co w tej edycji.

 

Osobiste tematy maila, często z nawiązaniem do imienia odbiorcy (personalizacja) 

  1. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, Justyna!
  2. Ania, czy mnie jeszcze pamiętasz?
  3. Zobaczymy się?
  4. Zmieniłaś się, Basia… czy nadal jesteśmy przyjaciółmi?
  5. Planowanie roczne czy kwartalne? Co wybierasz?
  6. KTO tak postępuje?! Rozumiesz takie podejście Bartek?
  7.  Mogę Cię prosić o przysługę?
  8. Jesteś wolna w sobotę 11.01 o 10?
  9. Dzięki za pomoc!
  10. Bardzo Cię lubię Ania!

Maile wskazujące na problem odbiorcy i metody jego rozwiązania 

  1. Przewracasz się o zabawki dziecka? Sprawdź rozwiązanie!
  2. W swoim biznesie nie musisz zarabiać tylko na waciki, wiesz?
  3. Twój problem z cerą może rozwiązać przeczytanie tego maila!
  4. Jak przestać marnować czas w social mediach?
  5. Wciąż nie zarobiłaś pierwszych pieniędzy online? Sprawdź dlaczego.
  6. Jeden, praktyczny sposób na wiosenne porządki.
  7. Jak nie wydawać setek złotych na ubrania?
  8. Nie musisz marnować czasu na zakupy!
  9. Naucz się niemieckiego w 10 minut dziennie!
  10. Nie masz czasu na biznes? Poznaj listę 15-minutowych, rozwojowych czynności.

 

Wiadomości z wylistowaniem czegoś / obiecujące konkretne rezultaty (użycie liczb) 

  1. Sprawdź checklistę 10 cech, jakie powinien mieć Twój prezent za zapis!
  2. Możesz budować listę e-mail 3x szybciej, jeśli tylko…
  3. 5 przydatnych szablonów maila powitalnego do Twojej dyspozycji.
  4. Stwórz swoją reklamę na facebooku w mniej niż 60 minut!
  5. Napisz własną książkę w 30 minut dziennie!
  6. Sto pomysłów na temat maila!
  7. Szablon, który możesz wykorzystać do stworzenia LP w 2 godziny.
  8. Jakich 5 tricków w mailerlite prawdopodobnie nie znasz?
  9. Czy chcesz mieć 10x zwrot na tej inwestycji?
  10. Czy poświęcisz 185 sekund na ankietę?

 

Maile promocyjne / okazja (uwaga: tutaj łatwo wpaść do spamu) 

  1. Niższych cen czas, start (tylko do końca weekendu)!
  2. Chcesz zdobyć to szkolenie w najniższej możliwej cenie?
  3. Taka okazja się już nie powtórzy. Serio.
  4. Czy możesz sobie pozwolić, aby tego nie umieć?
  5. 30% zniżki – tylko dziś i jutro! Z okazji moich urodzin!
  6. Zamówisz 2, dostaniesz 1 gratis w prezencie!
  7. Im więcej, tym taniej? Czy to możliwe?
  8. Podaruj sobie dobry start w nowy rok!
  9. Sama ocenisz, czy to dobra inwestycja.
  10. Ile lat, tyle zniżki na nowe okulary!

 

Tematy związane z ograniczeniem czasowym / ilościowym (podobne do promocyjnych, ale tu zamiast cen podkreślamy limitowanie oferty) 

  1. Ups, Twój kupon rabatowy wygasa…
  2. Czy możesz sobie pozwolić na kolejne nieudane reklamy?
  3. [PILNE] Został Ci tylko jeden dzień, aby nadrobić…
  4. Taka cena się już nie powtórzy – ostatni raz w tym roku!
  5. Pożegnanie – jeśli chcesz zdobyć ten planer, lepiej się pospiesz!
  6. TYLKO DZIŚ zrobisz zakupy 20% taniej!
  7. Wiesz, że przepada Ci okazja na stworzenie planu finansowego razem ze mną?
  8. Zostały już tylko 2 miejsca w pakiecie VIP!
  9. 7 z 10 miejsc w kursie już zajęte – czekamy na Ciebie!
  10. Dlaczego jeszcze Cię nie ma na liście? Zaczynamy jutro!

 

Maile wywołujące ciekawość (UWAGA: w środku maila musi się jednak znaleźć to, co obiecuje temat, inaczej odbiorca może się poczuć oszukany. Nie robimy clickbaitów) 

  1. Czy to nie jest według Ciebie dobry pomysł?
  2. Skrót z planowania (tak, tak się da!).
  3. Niespodzianka w środku! [otwieram]
  4. 5 dziwacznych nawyków, które pomagają w realizacji celów.
  5. To ostatni dzień, żeby sprawdzić, o co chodzi w tym mailu.
  6. Co jedzą ludzie sukcesu?
  7. Szybszy start od stycznia.
  8. 9 powodów, przez które postanowienia noworoczne są do kitu.
  9. Zobacz moje miejsce pracy! (zdjęcia)
  10. Ania, Ty też chcesz to zrobić?

 

Wiadomości wykorzystujące poczucie humoru (zwróć uwagę, żeby unikać tematów kontrowersyjnych – może i klikają się świetnie, ale nie pozostawią dobrego wrażenia) 

  1. Świetny dodatek do Twojego excela!
  2. Kiedy jest wtorek o godz. 11, a Ty już musisz się napić…
  3. Spróbuj unikać tych 5 typów ludzi, ok?
  4. Tak, będę miała dziecko (to nie tak jak myślisz).
  5. Oferty, z których jestem dumna (w przeciwieństwie do mojego 5-letniego siostrzeńca).
  6. Będzie tak, jak sobie zażyczysz! (podano do stołu)
  7. 1, 2, 3… START – trzymaj się mocno Ania!
  8. Zobacz, co zrobiłaś! I co mam teraz począć? 
  9. Chcesz spędzić dzień na plaży? Oj, ja też…
  10. Jestem przekonana, że tego nie wiesz. A może?

 

Tematy wykorzystujące próżność / chęć należenia do ekskluzywnej społeczności (dobre w branży odzieżowej, urodowej, ale nie tylko) 

  1. A więc będziesz nosić kolekcje z poprzedniego sezonu?
  2. Jak Cię widzą, tak Cię piszą – czy już zadbałaś o swój wizerunek?
  3. Wyobrażasz sobie, jak świetnie będziesz wyglądać w tym na treningu? 4. Zrób sobie prezent. Zasługujesz!
  4. Moda prosto z Gali Oscarów na Twoją kieszeń!
  5. Tutorial makijażowy, dzięki któremu własny mąż Cię nie pozna!
  6. Przygotuj się, aby zrobić wrażenie na parkiecie!
  7. Takich samych planerów używają w telewizji!
  8. O ile lepiej wyglądasz teraz niż za czasów nastoletnich?
  9. Tricki, które pomogą Ci wyglądać 10 lat młodziej.

 

Maile retargetujące – np. te od porzuconych koszyków, do nieaktywnych od pewnego czasu czytelników 

  1. Jeszcze masz szansę, żeby wziąć udział (wygasa o północy)!
  2. Nie zapomniałaś o swoich zakupach? (20% na zachętę)
  3. Twój koszyk czeka, a cena właśnie spadła – sprawdź o ile!
  4. Ania, usunę Cię z tej listy, chyba że…
  5. Czy nie popełniłeś błędu? Nadal nie możesz wziąć udziału.
  6. Sprawdź wiadomość ode mnie.
  7. Nie zapomniałaś przypadkiem o mnie Ania?
  8. Dobra wiadomość: właśnie możesz zaoszczędzić na XXX!
  9. UWAGA: Twoje konto przestało działać (podejmij działanie).
  10. Ciągle w Ciebie wierzę! Zostajesz?

Mam nadzieję, że artykuł będzie dla Ciebie cennym źródłem inspiracji, a sto pomysłów na temat maila przysłużą się w „kryzysie kreatywności” (każdy z nas go w końcu czasami ma!).

Jeśli chcesz więcej inspiracji, obejrzyj moje filmy na YouTube @italianamarketing lub subskrybuj podcast „Mały biznes, wielkie efekty” tutaj. Poruszam tam tematy związane z rozwojem biznesu online, które mogą być dla Ciebie przydatne. Sprawdź koniecznie!

 

PS Jeśli tych inspiracji Ci za mało, to swego czasu przygotowałam rozbudowany pakiet: Baza Zyskownych Pomysłów na Treści.

To coś więcej niż same inspiracje, to dodatkowe szkolenia i mój system zarządzania treścią w praktyce – idealne rozwiązanie dla zabieganych właścicielek biznesu online.

Co więcej, kosztuje niewiele – zapoznaj się zresztą ze szczegółami poniżej:

 

 

Baza zyskownych pomysłów na treści + bonusy

Zostań właścicielką biznesu online, która zawsze wie co powiedzieć, nagrać, lub napisać – aby sprzedać swoje oferty.

Zacznij tworzyć treści, które w przemyślany sposób budują relacje i prowadzą do zakupu – szybciej i z większą regularnością niż do tej pory!

    Baza to paczka 100 pomysłów (punktów zaczepienia) na treści dłużej i krócej żyjące.

    Możesz je wykorzystać np. do newslettera, karuzeli, stories, podcastu, artykułu na blogu, szkolenia wideo, webinaru, reklamy…

    Dla Twojego ułatwienia, pomysły są pogrupowane w 6 kategorii.

    mastermind italiana
    Justyna Stańska
    produkty online

    Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

    Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

    Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

    Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

    Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

     

    Kliknij i posłuchaj
    na Apple Podcast

    Kliknij i posłuchaj na Spotify

    Kliknij i posłuchaj na YouTube

    Kliknij i posłuchaj na Spreaker

    Kliknij i posłuchaj na Empik Go

    Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict