Jak osiągać przychody pasywne w biznesie online?

Przychody pasywne to przepis na to, jak przestać wymieniać czas na pieniądze i zarabiać więcej, pracując mniej. Dużą zaletą biznesu online jest to, że da się tworzyć skalowalne produkty. Tak naprawdę „sky is the limit” i każda z nas może przejść od zera do milionera!

W tym odcinku omawiam ten proces krok po kroku. Powiem Ci, co się musi zadziać, aby zamówienia same wpadały do Twojego sklepu, nawet bez Twojej aktywnej promocji.

Zapraszam!

Na początku chciałabym zaznaczyć, że przychody pasywne w biznesie online może mieć każda z nas. I da się generować naprawdę imponujące wyniki sprzedażowe. Zanim jednak puścimy wodze fantazji, zastanówmy się, jak się do tego przybliżyć? W jaki sposób zaplanować rozwój biznesu, aby rzeczywiście osiągać dochód pasywny? Tak, by stanowił on znaczącą część, a nawet większość Twoich zarobków.

Nie bez powodu poruszam ten temat teraz. Sama jestem na etapie zmiany modelu biznesowego, której celem jest właśnie zwiększenie udziału przychodów pasywnych. Obecnie mam współprace indywidualne z klientkami i prowadzę różne programy grupowe, które co prawda są dochodowe, ale też bardzo angażujące.

A chciałabym za ten sam czas pracy otrzymywać coraz wyższe wynagrodzenie. Dlatego idę w kierunku skalowania produktów do samodzielnej obsługi. W tym odcinku podzielę się z Tobą wskazówkami, jak krok po kroku można zacząć zarabiać na autopilocie.

 

Co zrobić, aby mieć przychody pasywne w swoim biznesie?

Przede wszystkim warto sobie uświadomić, że jest to proces. Nie licz na to, że natychmiast po założeniu biznesu Ty „nic nie robisz”, a tylko odbierasz powiadomienia o nowych zamówieniach. A na Twoje konto wpływają astronomiczne sumy.

Generowanie coraz lepszych wyników sprzedażowych to rezultat wielu działań podejmowanych każdego dnia, kiedy rozwijasz swój biznes online. Trzeba mieć dobrze poukładaną strategię, model biznesowy i komunikację z klientami.

Jednak można sobie to wszystko odpowiednio zaplanować, aby szybciej zacząć osiągać przychody pasywne. Wręcz namawiam do tego, by tak zrobić! Rozłóżmy sobie ten proces na poszczególne kroki. Co warto robić po kolei?

 

Krok pierwszy, który pomoże Ci osiągać przychody pasywne – stwórz skalowalne produkty online

Jeśli chcesz rzeczywiście zarabiać więcej, pracując mniej, to przede wszystkim musisz mieć samoobsługowe oferty. Które tworzysz raz (ewentualnie aktualizujesz) i gotowe wstawiasz do swojego sklepu. Bez tego nie da się wyrwać z kołowrotka wymiany czasu na pieniądze, bo przecież doba nie jest z gumy. I zapewne też nie po to prowadzisz własną działalność, aby harować od świtu do nocy.

Co ciekawe, obserwuję wiele osób, które starają się rozwijać biznes online, a jeszcze nie mają swoich produktów elektronicznych. Tymczasem oferty, które są dostępne dla Twoich klientów, niezależnie od tego, czy masz dla nich czas, czy nie – to podstawa, jeśli chcesz mieć przychody pasywne w biznesie online.

Typowym przykładem takiego skalowalnego produktu jest e-book. Chociaż nie jest to moja ulubiona forma, którą poleciłabym na start. Bo przygotowanie atrakcyjnego graficznie i wartościowego e-booka wymaga dużego nakładu pracy i może trwać nawet kilka miesięcy. Znacznie szybciej można stworzyć kurs czy szkolenie online. I nie mówię, że to musi być od razu jakaś kobyła. Może to być krótkie szkolenie, np. w formie warsztatów czy ćwiczeń.

Moje kursy, które mam wycenione całkiem nieźle, wcale nie są mocno rozbudowane. Ponieważ wiem, że dla moich klientów nie liczy się ich długość, tylko rezultat. Większość osób nie ma czasu na to, żeby przechodzić przez dziesiątki modułów i godzin szkolenia.

Także podstawą tego, żeby w Twoim biznesie online w ogóle była szansa na przychody pasywne są samoobsługowe produkty elektroniczne. Które sprzedają się automatycznie, bez Twojego udziału. Pomijając takie przypadki jak np. odpowiadanie na dodatkowe pytania klienta.

 

Krok drugi, który pomoże Ci osiągać przychody pasywne – zaplanuj ścieżkę klienta

Trzeba jednak pamiętać, że jeden produkt prawdopodobnie nie wystarczy. Jeśli chcesz skalować przychody, to warto mieć wachlarz ofert, na różnych poziomach zaawansowania. I poukładać je w taką logiczną ścieżkę, aby coraz bardziej kompleksowo odpowiadały na potrzeby klienta. 

Bo nie ma co się oszukiwać. Na samych najtańszych ofertach, nie dojdziesz raczej do tego, że Twoje przychody pasywne będą lawinowo rosły. Chyba że masz ogromne zasięgi i taki produkt, który sprzedaje się w tysiącach sztuk. Jednak zakładam, że skoro tu jesteś, to raczej tak nie jest.

Warto więc myśleć perspektywicznie już na etapie tworzenia ofert. Co można sprzedawać tanio, a które produkty powinny być droższe. Mój model biznesowy jest poukładany tak, że mam oferty na różnych półkach cenowych. Różnią się one tematyką, zaawansowaniem i przeznaczeniem, czyli tym, na jakim etapie rozwoju biznesu jest mój klient. Im więcej jest mojego bezpośredniego wsparcia, tym produkt jest droższy. Także Tobie polecam, abyś na podobnej zasadzie projektowała portfel swoich ofert.

 

Krok trzeci, który pomoże Ci osiągać przychody pasywne – zbuduj automatyczny lejek sprzedażowy

Jeśli już masz stworzone zróżnicowane produkty elektroniczne oraz zaplanowałaś ścieżkę klienta, czas na ułożenie ich tak, aby jeden prowadził do drugiego. Najpierw określ punkt wejścia. Zastanów się, który z Twoich produktów jest najbardziej pożądany przez klientów czy najlepiej sprzedawał się do tej pory. A następnie zautomatyzuj pozyskiwanie nabywców na tę ofertę startową. I dopracuj komunikację tak, aby kolejne treści kierowały do następnych, bardziej zaawansowanych produktów na ścieżce klienta.

 

Krok czwarty, który pomoże Ci osiągać przychody pasywne  – zadbaj o dopływ nowych ludzi do swojego lejka sprzedażowego 

Z pewnością zgodzisz się ze mną, że nawet doskonała oferta nie będzie się sprzedawała, jeśli nikt jej nie zobaczy i o niej nie usłyszy. Dlatego kolejnym krokiem jest zapewnienie ruchu do Twojego lejka. Zadbaj o to, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o Tobie i Twoich produktach lub usługach. Pamiętaj o tym, że wskaźnik konwersji to kilka procent, przy dobrych wiatrach kilkanaście. Nigdy nie jest tak, że wszyscy ludzie, którzy zobaczą ofertę, zdecydują się na jej kupno.

Zatem ten dopływ nowych potencjalnych klientów i przypominanie się swojej społeczności są bardzo istotne, aby generować przychody pasywne na satysfakcjonującym poziomie.

 

Kiedy masz już zapewnioną odpowiednią skalę widoczności Twojej oferty, to jest jeszcze jeden aspekt, o którym warto pamiętać, żeby zwiększać przychody pasywne. A który jest bardzo często pomijany. Chodzi o to, by komunikacja we wszystkich kanałach, gdzie już masz swoją społeczność, także wspierała automatyczne lejki sprzedażowe.

Mów o swoich startowych ofertach na profilach w social mediach, na YouTube, w podcaście – wszędzie tam, gdzie budujesz relację z odbiorcami. Jest wiele możliwości, z których możesz skorzystać, żeby przypominać o swoich produktach czy usługach.

Nie wystarczy bowiem stworzyć lejek i liczyć na to, że reklama załatwi resztę. Promuj swoje oferty jak najczęściej. Bo pamiętaj, że nawet ludzie, którzy Cię znają, przed zakupem często chcą się dowiedzieć więcej – o Tobie i Twoich produktach.

 

Zaprojektuj przychody pasywne w swoim biznesie online!

Myślę, że teraz już wiesz, dlaczego automatyzacja sprzedaży jest najlepszą drogą do tego, aby zapewnić sobie skalowalne przychody pasywne.

Jeśli chcesz wdrożyć lejek, który dobrze działa, to chętnie Ci w tym pomogę. Polecam Ci pracę w programie Nowi Klienci Codziennie.

Jeśli akurat nie trwają nabory – dołącz po prostu do Klubu 10K!

 

Doprowadź swój biznes do PEWNYCH przychodów rzędu 10 tys. miesięcznie lub więcej!

Przestań się uczyć, a zacznij działać metodą małych kroków nad tym, co NAPRAWDĘ ma znaczenie dla Twoich przychodów.

Zadbaj o biznesowe priorytety, czyli opłacalność biznesu online oraz siłę Twojego marketingu i sprzedaży.

Dołącz do Klubu 10K i rozwijaj skalowalny biznes z pełną mocą!

italiana ebook postaw na maila w biznesie online
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” / odcinkach YouTube!

Dzięki temu łatwo znajdziesz nowe odcinki z wiedzą, inspiracjami lub konkretnymi strategiami, które pomogą Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną kobietą bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube