Nowi klienci – możesz zaplanować ich dopływ w biznesie online!

 

Nowi klienci – chyba każda z właścicielek biznesu online tego chce.

Ale TAK NAPRAWDĘ chodzi nam przede wszystkim o to, jak sprawić, aby ci nowi klienci niejako sami do nas przychodzili, BEZ większej pracy.

Chodzi o STAŁY, PEWNY dopływ nowych klientów – żeby nie było tak, że desperacko publikujemy po grupach albo ustawiamy na łapu capu reklamę.

Jak sprawić, żeby ludzie sami chcieli z nami pracować, żeby mieć kolejkę chętnych klientów?

O tym właśnie Ci opowiem w tym odcinku, więc zapinaj pasy i jedziemy!

nowi klienci w biznesie online
nowi klienci w biznesie online
nowi klienci w biznesie online

Nie ma chyba co ukrywać, że biznes online – jeśli ma stanowić stałe źródło utrzymania – potrzebuje mieć przewidywalne przychody.

 

Czyli przewidywalny dopływ nowych klientów. 

 

I nie da się mieć opłacalnego biznesu, jeżeli nowi klienci nie przychodzą, nie potrafisz tego zaplanować. 

 

Tylko jak się za to zabrać?  

 

W tym odcinku znajdziesz pięć kroków, które warto wykonać, żebyś Ty mogła spać spokojnie. Są to oczywiście kroki oparte na moim doświadczeniu i na tym, że naprawdę ja w chwili obecnej nie muszę się martwić o nowych klientów.

 

Wchodząc w nowy miesiąc po prostu wiem, że X tysięcy złotych wpadnie na moje konto.

Nowe zamówienia i nowi klienci pojawiają się u mnie praktycznie codziennie.

Jeśli chcesz ze mną w tym temacie działać, to przypominam, że możesz to zrobić w ramach klubu 10K.

Zaproszenie do Klubu10K znajdziesz TUTAJ.

 

Krok 1: Dla kogo jesteś, a dla kogo nie jesteś?

 

A więc pierwszy krok do tego, żeby mieć stały i przewidywalny dopływ nowych klientów, to jest Twoja strategia marki.

Nowi klienci – ale jacy klienci?

To Ty potrzebujesz to sobie określić.

W 100% sama najpierw potrzebujesz zdecydować, dla kogo Ty jesteś, a dla kogo nie jesteś. 

 Jaki jest Twój kluczowy przekaz?

 

Tak, żeby ludzie oglądając Twoje treści w internecie, od razu widzieli, czy to dla mnie, czy to nie dla mnie.

I oczywiście tutaj mogłabym o tym mówić godzinami, mam też w Klubie 10K na ten temat ćwiczenia.

 

Natomiast zwróć uwagę przede wszystkim na to…

…jeśli mają przyjść nowi klienci i masz mieć ich stały dopływ, potrzebujesz wiedzieć, kogo chcesz mieć.

Czyli dla kogo Ty jesteś, ale też druga strona medalu, czyli dla kogo Ty nie jesteś.

I to powinno być widać w Twojej komunikacji w sieci.

Dla kogo jesteś?

W czym się specjalizujesz?

Oglądając jakiekolwiek moje wideo, mniej więcej zorientujesz się dla kogo jestem.

Że jestem dla kobiet, które prowadzą biznesy online.

Dhcą skalować przychody, zarabiać więcej, pracując mniej. Nie są to biznesy rozbudowane, nie zatrudniają wielu ludzi.

I też często mają takie wrażenie, że mają trudności w skalowaniu swoich zasięgów w social media.

Nie postrzegają siebie jako zbyt przebojowe.

 

To jest mój klient i ja wiem, że dla niego jestem. 

 

I wiem, dla kogo nie jestem. Nie jestem dla biznesów produktowych, które sprzedają w e-commerce. Nie jestem dla osób, które sprzedają w MLM-ach. Nie jestem dla osób, które mają z łatwością… bardzo, bardzo duże zasięgi w social mediach, są “influencerkami”.

 

Ty też od tego zacznij. Dla kogo Ty jesteś, a dla kogo nie jesteś.

Z tego wynikają Twoje oferty, Twoje treści w kanałach komunikacji.

Po prostu to, czy właściwe osoby będziesz do siebie przyciągać, a właściwe odpychać. 

Nowi klienci nie biorą się z powietrza. Tak możesz zaplanować sobie ich dopływ.

 

To jest bardzo ważny punkt pierwszy na tej liście: jak mieć stały i przewidywalny dopływ nowych klientów?

 

Najpierw sobie określ, kogo chcesz przyciągnąć, kogo chcesz odepchnąć. 

 

 

Krok 2: Aby mieć stały, przewidywalny dopływ klientów w Twoim biznesie online, potrzebujesz przemyślanej ścieżki klienta.  

 

I tutaj właśnie bardzo dużą pracę też wykonuję zawsze z klientkami, żeby one miały odpowiednio ustawioną strukturę swoich ofert. 

 

Żeby zakup pierwszy dla Twoich klientów był łatwy i żeby kolejne zakupy były łatwe.  

Nowi klienci przychodzą łatwiej, kiedy mogą ŁATWO coś zakupić.

To niby oczywiste, ale niewiele osób działa zgodnie z tą zasadą.

 

Niewiele osób ma odpowiedni ekosystem ofert.

 

Nad tym możesz pracować w Klubie 10K – nad opłacalnością swojego biznesu. 

 

Krok 3: Odpowiednio buduj strategię Twoich treści.  

 

Tak jak mówiłam w kroku pierwszym, najpierw sobie zdefiniuj, kogo chcesz przyciągnąć, kogo chcesz odepchnąć.

Ale to nie koniec.

Jeśli nowi klienci mają przyjść, i mają przyjść sami – potrzebują najpierw Ciebie „doświadczyć”.

Jakimi treściami Ty do tego klienta mówisz?

 

Po pierwsze, warto określić dobrze filary, tematykę swoich treści. Co tego klienta tak naprawdę u Ciebie interesuje? Co jest, jak ja to mówię, środkiem cebuli?

Taką najbardziej fundamentalną korzyścią Twoich ofert, pracy z Tobą?

I w moim przypadku, kiedy ja dogrzebałam się do środka swojej cebuli… 

 

…to najbardziej fundamentalną korzyścią dla moich klientów jest to, że mają stabilny, opłacalny biznes. Jest to jeden z filarów moich treści.

Na tej bazie też tworzę pierwszą ofertę na mojej ścieżce klienta, czyli klub 10K.

Jest to oferta no-brainer, do której łatwo dołączyć i nie ma długoterminowego zobowiązania.

Jeżeli jeszcze w nim nie jesteś, to koniecznie sprawdź link.

 

I skupiasz się w niej na tym, czego najbardziej chcesz, czyli na tym, żeby zbudować stabilny, opłacalny biznes. Tak naprawdę obietnicą mojego klubu jest to, że doprowadzisz swój biznes do stabilnych 10 tysięcy miesięcznie lub więcej. 

 

Bo moim zdaniem w usługowym biznesie online, kiedy mamy niedużo kosztów, to na początek wystarcza.

To jest próg, który zostawia Ci kilka tysięcy zysku, I możesz się dalej rozwijać.

 

Co dalej? Co po tym kroku?

Kiedy masz odpowiednią strategię treści?
Czego jeszcze potrzebujesz?

 

Krok 4: Zacznij skutecznie angażować do wykonywania kolejnych kroków.

 

Bo jest jednak taki przeskok decyzyjny. 

 

Od momentu “no fajne masz te treści” do momentu “staję się Twoim klientem”.

I na tym etapie potrzebujesz niejako wciągnąć tego potencjalnego klienta głębiej w swój świat. 

Nowi klienci przyjdą, kiedy będziesz potrafiła to zrobić.

 

Możesz oczywiście oferować webinary, jakieś szkolenia na żywo, ale to wszystko wymaga Twojego czasu. 

 

Ewentualnie możesz zrobić auto-webinar.

 

Ja jestem fanką jeszcze innych opcji, czyli przez medium wyższego zaangażowania.

To może być na przykład newsletter i będziesz z tą osobą w bliższej relacji przez newsletter. To może być podcast i kiedy osoba przesłucha x minut Twoich podcastów, to wtedy właśnie jest bardziej gotowa na zakup.

 

To może być taki kanał YouTube, jaki ja teraz dla Ciebie też nagrywam.

Kiedy obejrzysz kilka moich filmów po kolei, to – jeżeli jesteś idealną klientką – będziesz (prawdopodobnie) gotowa na zakup.

 

A jeżeli nie jesteś, To też dobrze, to znaczy, że cię odepchnę tymi materiałami i pójdziesz do kogoś innego.

 

To jest kolejny etap, żeby przenosić tego klienta wyżej jeżeli chodzi o zaangażowanie.

To da się zaplanować. 

 

Krok 5: Skaluj zasięgi, miejsca w Twojej sieci potrzebują mieć większy dopływ idealnych, potencjalnych klientów.

I jak o ten dopływ zadbać? 

Oczywiście można metodami organicznymi.

Natomiast tutaj zwróć uwagę na to, żeby korzystać z takich mediów, które teraz są na fali.

W których po prostu łatwo jest zdobywać obserwujących.

Czyli na przykład w przypadku Instagrama – moim zdaniem na moment publikacji tego odcinka (luty 2024) jest coraz większym wyzwaniem skalowanie zasięgów.

Nie jest to niemożliwe, ale to nie jest jedyna droga.

 

Warto więc popatrzeć szerzej.

Może w takim przypadku zmienisz kanał komunikacji, pójdziesz na Threads, pójdziesz na YouTube, gdzie jest łatwiej.

 

Natomiast ten krok nie może być pomijany.

 

Albo dbasz o stały dopływ nowych potencjalnych klientów metodami organicznymi, albo płatnymi.

Możesz przecież zastosować reklamy. Tylko przemyślane reklamy.

Stąd też się biorą nowi klienci.

I w tym też pomagam moim klientkom i na to też będą ćwiczenia w ramach klubu 10K.

Jak sobie stworzyć na przykład taką reklamę, która Ci przynosi nowych obserwujących?

Plan jest prosty w teorii… w praktyce pojawia się wiele niuansów.

Kiedy jednak te 5 kroków wykonasz DOBRZE, to naprawdę nie ma opcji, żebyś nie miała tego stałego dopływu nowych klientów. 

 

Pamiętaj też, że w każdym z tych kroków liczy się to, żeby właśnie zaprojektować dany etap dobrze, poprawnie. I jeżeli chcesz mieć pewność, że naprawdę dobrze to zrobisz, to zachęcam, bądź ze mną w kontakcie. 

 

W Klubie 10K, w gronie Królowych Swojego Biznesu, gdzie możesz dołączyć po prostu w każdym momencie i być ze mną na sesjach, na żywo, dopracować jak to ma wyglądać u Ciebie.

A w tym odcinku właśnie to już jest wszystko.

Zachęcam Cię też do śledzenia mnie na Instagramie oraz subskrypcji mojego kanału na YouTube i podcastu Mały biznes, wielkie efekty, gdzie znajdziesz wiele inspiracji i praktycznych wskazówek, jak rozwijać swój biznes.

 

A najlepsza metoda, żeby zacząć ze mną pracować bezpośrednio – to Klub 10K. 

Doprowadź swój biznes do stabilnych 10 tysięcy miesięcznie lub więcej.

 

Przestań się uczyć, zacznij działać metodą małych kroków nad tym, co NAPRAWDĘ ma znaczenie dla przychodów w Twojej firmie:

1) Opłacalność biznesu online i

2) Siła Twojego marketingu i sprzedaży. 

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
Latest posts by Justyna Stańska (see all)
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict