Czy można zdobywać klientów bez nieustannej pracy nad promocją? Czy można liczyć na stały dopływ nowych klientów bez codziennego nagrywania stories, zastanawiania się, jak sprzedać i skąd wziąć kolejnych klientów?
TAK! W dużej mierze proces marketingu i sprzedaży można zautomatyzować, choć niewiele osób prowadzących małe, usługowe biznesy online faktycznie to robi.
W tym odcinku wyjaśnię Ci dokładnie, na czym polega system, który zapewnia stały dopływ nowych klientów – niezależnie od tego, czy w danym momencie aktywnie coś promujesz, czy nie.
Zapraszam!
- Nie musisz być przyklejona na żywo do telefonu jako właścicielka biznesu online
- Przestań wymyślać ciągle koło na nowo
- Tę część pozyskania klientów DA SIĘ zautomatyzować
- Ale tym systemem musisz wiedzieć, jak zarządzać
- Taki system może zautomatyzować 80% Twojego marketingu
- Różnica między Nowi Klienci Codziennie a Klubem 10K
Nie musisz być przyklejona na żywo do telefonu jako właścicielka biznesu online
Wiele właścicielek biznesów online jest sfrustrowanych ciągłym myśleniem o tym, jak zapewnić sobie klientów. Oczywiście, biznes musi na siebie zarabiać – z tym się w pełni zgadzam.
Ale czy to oznacza, że musisz być przyklejona do telefonu, każdego miesiąca na nowo zastanawiać się, jak pozyskać klientów, i nieustannie tworzyć kolejne oferty lub kampanie sprzedażowe, by pokryć koszty, a najlepiej jeszcze zarobić? Nie, to wcale nie musi tak wyglądać.
Nie musisz zajmować się tym wszystkim na żywo i bez przerwy. Istnieją możliwości, które pozwalają zautomatyzować pozyskiwanie klientów. I tak – te rozwiązania są dostępne również dla małych biznesów online.
Dzięki takim systemom możesz mieć zapewniony stały dopływ nowych zainteresowanych osób do swojej firmy, niezależnie od tego, czy właśnie pracujesz, jesteś na wakacjach, czy aktywnie promujesz swoje oferty, czy nie. Taki system – system stałego dopływu nowych klientów – pomagam stworzyć w ramach jednego ze swoich programów, Nowi Klienci Codziennie.
Przestań wymyślać ciągle koło na nowo
Pomagam zaprojektować taki system, ponieważ prawda jest taka, że większość właścicielek biznesów online, z którymi pracuję, już posiada zasoby potrzebne do jego stworzenia.
Jednak zamiast je efektywnie wykorzystać, ciągle wymyślają koło na nowo. Zamiast sprawić, aby nowi, idealni klienci automatycznie zapoznawali się z tym, jaka jesteś świetna i jak wartościowe są Twoje oferty – oraz żeby je kupowali – wciąż powtarzają te same działania na żywo.
W kampanii, na stories, w mailach… Niezależnie od kanału, efekt jest ten sam. A przecież to nie ma sensu. Jeśli masz już doświadczenie w sprzedaży – jeśli nie robisz tego po raz pierwszy, drugi czy trzeci, ale piąty, dziesiąty, czy nawet dwudziesty – to naprawdę nie powinnaś za każdym razem poświęcać na to tak wiele swojego czasu i energii. To najprostsza droga do frustracji.
Frustracji, poczucia uwiązania do własnego biznesu, a nawet niechęci do niego. Niestety, tak to czasem się kończy – odczuwasz opór wobec marketingu i sprzedaży, bo masz dosyć ciągłego myślenia o tym, jak znowu coś promować. Ale nie musi tak być.
To, co Ci proponuję zamiast tego, to stworzenie własnego systemu na Nowych Klientów Codziennie.
Przestań wymyślać ciągle koło na nowo
Pomagam zaprojektować taki system, ponieważ prawda jest taka, że większość właścicielek biznesów online, z którymi pracuję, już posiada zasoby potrzebne do jego stworzenia.
Jednak zamiast je efektywnie wykorzystać, ciągle wymyślają koło na nowo. Zamiast sprawić, aby nowi, idealni klienci automatycznie zapoznawali się z tym, jaka jesteś świetna i jak wartościowe są Twoje oferty – oraz żeby je kupowali – wciąż powtarzają te same działania na żywo.
W kampanii, na stories, w mailach… Niezależnie od kanału, efekt jest ten sam. A przecież to nie ma sensu. Jeśli masz już doświadczenie w sprzedaży – jeśli nie robisz tego po raz pierwszy, drugi czy trzeci, ale piąty, dziesiąty, czy nawet dwudziesty – to naprawdę nie powinnaś za każdym razem poświęcać na to tak wiele swojego czasu i energii. To najprostsza droga do frustracji.
Frustracji, poczucia uwiązania do własnego biznesu, a nawet niechęci do niego. Niestety, tak to czasem się kończy – odczuwasz opór wobec marketingu i sprzedaży, bo masz dosyć ciągłego myślenia o tym, jak znowu coś promować. Ale nie musi tak być.
To, co Ci proponuję zamiast tego, to stworzenie własnego systemu na Nowych Klientów Codziennie.
Tę część pozyskania klientów DA SIĘ zautomatyzować
Dlatego proponuję Ci stworzenie takiego systemu, w którym ludzie w automatyczny sposób dowiadują się o tym, że istniejesz, nawiązują z Tobą bliższą relację, angażują się bardziej, a potem po raz pierwszy coś kupują – to pierwszy krok.
Docelowo oczywiście chodzi o to, aby Ci klienci wracali, kupowali ponownie i znowu, i znowu.
Tak, w systemie, który Ci proponuję, nie chodzi o to, żebyś od razu zarabiała ogromne sumy na automatycznym lejku sprzedażowym. Kluczowe jest, abyś najpierw pozyskała klienta, bo klient, który kupuje po raz pierwszy, ma znacznie większe prawdopodobieństwo kupienia kolejny raz. Na ten temat istnieją niezliczone badania, więc pewnie nie muszę Ci tego tłumaczyć.
Chodzi o to, aby zautomatyzować ten kluczowy wycinek – od momentu, w którym ktoś dowiaduje się o Twoim istnieniu, aż po dokonanie pierwszego zakupu. To naprawdę da się zrobić. W każdym biznesie eksperckim jest to możliwe.
Potrzebujesz jednak znaleźć na to swój własny sposób. Dlatego właśnie program Nowi Klienci Codziennie został zaprojektowany w taki sposób, aby etap po etapie przeprowadzić Cię przez tworzenie Twojego systemu.
Najpierw zajmujemy się założeniami i strategią: jakie kroki ma przechodzić Twój nowy klient? Następnie przechodzimy do wdrożenia: tworzymy początki tego systemu, budujemy ścieżkę klienta.
W międzyczasie ja weryfikuję wszystkie elementy Twojego systemu, sprawdzam je i usprawniam, aby zapewnić, że kiedy system będzie gotowy, będzie miał jak największe szanse na sukces od samego początku.
Ale tym systemem musisz wiedzieć, jak zarządzać
Ale co bardzo ważne, nie zostawiam Cię tylko z gotowym systemem. Kiedy go stworzysz, równie istotne jest, abyś wiedziała, jak nim zarządzać i jak go ulepszać w razie potrzeby.
Musisz rozumieć, jak działa Twój system, które momenty są kluczowe w procesie znajomości klienta z Twoją marką i podejmowania decyzji o zakupie. Ważne jest też, abyś potrafiła odczytywać dane z systemu – analizować liczby, oceniać skuteczność lejka i wiedzieć, co można poprawić.
Bo jeśli zostawiłabym Cię tylko z tym: „Masz system, jedziesz”, to byłoby zdecydowanie za mało. System może wymagać modyfikacji, drobnych poprawek czy optymalizacji.
Przeprowadziłam przez ten proces wiele moich klientek, a sama stworzyłam mnóstwo automatycznych lejków sprzedażowych. I jedno wiem na pewno – nawet najlepszy system wymaga weryfikacji w praktyce.
Trzeba go przetestować na rzeczywistym rynku i prawdziwych klientach. Dopiero na podstawie danych można go finalnie dopracować.
Dlatego system, który Ci proponuję, jest naprawdę przemyślany. Uczestniczki programu często podkreślają: „Kurczę, widać, że ten program jest naprawdę dobrze zaplanowany”. I tak, właśnie taki jest.
Nie chodzi mi o to, żeby stworzyć byle jaki lejek, a potem frustrować się, że „miał działać na autopilocie, miały być automatyczne zamówienia, a ja nic nie zarabiam”. Nie o to chodzi.
Chodzi o to, żebyś, nawet jeśli coś w systemie nie działa, wiedziała, gdzie szukać przyczyny i jak to naprawić.
Dlaczego to takie ważne?
Bo dopiero wtedy, gdy Twój system rzeczywiście działa, jest sens go skalować. Dopiero w tym momencie warto inwestować w reklamy płatne i zwiększać budżet, bo masz już potwierdzenie na liczbach, że Twój system działa tak, jak powinien.
Taki system może zautomatyzować 80% Twojego marketingu
I oczywiście, mogą zdarzyć się zmiany – zarówno w zachowaniach nabywców, jak i w samym rynku. Dlatego Twój system może wymagać drobnych modyfikacji. Jeśli nie zrozumiesz liczb w trakcie działania systemu, nie zrozumiesz również, jakie kroki przechodzi Twój nowy klient myśląc o zakupie.
Bez tej wiedzy nie będziesz w stanie odpowiednio zareagować na zmiany.
Chcę, abyś nie tylko stworzyła system, ale również potrafiła nim później zarządzać. To jest kluczowe w dzisiejszych czasach.
Ale jak to zrobisz dobrze…
to wtedy, jak wspomniałam, automatyzujesz 80% działań marketingowych i sprzedażowych. Przestajesz non-stop tłumaczyć na żywo, dlaczego warto z Tobą pracować.
Po prostu robisz inne rzeczy – może tworzysz oferty na wyższe poziomy cenowe, może obsługujesz obecne oferty.
A klienci, którzy kupują po raz pierwszy, trafiają do Ciebie z automatu.
To może być też Twoja rzeczywistość.
Bo zastanów się, czy możesz sobie dłużej pozwolić na to, żeby ciągle zabiegać o klientów na żywo?
Według mnie nie, bo to wymaga ogromnej ilości czasu i energii, a masz przecież inne zadania w swoim biznesie.
Dlatego jedyną metodą, żeby się nie wypalić od ciągłego pozyskiwania klientów i działań marketingowych, jest to, żebyś zautomatyzowała przynajmniej 80% tych działań.
Musisz zautomatyzować początek ścieżki klienta (i prawdopodobnie do tego JUŻ masz zasoby, trzeba je tylko wybrać i doszlifować).
Bardzo serdecznie zapraszam Cię do programu Nowi Klienci Codziennie, gdzie właśnie to razem ze mną zrobisz.
Różnica między Nowi Klienci Codziennie a Klubem 10K
Sprawdź TUTAJ kiedy startuje kolejna edycja i koniecznie się zapisz.
Co więcej, jeśli akurat nie pasuje Ci termin lub nabory się zakończyły, zapraszam Cię do innego programu, w którym już możemy zacząć usprawniać pewne elementy Twojego lejka – do Klubu 10K. Jest on otwarty przez cały czas, a tam również wycinkowo usprawniamy różne aspekty automatyzacji marketingu i sprzedaży.
Różnica jest taka, że Nowi Klienci Codziennie to proces przemyślany z deadline’ami, w którym ja bezpośrednio sprawdzam Twoje rzeczy w lejku: Twoje teksty, reklamy, wszystko, wszystko, i daję Ci konkretne feedbacki.
Natomiast w programie Klub 10K jest mały poziom mojego wsparcia, nie ma tam całego procesu, a raczej odpowiadam na Twoje bieżące potrzeby.
To także jest fajne, bo jeśli masz już jakiś działający lejek, to możemy w nim coś usprawnić, nawet w Klubie 10K, ale nie będę miała pełnego poglądu na Twój system pozyskiwania nowych klientów.
Nie będzie on projektowany od samego początku razem ze mną.
A tylko jeśli taki system będzie projektowany iwe współpracy ze mną od samego początku, dobrze przemyślany, to mogę naprawdę najlepiej Ci pomóc.
Dlatego zapraszam Cię do programu Nowi Klienci Codziennie. Najlepiej by było, gdybyś znalazła się właśnie tam, jeśli to, co mówię, ma dla Ciebie sens. Natomiast jeśli nie jesteś jeszcze gotowa na ten krok, zacznij przynajmniej od Klubu 10K.
Najważniejsze jest to, żebyś w ogóle zaczęła działać, bo jeśli będziesz ciągle tkwić w tym samym miejscu, co miesiąc martwiąc się o nowych klientów, powtarzając te same promocje, to… to najprostszy sposób, by stać się niewolnikiem własnego biznesu.
Uważam, że owszem, jeśli chcesz promować na żywo, super – fajnie, dzięki temu możesz kumulować swoje przychody i pobijać rekordy.
Ale to Twój wybór, bo nie musisz tego robić. Wiesz, że w tle może działać Twój automatyczny system stałego dopływu klientów.
Dziękuję Ci bardzo za ten odcinek. Trzymaj się ciepło! Cześć!
Aby mieć klientów za pół roku… prawdopodobnie już teraz potrzebujesz zaprosić ich do swojego świata.
- Jak pozyskać pierwszych klientów? - 5 lutego, 2025
- Jak wejść w nowy rok ze skutecznym planem na stabilny dochód w biznesie? - 26 stycznia, 2025
- Czy można mieć klientów bez nieustannej pracy nad promocją? - 19 grudnia, 2024