Jak dobrze wiemy, rozwój facebooka nie powinien być celem samym w sobie. Czasy, kiedy ślepo ganialiśmy za lajkami na facebooku, mijają powoli, aczkolwiek nieubłaganie 😉 W miarę jak facebook robi się coraz bardziej zatłoczony, coraz trudniej jest o dobre, organiczne zasięgi i coraz częściej dyskusje toczą się np. na instagramie (chociaż wiadomo, że on też należy do Marka). Dlatego owszem, facebook jako kanał w branżach B2C jest nadal obowiązkowy, ale tym bardziej trzeba inwestować w alternatywne kanały kontaktu z potencjalnymi klientami.
I skoro tutaj jesteście, to wierzycie, że newsletter jest jednym z takich kanałów.
Dlatego właśnie, dopóki jeszcze można, warto się zastanowić, jak najlepiej wykorzystać facebooka do rozwoju swojej listy e-mail.
Jak sprawić, aby osoby przeszły z facebooka na nasz newsletter?
Wykorzystanie facebooka do budowy listy e-mail – co obecnie działa?
Jak komunikować zapisy na newsletter na Twoim fanpage, aby przyniosło Ci to jak największe korzyści? Potraktuj poniższą listę jako „kontrolną”. Przejrzyj ją albo wysłuchaj transmisji poniżej, na której omawiam też przykłady, i sprawdź, czy wszystkie punkty masz „odhaczone”.
Niestety obecnie smutna rzeczywistość jest taka, że potrzebujesz raczej płatnej reklamy na facebooku, aby dotrzeć do NOWYCH subskrybentów. Jeśli zastosujesz jedynie metody 1-4, to pewnie zapiszą się osoby, które JUŻ Cię znają i już Ci ufają. Jeśli planujesz pozyskiwać nowych czytelników, musisz zainteresować się metodą 5 – dobrze skonfigurowaną reklamą płatną.
5 metod na wykorzystanie facebooka do budowy listy e-mail
1. Zalinkuj do zapisu po bezpłatny prezent / najbliższy webinar w opisie cover photo / cover video.
2. Stwórz przypięty post, w którym zachęcisz do odwiedzenia Twojej strony lądowania i zapisu na newsletter.
3. Stwórz osobną zakładkę w sekcjach na Twoich fanpage z zapisem na newsletter.
4. Zalinkuj w swojej (jeśli masz) lub w dozwolone dni promocyjne w czyjejś grupie do strony zapisu – oczywiście mówiąc językiem korzyści.
5. Skonfiguruj reklamę na konwersję. Potrzebny Ci do tego będzie zainstalowany na stronie piksel facebooka. Stwórz stronę lądowania, stronę podziękowania, i umieść kod rejestracji na stronie podziękowania. Następnie przy tworzeniu reklamy wybierz cel: „konwersja”.
Protip: jak skonfigurować grupy docelowe do takiej reklamy?
Jeśli masz już (nawet niewielką!) bazę e-mail, możesz załadować ją do facebooka jako niestandardową grupę odbiorców. Następnie do tak stworzonej grupy odbiorców możesz zrobić grupę odbiorców „podobnych” – lookalike.
Dodatkowo, jeśli chcesz wykluczyć osoby, które już się zapisały, również możesz to zrobić za pomocą wykluczenia tej zapisanej, niestandardowej grupy odbiorców.
PS. Uważaj na RODO! W polityce prywatności zaznacz, że pozyskane dane mogą służyć anonimowo do retargetowania na facebooku.
I co dalej? To dopiero początek pracy, niestety! Następnie Twoim celem powinno być zapewnienie, że osoba na pewno potwierdzi zapis i dostanie od Ciebie świetną sekwencję powitalną maili. Ale o tym może kiedyś indziej…
- Nie ma czegoś takiego, jak „nie nadajesz się” na właścicielkę biznesu! - 9 października, 2024
- Jak ogarniać, kiedy masz dużo na głowie (w biznesie i nie tylko)? - 2 października, 2024
- Ryzyko w biznesie – moje podejście - 25 września, 2024