Wspominałam już, że w dzisiejszych czasach ani samo social media, ani sam e-mail nie wystarczy – oba te kanały powinny się uzupełniać i przeplatać. Nadal jednak będę się upierać, że z każdego miejsca powinnaś jednak odsyłać swojego przeglądającego (czyli tylko potencjalnie zainteresowanego) na listę e-mail, żeby pozyskać go na dłużej. Ludzie odwiedzający Twoją stronę czy Twojego fanpage’a nigdy nie wrócą, jeśli ich do tego nie zachęcisz i odpowiednio nie zainteresujesz.
Zazwyczaj schemat wygląda tak:
odwiedzający stronę -> potencjalnie zainteresowany (daje lajka na fanpage, obserwuje w innych kanałach social media) -> zainteresowany (zapisuje się na newsletter) -> zaangażowany (aktywny czytelnik newslettera) -> potencjalny klient
Dlatego właśnie istotne jest, żebyś nie zatrzymywała się tylko na zdobywaniu anonimowych lajków. Odsyłaj również do zapisów na newsletter na fanpage!
W dzisiejszym tutorialu wideo pokażę Ci, jak bezpośrednio zamieścić formularz zapisu na Twoim fanpage.
Uwaga: ta metoda dotyczy tylko mailerlite – bezpłatnego programu do 1000 subskrybentów, który polecam (porównywałam kilka różnych i ten wygrywa). Co więcej, aby zastosować tę technikę, musisz obecnie mieć ponad 2000 osób na fanpage.
Metoda jest bardzo prosta – obejrzyj to 13 minutowe wideo:
Nie lubisz oglądać wideo? Poniżej nieco uboższa wersja tekstowa, co należy zrobić, aby umieścić podobny formularz zapisu na newsletter na fanpage:
- Stwórz dedykowany formularz osadzony w mailerlite. Upewnij się, że jest podpięta do wybranej listy odpowiednia automatyzacja.
- Wejdź w zakładkę konto (prawy górny róg panelu) i wybierz z listy: „integracje”, a następnie: facebook.
- Połącz swoje konto z facebookiem.
- Wybierz fanpage, na jakim chcesz zamieścić stworzony formularz.
- Nazwij formularz (odpowiednio – ale nie za długo, bo pojawi się on na liście menu z lewej strony fanpage)
- GOTOWE! Nic więcej nie musisz robić. Możesz jeszcze ewentualnie przetestować formularz, czy wszystko działa 😉
Oczywiście to nie jedyne miejsce na fanpage, w którym możesz promować swój zapis na newsletter. Możesz również wykorzystać zdjęcie (lub film) cover photo, linkować bezpośrednio do strony zapisu, czy na końcu wykonać reklamę leads ads na facebooku i zbierać maile w ten sposób.
Warto jednak taką zakładkę mieć!
- 3 główne metody stabilizacji przychodu w biznesie online – czy znasz je wszystkie? - 29 września, 2023
- 5 przyczyn, dla których nie osiągasz przełomu w biznesie online (mimo że bardzo tego chcesz) - 22 września, 2023
- 5 obszarów, na jakich warto się skupić, aby generować rekordowe wyniki sprzedażowe - 15 września, 2023