Reklama typu lead ads na facebooku – plusy i minusy

Wspominałam już o reklamie na facebooku jako skutecznej metodzie pozyskiwania nowych czytelników newslettera. Mówiłam też, że są dwa sposoby budowy listy e-mail za pomocą płatnej reklamy: skonfigurowanie tzw. reklamy na konwersję (mam o tym pełny kurs krok po kroku TUTAJ) oraz wykorzystanie wbudowanych na facebooka zapisów – czyli właśnie reklama typu lead ads.

 

Czy jest to lepsze, czy gorsze niż reklama na konwersję?

Opowiem o tym poniżej krótko w artykule.

 

Reklama typu lead ads na facebooku – wady i zalety

Może zacznijmy od zalet tego typu reklamy.

 

1. Przede wszystkim jest szybsza – i w ustawieniu, i w wypełnieniu przez użytkownika.

Ty nie musisz robić dedykowanej strony zapisu, strony podziękowania, ustawiać żmudnych mailowych automatyzacji, wykorzystywać piksela facebooka do mierzenia konwersji… a użytkownik zapisuje się jednym kliknięciem, nie musi nawet wypełniać danych.

 

2. Nie potrzebujesz do zbierania adresów e-mail własnej strony www.

Czyli możesz zacząć budowę listy e-mail nawet wtedy, jeśli Twoja strona www jest niegotowa albo nie masz akurat czasu i chęci tworzenia dedykowanej strony zapisu.

 

3. Kontakty są tańsze niż te pozyskiwane w reklamie na konwersję i łatwiej jest pozyskać „dużo” rejestracji.

A w przypadku startujących firm jest to oczywiście zaleta nie do przecenienia.

 

I to chyba tyle z plusów… bo jeśli chodzi o minusy, to:

 

4. Przez to, że formularz łatwiej wypełnić i nie trzeba świadomie podawać danych, jakość pozostawionego kontaktu znacznie spada.

Ludzie nawet nie pamiętają, że zostawili dane, w związku z czym mogą być później zdziwieni dostając od Ciebie maile.

 

5. Nie do końca da się zastosować tzw. „double optin”,

co w świetle RODO nie jest co prawda obowiązkowe, ale jest zalecaną praktyką. (Więcej o tym na live z Iloną Przetacznik, wpadasz?)

 

6. Nie ma możliwości wysłania „od razu” maila z podziękowaniem czy prezentem, czyli podpięcia automatyzacji

Jedyne, co można zrobić, to przekierować na stronę podziękowania, gdzie do pobrania już będzie jakiś prezent.

 

Wskutek powyższych rzeczy, ja raczej nie stosuję reklamy typu lead ads. Chociaż oczywiście w niektórych branżach zapewne może ona się sprawdzić.

 

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict