Masz czasami takie wrażenie, że robisz WSZYSTKO, aby Twój biznes popchnąć do przodu, ale klientów nadal brak? Że stoisz w miejscu, mimo że wydaje Ci się, że jesteś ciągle zajęta? Że niby robisz wszystko, o czym słyszysz na webinarach, kursach i szkoleniach, ale wciąż nie widać efektów?

 

Pewnie brakuje Ci poukładania wszystkich elementów w sensowną strategię. Nie problem wdrożyć pojedyncze usprawnienia – problemem jest wybrać te, które rzeczywiście zrobią różnicę, aby się niepotrzebnie nie namęczyć. Naprawdę nie potrzebujesz na początku skupiać się na wszystkich elementach biznesu online, o których słyszysz, że MUSISZ to mieć.

 

Czego tak naprawdę potrzebujesz? Wybrałam dla Ciebie 5 elementów, dzięki którym rzeczywiście zaczniesz iść “do przodu”.

 

Dłużej żyjąca treść na Twojej stronie www – napisałam treść, bo naprawdę na początku nie ma sensu dopieszczać wyglądu Twojej strony.

Po co, skoro jeszcze niewiele osób na nią zagląda? 😉 Skup się na tym, żeby z treści Twojej strony od razu wynikało, że prowadzisz biznes. Dopracuj zakładki “oferta”, czy “o mnie” – to tam najczęściej zaglądają osoby, które myślą o podjęciu z Tobą współpracy. Nie zaszkodzi też regularnie blogować, postawić na podcast, kanał na youtubie, budować markę na instagramie – to najprostszy sposób, żeby pokazać swoją ekspertyzę w danym temacie. Pamiętaj tylko, żeby treści zamieszczać też przynajmniej częściowo u siebie – nigdy nie wiesz, czy facebook nie zechce przypadkiem zablokować Twojego fanpage’a, więc zadbaj o to, żeby najważniejsze treści umieszczać na swoim podwórku.

 

Dbanie o 3 grupy Twoich odbiorców, a nie tylko ciągłe tworzenie nowych ofert dla klientów – bo klienci nie biorą się z powietrza!

Jakie to grupy? Zainteresowani Twoją działalnością na początek muszą dostawać tzw. “non-gated content”, co oznacza świetnej jakości materiały dostępne dla wszystkich. Bez potrzeby zapisywania się np. na listę mailową. W jakim formacie mogą to być materiały? Może to być np. podcast, kanał na youtubie, regularny live na facebooku, albo nawet wpis blogowy. Liczy się regularność i konsekwencja. W ten sposób budujesz bazę osób zainteresowanych tym, co robisz. Następnie mamy “gated content” – czyli dbanie o swoich subskrybentów newslettera. Nie wystarczy ich pozyskać, wciąż musisz im oferować w mailach świetną treść, wzbudzać zaufanie – może kiedyś zdecydują się dołączyć do grupy Twoich klientów? I dopiero poziom wyżej to klienci – najważniejsi, ale jeśli nie zadbasz o dwa poprzednie poziomy, to nie masz skąd tych klientów wziąć! Na pewno jednak jak już ich masz, warto dbać właśnie nie tylko o potencjalnych klientów, ale i obecnych. Oferować im inne usługi czy programy, które mogą kupić.

 

Budowa listy mailowej.

 Jeśli jeszcze tego nie robisz, jak najszybciej zacznij. Po prostu. Mówiłam o tym już wielokrotnie – baza e-mail to podstawa Twojego biznesu online. To ludzie, którzy dobrowolnie zostawili Ci swój adres e-mail, bo są zainteresowani tym, co robisz i to oni najprawdopodobniej coś od Ciebie kupią.

 

Sprawdź moje materiały w sklepie na ten temat, jeśli jeszcze nie zaczęłaś.

 

Reklama lub tzw. “hustling”, czyli docieranie do nowych odbiorców.

Może być jedno, może być drugie, może być też jedno i drugie. Jeśli masz pieniądze, a nie masz czasu – musisz inwestować w reklamę, inaczej będziesz rozwijać się w tempie ślimaczym. Jeśli masz czas, a nie masz pieniędzy – wówczas udzielasz się na grupach na facebooku, bierzesz udział w dyskusjach na instagramie, robisz cross-promocje, i ogólnie “dajesz się zauważyć”. Nie chodzi tutaj bynajmniej o natrętne spamowanie linkami, ale danie się poznać jako eksperta. Wiesz, ile wynosi podstawowy współczynnik konwersji w internecie. Jeśli zainteresujesz sobą 100 osób, to może jedna coś od Ciebie kupi 😉 Dlatego musisz dążyć do tego, żeby zainteresować swoją ofertą przynajmniej kilka tysięcy osób!

 

Promocja i sprzedaż, bo większość osób robi tego za mało! 

Musisz mówić o swoich ofertach, a nie czekać na to, że ktoś specjalnie zajrzy na stronę i się do tej oferty dokopie 😉 Mów, jakie korzyści wynikają ze współpracy z Tobą, jakie są opcje współpracy. Organizuj wyzwania czy webinary ze specjalnymi ofertami promocyjnymi. Pisz o swoich ofertach w newsletterze. Miej wyróżnione relacje na instagramie na temat oferty. Wspominaj o niej w podcastach, filmach. Wiadomo, że nie możesz tego robić non-stop, ale częściej widzę, że osoby przeginają w jedną stronę, niż w drugą. Zdecydowanie częściej zdarza się (zwłaszcza kobietom) promować za mało, niż za dużo. Sama obserwuję wiele osób np. w social media i nie we wszystkich przypadkach w ogóle jestem świadoma, że ktoś coś sprzedaje!

 

To te 5 strategicznych obszarów, które sprawią, że Twój biznes pójdzie do przodu! A jeśli chcesz sobie uporządkować te zmiany i opracować plan finansowy, polecam udział w warsztatach “Zaplanuj Sukces”.

 

Warsztaty “Zaplanuj Sukces” pomogą Ci opracować plan finansowy na rozwój firmy, dzięki czemu zaczniesz zarabiać online!

A więc chcesz zająć się swoim biznesem online na poważnie, rozwinąć go do poziomu stabilnych zarobków? 

Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel finansowy – czy jest to 500, 1000 czy 10 000 zł miesięcznie – trzeba to sobie odpowiednio zaplanować!

Zapisując się na te warsztaty, zrobisz to ze mną krok po kroku przy użyciu autorskiego arkusza kalkulacyjnego i listy konkretnych czynności do wykonania – tak, abyś nie musiała wszystkiego przeliczać i ustalać sama.

Wykonamy strategiczny plan na najbliższy rok + zaplanujemy szczegółowo pierwsze 12 tygodni.

italiana ebook postaw na maila w biznesie online
 

Dzięki!

Przy okazji: chcesz zagadać na fejsie lub twitterze?
Send this to a friend