5 obszarów, na jakich musisz się skupić, aby rozwijać swój biznes

Masz czasami takie wrażenie, że robisz WSZYSTKO, aby Twój biznes popchnąć do przodu, ale klientów nadal brak?

Stoisz w miejscu, mimo że wydaje Ci się, że jesteś ciągle zajęta?

Niby robisz wszystko, o czym słyszysz na webinarach, kursach i szkoleniach, ale wciąż nie widać efektów?

Pewnie brakuje Ci poukładania wszystkich elementów w sensowną strategię, aby rzeczywiście rozwijać swój biznes. Czego tak naprawdę potrzebujesz?

PS. Jeśli od razu jesteś gotowa, aby postawić na te działania, które NAPRAWDĘ mają znaczenie dla przychodów w Twojej firmie:

1) Opłacalność biznesu online i 2) Siła Twojego marketingu i sprzedaży…

…to dołącz do Klubu 10K!

doprowadź swój biznes do 10 tysięcy miesięcznie lub więcej
doprowadź swój biznes do 10 tysięcy miesięcznie lub więcej

A teraz już przejdźmy do sedna…

 

5 najważniejszych elementów, dzięki którym zaczniesz efektywnie rozwijać swój biznes

Nie problem wdrożyć pojedyncze usprawnienia – sztuką jest wybrać te, które rzeczywiście zrobią różnicę i przełożą się wyniki, aby się niepotrzebnie nie namęczyć.

Naprawdę nie potrzebujesz na początku skupiać się na wszystkich elementach biznesu online, o których słyszysz, że musisz to zrobić. Wybrałam dla Ciebie 5 najważniejszych obszarów, o które warto zadbać, aby rzeczywiście zacząć iść do przodu.

1. Postaw na dłużej żyjące treści na Twojej stronie www

Skup się na tym, żeby z komunikacji Twojej strony od razu wynikało, że prowadzisz biznes i było jasne, co Cię wyróżnia. Dopracuj zakładki „Oferta” oraz „O mnie” – to tam najczęściej zaglądają osoby, które myślą o podjęciu z Tobą współpracy. Nie zaszkodzi też regularnie blogować, nagrywać podcast, prowadzić kanał na YouTube czy budować markę na Instagramie i/lub innych portalach społecznościowych. To najprostszy sposób, żeby pokazać swoją ekspertyzę w danym temacie oraz zwiększać zasięgi.

Bez aktywności w sieci raczej trudno Ci będzie rozwijać swój biznes online. Pamiętaj tylko, żeby nie ograniczać się jedynie do social mediów, ale na bieżąco zamieszczać treści też na swojej głównej stronie internetowej. Bo nigdy nie wiesz czy Facebook lub Instagram nie zechce przypadkiem zablokować Twojego kanału. Dbaj więc o to, żeby najważniejsze treści umieszczać na swoim podwórku, na którym to Ty rządzisz.

 

2. Zadbaj o 3 grupy Twoich odbiorców, a nie tylko o ciągłe tworzenie nowych ofert dla klientów

Klienci nie biorą się przecież z powietrza! O jakie grupy chodzi?

Pierwsza grupa to zainteresowani Twoją działalnością – na początek muszą oni dostawać tzw. „non-gated content”, co oznacza świetnej jakości materiały dostępne dla wszystkich. Bez potrzeby zapisywania się np. na listę mailową. W jakim formacie mogą to być materiały? Może to być np. podcast, kanał na YouTubie, cykliczne live’y na Facebooku albo nawet wpis blogowy. Liczy się regularność i konsekwencja. W ten sposób budujesz bazę osób zainteresowanych tym, co robisz.

Druga grupa to Twoja społeczność. Chodzi tutaj o tzw. „gated content”, czyli dbanie o swoich subskrybentów newslettera, słuchaczy podcastu, fanów w social media. Nie wystarczy ich pozyskać, wciąż musisz im oferować świetne treści, wzbudzać zaufanie i budować z nimi relację. Dzięki temu może kiedyś zdecydują się dołączyć do grupy Twoich klientów.

I dopiero poziom wyżej są klienci. To Twoja docelowa grupa, która przynosi Ci przychody i pozwala rozwijać swój biznes. Klienci są najważniejsi, ale jeśli nie zadbasz o dwa poprzednie poziomy, to nie masz skąd ich wziąć! Na pewno warto dbać nie tylko o potencjalnych klientów, ale i tych obecnych. Oferować im inne usługi czy programy, które mogą kupić.

 

3. Buduj listę mailową, aby powiększać grono Twoich odbiorców i rozwijać swój biznes

Jeśli jeszcze tego nie robisz, jak najszybciej zacznij. Po prostu. Mówiłam o tym już wielokrotnie – baza e-mail to podstawa Twojego biznesu online. To ludzie, którzy dobrowolnie zostawili Ci kontakt do siebie, bo są zainteresowani tym, co robisz. I to oni najprawdopodobniej coś od Ciebie kupią.

4. Reklama lub tzw. „hustling”, czyli docieraj do nowych odbiorców

Możesz wykorzystywać metody organiczne, płatne, polecenia/kooperacje lub ich kombinację. Jeśli masz pieniądze, a nie masz czasu – potrzebujesz zapewne inwestować w przemyślaną reklamę. Inaczej będziesz rozwijać swój biznes w tempie ślimaczym.

Natomiast jeśli masz czas, a przy tym ograniczony budżet – udzielaj się w grupach na Facebooku, bierz udział w dyskusjach na Instagramie, rób live’y, webinary czy cross-promocje. Prowadź działania, dzięki którym dasz się zauważyć i będziesz budować swój wizerunek w sieci.

Nie chodzi tutaj bynajmniej o natrętne spamowanie linkami, ale danie się poznać jako ekspert w swojej dziedzinie. Pamiętaj o tym, że możesz osiągać rekordowe konwersje, ale nie wszyscy którzy śledzą Twoje treści, staną się Twoimi klientami, czyli będą od Ciebie kupować. Dlatego warto dążyć do tego, żeby zainteresować swoją ofertą przynajmniej kilka tysięcy osób!

 

5. Aktywnie sprzedawaj i promuj swoje oferty, bo tylko tak możesz skalować przychody i rozwijać swój biznes

A fakt jest taki, że większość osób robi tego za mało! Musisz mówić o swoich ofertach, a nie czekać na to, że ktoś specjalnie zajrzy na stronę i się do tej oferty dokopie 😉 Opowiadaj o tym, jakie są opcje współpracy z Tobą i jakie korzyści z tego wynikają dla Twoich odbiorców. 

Organizuj wyzwania czy webinary ze specjalnymi promocjami. Pisz o swoich ofertach w newsletterze, miej wyróżnione relacje na Instagramie na ich temat, wspominaj o nich w podcastach czy filmach na YouTube. Wiadomo, że nie możesz tego robić non-stop. Jednak widzę, że wiele osób przegina bardziej w jedną stronę, niż w drugą. I zdecydowanie częściej (zwłaszcza kobietom) zdarza się promować za mało, niż za dużo. Sama obserwuję mnóstwo osób prowadzących biznes np. w social media i nie we wszystkich przypadkach w ogóle jestem świadoma, że ktoś coś sprzedaje!

 

Dlatego przygotowałam bezpłatne wyzwanie, dostępne w dogodnym dla Ciebie momencie: Sprzedawaj & Zarabiaj Codziennie

NAWET ŚWIETNA OFERTA SAMA SIĘ NIE SPRZEDA… NA PEWNO JUŻ TO WIESZ. INACZEJ BY CIĘ TU NIE BYŁO.

Miałam do czynienia z wieloma klientkami, które przygotowały genialne produkty czy usługi, oferowały je raz czy dwa w kampaniach sprzedażowych… ale potem, na co dzień, okazało się, że już nikt ich nie kupuje.

Albo musiały powtarzać „to samo” każdego miesiąca, organizować promocje czy przyklejać się do instagrama, goniąc wciąż za nowym klientem.

Nie musi tak być. Ludzie mogą dowiadywać się o Twoich ofertach codziennie.
Twoje oferty mogą się sprzedawać każdego dnia… jeśli odpowiednio to zaprojektujesz.

I do tego Cię zaproszę w tym bezpłatnym wyzwaniu – zapisz się poniżej:

 

Sprzedawaj & Zarabiaj Codziennie – bezpłatne wyzwanie dostępne w wygodnej aplikacji mobilnej

Ty też zacznij w pełni wykorzystywać potencjał ofert, które już masz. Zacznij Sprzedawać & Zarabiać Codziennie.

Sprawdź 3-częściowe wyzwanie „Sprzedawaj i Zarabiaj Codziennie” w wygodnej aplikacji mobilnej.

I obserwuj, jak coraz częściej zamówienia same wpadają do Twojego sklepu.

Bez skomplikowanych kampanii i „przyklejenia” do instagrama.

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” / odcinkach YouTube!

Dzięki temu łatwo znajdziesz nowe odcinki z wiedzą, inspiracjami lub konkretnymi strategiami, które pomogą Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną kobietą bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict