Masz czasami takie wrażenie, że robisz WSZYSTKO, aby Twój biznes popchnąć do przodu, ale klientów nadal brak? Stoisz w miejscu, mimo że wydaje Ci się, że jesteś ciągle zajęta? Niby robisz wszystko, o czym słyszysz na webinarach, kursach i szkoleniach, ale wciąż nie widać efektów? Pewnie brakuje Ci poukładania wszystkich elementów w sensowną strategię, aby rzeczywiście rozwijać swój biznes. Czego tak naprawdę potrzebujesz?
5 najważniejszych elementów, dzięki którym zaczniesz efektywnie rozwijać swój biznes
Nie problem wdrożyć pojedyncze usprawnienia – sztuką jest wybrać te, które rzeczywiście zrobią różnicę, aby się niepotrzebnie nie namęczyć. Naprawdę nie potrzebujesz na początku skupiać się na wszystkich elementach biznesu online, o których słyszysz, że musisz to zrobić. Wybrałam dla Ciebie 5 najważniejszych obszarów, o które warto zadbać, aby rzeczywiście zacząć iść do przodu.
1. Postaw na dłużej żyjące treści na Twojej stronie www
Skup się na tym, żeby z komunikacji Twojej strony od razu wynikało, że prowadzisz biznes i było jasne, co Cię wyróżnia. Dopracuj zakładki „Oferta” oraz „O mnie” – to tam najczęściej zaglądają osoby, które myślą o podjęciu z Tobą współpracy. Nie zaszkodzi też regularnie blogować, nagrywać podcast, prowadzić kanał na YouTube czy budować markę na Instagramie i/lub innych portalach społecznościowych. To najprostszy sposób, żeby pokazać swoją ekspertyzę w danym temacie oraz zwiększać zasięgi.
Bez aktywności w sieci raczej trudno Ci będzie rozwijać swój biznes online. Pamiętaj tylko, żeby nie ograniczać się jedynie do social mediów, ale na bieżąco zamieszczać treści też na swojej głównej stronie internetowej. Bo nigdy nie wiesz czy Facebook lub Instagram nie zechce przypadkiem zablokować Twojego kanału. Dbaj więc o to, żeby najważniejsze treści umieszczać na swoim podwórku, na którym to Ty rządzisz.
2. Zadbaj o 3 grupy Twoich odbiorców, a nie tylko o ciągłe tworzenie nowych ofert dla klientów
Klienci nie biorą się przecież z powietrza! O jakie grupy chodzi?
Pierwsza grupa to zainteresowani Twoją działalnością – na początek muszą oni dostawać tzw. „non-gated content”, co oznacza świetnej jakości materiały dostępne dla wszystkich. Bez potrzeby zapisywania się np. na listę mailową. W jakim formacie mogą to być materiały? Może to być np. podcast, kanał na YouTubie, cykliczne live’y na Facebooku albo nawet wpis blogowy. Liczy się regularność i konsekwencja. W ten sposób budujesz bazę osób zainteresowanych tym, co robisz.
Druga grupa to Twoja społeczność. Chodzi tutaj o tzw. „gated content”, czyli dbanie o swoich subskrybentów newslettera, słuchaczy podcastu, fanów w social media. Nie wystarczy ich pozyskać, wciąż musisz im oferować świetne treści, wzbudzać zaufanie i budować z nimi relację. Dzięki temu może kiedyś zdecydują się dołączyć do grupy Twoich klientów.
I dopiero poziom wyżej są klienci. To Twoja docelowa grupa, która przynosi Ci przychody i pozwala rozwijać swój biznes. Klienci są najważniejsi, ale jeśli nie zadbasz o dwa poprzednie poziomy, to nie masz skąd ich wziąć! Na pewno warto dbać nie tylko o potencjalnych klientów, ale i tych obecnych. Oferować im inne usługi czy programy, które mogą kupić.
3. Buduj listę mailową, aby powiększać grono Twoich odbiorców i rozwijać swój biznes
Jeśli jeszcze tego nie robisz, jak najszybciej zacznij. Po prostu. Mówiłam o tym już wielokrotnie – baza e-mail to podstawa Twojego biznesu online. To ludzie, którzy dobrowolnie zostawili Ci kontakt do siebie, bo są zainteresowani tym, co robisz. I to oni najprawdopodobniej coś od Ciebie kupią. Jeśli chcesz nauczyć się skutecznego e-mail marketingu – sprawdź moje materiały w sklepie na ten temat.
4. Reklama lub tzw. „hustling”, czyli docieraj do nowych odbiorców
Możesz wykorzystywać metody organiczne, płatne, polecenia/kooperacje lub ich kombinację. Jeśli masz pieniądze, a nie masz czasu – musisz inwestować w reklamę. Inaczej będziesz rozwijać swój biznes w tempie ślimaczym. Natomiast jeśli masz czas, a przy tym ograniczony budżet – udzielaj się w grupach na Facebooku, bierz udział w dyskusjach na Instagramie, rób live’y, webinary czy cross-promocje. Prowadź działania, dzięki którym dasz się zauważyć i będziesz budować swój wizerunek w sieci.
Nie chodzi tutaj bynajmniej o natrętne spamowanie linkami, ale danie się poznać jako ekspert w swojej dziedzinie. Pamiętaj o tym, że możesz osiągać rekordowe konwersje, ale nie wszyscy którzy śledzą Twoje treści, staną się Twoimi klientami, czyli będą od Ciebie kupować. Dlatego warto dążyć do tego, żeby zainteresować swoją ofertą przynajmniej kilka tysięcy osób!
5. Aktywnie sprzedawaj i promuj swoje oferty, bo tylko tak możesz skalować przychody i rozwijać swój biznes
A fakt jest taki, że większość osób robi tego za mało! Musisz mówić o swoich ofertach, a nie czekać na to, że ktoś specjalnie zajrzy na stronę i się do tej oferty dokopie 😉 Opowiadaj o tym, jakie są opcje współpracy z Tobą i jakie korzyści z tego wynikają dla Twoich odbiorców.
Organizuj wyzwania czy webinary ze specjalnymi promocjami. Pisz o swoich ofertach w newsletterze, miej wyróżnione relacje na Instagramie na ich temat, wspominaj o nich w podcastach czy filmach na YouTube. Wiadomo, że nie możesz tego robić non-stop. Jednak widzę, że wiele osób przegina bardziej w jedną stronę, niż w drugą. I zdecydowanie częściej (zwłaszcza kobietom) zdarza się promować za mało, niż za dużo. Sama obserwuję mnóstwo osób prowadzących biznes np. w social media i nie we wszystkich przypadkach w ogóle jestem świadoma, że ktoś coś sprzedaje!
Zadbaj o te strategiczne obszary i rozwijaj swój biznes z pełną mocą!
A jeśli chcesz sobie uporządkować te zmiany, polecam Ci udział w moim mini kursie „5 kroków do udanego biznesu online”.
Zapraszam Cię także na bezpłatne warsztaty Summer Business Upgrade, które poprowadzę w dniach 3-5 lipca. Odkryjesz, co blokuje rozwój Twojego biznesu i dowiesz się, jak to zmienić, aby w końcu zacząć zarabiać więcej, pracując mniej. Wejdź razem ze mną na wyższe biznesowe wibracje i dołącz do mnie na Summer Business Upgrade. Po zapisie na wydarzenie otrzymasz możliwość skorzystania z limitowanej oferty Mid Year Review. Gorąco polecam Ci te warsztaty – szczególnie, gdy potrzebujesz solidniejszej analizy swojego modelu biznesowego.
Jeśli chcesz być na bieżąco, to zachęcam Cię do śledzenia mnie na Instagramie, subskrypcji mojego podcastu Mały biznes, wielkie efekty i kanału na YouTube. Znajdziesz tam praktyczne wskazówki, które pomogą Ci rozwijać swój biznes online i osiągać to, co wcześniej wydawało Ci się niemożliwe!
Summer Business Upgrade
Na bezpłatnych warsztatach Summer Business Upgrade w dniach 3-5 lipca 2023 odkryjesz, co obecnie najbardziej przeszkadza Ci rozwijać swój biznes i zrozumiesz, jak to zmienić. Aby z większą łatwością skalować przychody i zarabiać więcej, pracując mniej.
Zacznij prowadzić biznes Twoich marzeń i kreować wspaniałe życie!
- 3 główne metody stabilizacji przychodu w biznesie online – czy znasz je wszystkie? - 29 września, 2023
- 5 przyczyn, dla których nie osiągasz przełomu w biznesie online (mimo że bardzo tego chcesz) - 22 września, 2023
- 5 obszarów, na jakich warto się skupić, aby generować rekordowe wyniki sprzedażowe - 15 września, 2023