5 najczęstszych błędów przy budowie landing page

Landing page – każdy w biznesie online słyszał te słowa. I prędzej czy później zabierze się za budowę właśnie takiej strony lądowania. Bo o ile na początku jeszcze można bez niej jakoś funkcjonować, o tyle później już się nie da. Bez landing page trudniej budować listę e-mail, czy chociażby wypromować i sprzedawać jakiś produkt online. Pisałam już, o czym należy pamiętać, aby stworzyć skuteczną stronę lądowania. Dobrze też znać drugą stronę medalu, czyli jakich błędów przy budowie landing page unikać. I dzisiaj opowiem Ci właśnie o tym, czego nie robić.

 

Im więcej błędów przy budowie landing page popełnisz, tym gorsza będzie konwersja

Jak odkryjemy potencjał landingów, to szybko się okaże, że na jednej tego typu stronie nie poprzestaniemy. Dlatego warto nauczyć się robić je naprawdę dobrze. I nie mam tutaj na myśli wcale „pięknej, wypieszczonej graficznie strony www”. Bardziej chodzi mi o landing page, który dobrze konwertuje, czyli jak najlepiej spełnia swój cel. Źle zaprojektowana strona lądowania oznacza niższą skuteczność kampanii sprzedażowych czy pozyskiwania leadów.

Jak podejść do tego strategicznie i nie skupiać się na niepotrzebnych detalach?

 

Tych 5 błędów przy budowie landing page unikaj jak ognia

Poniżej znajdziesz najczęściej popełniane błędy, które negatywnie wpływają na konwersję strony lądowania. Podpowiem Ci też, jak ich uniknąć.

1. Brak dobrego poznania i określenia grupy docelowej

Jest to jeden z kluczowych, strategicznych błędów przy budowie landing page, przez który przekaz może się stać nieprzekonujący dla odbiorcy. Bo co z tego, że strona lądowania będzie przygotowana poprawnie, jeśli Twoi odbiorcy nie rozumieją języka, jakim się posługujesz? Albo korzyści, które Twoim zdaniem są istotne w ofercie, w ogóle ich nie przekonują? Jeśli sama nie do końca wiesz, do kogo chcesz trafić, pojawia się też kolejny problem – wśród jakiej grupy docelowej promować landing page?

Zacznij zatem od tego, aby jak najlepiej poznać swojego idealnego odbiorcę – zrozumieć jego potrzeby, zachowania i wartości, jakimi się kieruje. Potem zdefiniuj najważniejszy jego problem i rozwiązanie, jakie możesz mu zaoferować. To podstawy do budowy strony lądowania, która rzeczywiście działa.

2. Niedostosowanie wyglądu landing page do jego celu

Z pewnością widziałaś już wiele stron lądowania różnego typu. Czasami jest na nich tyle treści i różnych elementów, że ciężko przez to przebrnąć. Myślę, że każdemu zdarzyło się zamknąć stronę, zanim znaleźliśmy to, po co na nią weszliśmy. Albo zderzyliśmy się ze ścianą tekstu i nie chciało nam się nawet jej przewijać do końca.

Pamiętaj, że landing page ma jeden cel – skłonić odbiorcę do wykonania konkretnej akcji. Zatem treść i wygląd strony musi skupiać uwagę czytelnika właśnie na tym. Jednocześnie komunikacja powinna być dopasowana do celu. Nie rób rozbudowanych landingów dla darmowych ofert – nikomu nie chce się tego czytać. Co innego, jeśli masz produkt płatny i jego cena jest dość wysoka. Wówczas warto przygotować bardziej szczegółowy landing page i poświęć czas na rozwianie wszystkich wątpliwości odbiorcy.

3. Mówienie o cechach, a nie korzyściach

Brak komunikowania się językiem korzyści to kolejny z poważnych błędów przy budowanie landing page (i wszystkich innych treści sprzedażowych). Potencjalnych klientów nie obchodzi, ile dni trwa Twoje wyzwanie albo jak dużo modułów ma Twój kurs. Dla odbiorcy Istotne jest to, w jaki sposób skorzysta z Twojej oferty i czy osiągnie szybko rezultat, na jakim mu zależy.

Korzyści muszą być widoczne na pierwszy rzut oka, już w headline. Dopracuj pierwszą sekcję, którą odbiorca widzi od razu po wejściu na landing page (bez scrollowania). To jest bardzo ważne, szczególnie że wiele osób przegląda strony na urządzeniach mobilnych, gdzie wyświetlają się one inaczej, niż na ekranie komputera! Nie mów też za dużo o sobie – wystarczy tylko tyle, aby wzbudzić zaufanie.

4. Brak wyraźnego wezwania do działania (Call To Action)

A także brak powtórzenia CTA przynajmniej 2 razy na stronie. Wystrzegaj się tych błędów przy budowie landing page, bo jeśli odbiorca nie wie, co ma zrobić, to tego nie zrobi!

Wezwanie do działania jest niezbędnym elementem skutecznej strony lądowania i powinno przykuwać uwagę już od pierwszego momentu. Zatem od razu w headline mów, jaka jest pożądana akcja do wykonania. Potem powtórz ją co najmniej na początku i na końcu landing page. A najlepiej także w środku, zwłaszcza jeśli strona lądowania jest długa.

5. Hołdowanie mitowi, że „landing page musi być ładny”

To nie jest najważniejsze, bo marketing i promocja to nie konkurs piękności. Strona lądowania ma przede wszystkim konwertować – takie jest jej zadanie.

Dlatego każdy element i fragment tekstu na landing page powinien pełnić określony cel. Nie skupiaj się więc na tym, aby dopieścić swoją stronę lądowania graficznie. Ważne jest jedynie, żeby później potrafić ją ulepszyć na podstawie analizowania wyników.

 

Landing page to skuteczne narzędzie marketingowe, które pomoże Ci rozwijać biznes online

Warto pogłębiać swoją wiedzę i nauczyć się dobrze projektować strony lądowania, aby przyciągać nowych odbiorców oraz prowadzić efektywne kampanie sprzedażowe. Dzięki wymienionym wskazówkom unikniesz podstawowych błędów przy budowie landing page, które obniżają konwersję. Nie zrażaj się, jeśli na początku Twoje landingi nie będą tak skuteczne, jakbyś chciała. Moje pierwsze strony lądowania też były dalekie od ideału. Najważniejsze to analizować wyniki i optymalizować swoje działania, a każda kolejna strona będzie lepsza.

A jeśli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć spersonalizowaną ścieżkę klienta i wykorzystać w pełni potencjał swoich ofert, to polecam Ci moje warsztaty Zarabiaj na autopilocie. Dzięki nim nauczysz się projektować automatyczne lejki sprzedażowe, które pomogą Ci skalować przychody w Twoim biznesie. System automatyzacji sprzedaży możesz stosować wielokrotnie, aby zarabiać więcej, pracując mniej.

Zachęcam Cię też do śledzenia mojego bloga, profilu na Instagramie i słuchania podcastu Mały biznes, wielkie efekty, gdzie znajdziesz wiele praktycznych porad, jak rozwijać swój biznes z pełną mocą!

Zarabiaj na autopilocie!

 

Dzięki tym praktycznym warsztatom zrozumiesz, a także zaprojektujesz idealną ścieżkę klienta pod swoje produkty!

Zautomatyzujesz sprzedaż 2-3 kluczowych dla Ciebie ofert i poznasz możliwości tworzenia spersonalizowanych automatyzacji mailowych.

Wdrożysz system, który zapewni Ci wzrost dochodów pasywnych w Twoim biznesie.

Warsztaty Zarabiaj na autopilocie to pierwszy krok, aby przestać wymieniać czas na pieniądze i rzeczywiście zacząć zarabiać więcej!

Justyna Stańska
Latest posts by Justyna Stańska (see all)
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict