Czy warto organizować webinary? 5 korzyści, jakie ja zauważyłam

Już od początku roku organizuję regularne, comiesięczne szkolenia online (webinary), na których dzielę się konkretnymi wskazówkami, strategiami i taktykami, jak lepiej wykorzystać maila w biznesie online.

 

Organizowanie takich webinarów jest dość czasochłonne.

Jest to o wiele trudniejsze, niż po prostu wskoczenie na live na facebooku. Aby organizować webinary, należy ustawić stronę lądowania, automatyzację mailową, podpiąć czatu czy użyć odpowiednich narzędzi.

 

Przygotowanie merytoryczne, ustawienie wszystkiego i promocja zajmuje mi średnio około 20h – po to, żeby ktoś za darmo mógł obejrzeć mnie przez godzinę. 

(Jest to też jeden z powodów, dla których moje szkolenia są bardzo wartościowe, ale dostępne za darmo jedynie przez kilka godzin. Jak ktoś mówi, że wtedy akurat mu nie pasuje, no to trudno, ja miałam 20h, żeby wszystko przygotować, jeśli ktoś nie znajdzie godziny, aby obejrzeć, to dla mnie oznacza, że najwidoczniej aż tak mu nie zależy na danym temacie).

Wracając jednak do poświęconego czasu: pozostaje więc pytanie: czy to mi się w ogóle opłaca? 😉

W poniższym artykule i transmisji starałam się Wam przekazać, że jednak korzyści wynikające z robienia takich webinarów zazwyczaj rzeczywiście wynagradzają poświęcony czas.

 

Czy warto organizować webinary? 5 głównych korzyści, jakie ja zaobserwowałam

W skrócie: moim zdaniem warto. Organizowanie cyklicznych webinarów było jedną z rzeczy, które przyniosły mi najwięcej korzyści, jeśli chodzi o rozwój mojego biznesu od początku roku – a naprawdę on przyspieszył niczym błyskawica.

Jakie konkretnie są to korzyści?

Posłuchaj szczegółów w transmisji, a poniżej też znajdziesz krótkie streszczenie tekstowe:

 

1. Po pierwsze, webinary niesamowicie budują zaufanie

Zarówno do Ciebie, jako osoby – czy budzisz sympatię, czy da się zrozumieć, jak coś tłumaczysz, jaki jest Twój styl nauki. Ludzie, zanim podejmą z Tobą np. współpracę indywidualną (a ja taką również oferuję, oprócz produktów elektronicznych), są w stanie sprawdzić, czy w ogóle im odpowiadasz. Ogłoszenie cyklicznej regularności i trzymanie się jej sprawia, że jesteś postrzegana jako osoba słowna i rzetelna, na której można polegać.

Po drugie zaufanie do Ciebie, jako eksperta, rośnie. Webinary to świetny pomysł na pokazanie Twojej wiedzy w danym temacie i darmową „próbkę” tego, co może kogoś czekać, jeśli zdecyduje się na płatny produkt.

 

2. Po drugie, webinary nadal budują nieźle listę e-mail

Dodałam słowo „nadal”, bo jednak taktyka promowania webinarów do zupełnie zimnego ruchu już się nie do końca sprawdza. Za granicą koszt za tzw. leada stale rośnie i ta sama tendencja jest do zaobserwowania w Polsce. Mimo wszystko jednak, organizując webinary zwiększyłam swoją listę prawie dwukrotnie i wiele z tych osób w taki sposób  mnie poznało, a następnie zostało moimi klientami.

 

3. Po trzecie, każdy webinar to potencjalny produkt elektroniczny!

Jak wspominałam, moje webinary są dostępne za darmo bardzo krótko – przez kilka godzin. Potem każdy z nich jest do zakupienia jako oddzielne szkolenie w moim sklepie. Obecnie też stanowią część mojego programu grupowego AFP – stawiam na efekty w swoim biznesie online. Jeśli więc twierdzisz, że nie masz czasu, aby od razu przygotowywać rozbudowany kurs online, możesz zacząć właśnie np. od sprzedawania swoich webinarów.

 

4. Po czwarte, wszystkie webinary łącznie mogą tworzyć jeden z elementów tzw. membership site lub większego programu abonamentowego

U mnie właśnie na platformie jest możliwość wykupienia dostępu do wszystkich tego typu szkoleń – archiwalnych, jak i nowych, które dopiero się pojawią w ciągu następnych 12 miesięcy. Część osób już z tej opcji zdecydowała się skorzystać, dzięki czemu mają dostęp do wszystkich szkoleń w dowolnym momencie i gwarancję, że żadnego nowego nie przeoczą, bo np. zapomną się zapisać.

To był pierwszy etap, a obecnie prawie wszystkie moje szkolenia weszły do programu grupowego, w którym pomagam rozwijać biznes online do poziomu stabilnych, przewidywalnych przychodów, czyli AFP.

 

5. Po piąte, jeśli sprzedajesz coś na webinarze, robisz reklamy nawet za 0 zł

To taka samonakręcająca się spirala. Jeśli coś oferujesz na webinarze, to nawet jeśli kupi to dosłownie kilka osób, mogą „zwrócić Ci się” koszty reklamy na facebooku, jaką zrobiłaś, aby ten webinar wypromować. Oczywiście wymaga to wszystko odrobiny wiedzy o sprzedaży i praktyki, ale docelowo da się „wyjść na zero”, a nawet zarobić. A jednocześnie pozyskałaś nowe osoby na listę e-mail, z którymi możesz się dalej kontaktować! Jest to więc świetne rozwiązanie.

 

I jak Ci się podobają moje wnioski?

 

Przekonałam Cię, że warto organizować webinary? 🙂

Obecnie ja bezpłatne organizuję bardzo rzadko, ale w programie AFP mamy kombo-szkolenie co miesiąc, dlatego jeśli lubisz moje treści – zachęcam do dołączenia do naszego grona TUTAJ.

 

 

Justyna Stańska
Latest posts by Justyna Stańska (see all)
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict