Wiele moich klientek na początku miało wrażenie, że żeby cokolwiek sprzedać, trzeba non stop urządzać promocje, wyprzedaże i obniżki.
Pracowałam też z osobami, które wprost mówiły, że najwięcej zarabiają podczas akcji typu Black Friday, a na co dzień sprzedaż im nie idzie. Uważam, że to jest do zmiany.
Twój biznes zasługuje na to, żebyś zarabiała codziennie. Żeby właściwi klienci płacili solidne, godne stawki za to, co im oferujesz.
Jak sprzedawać bez obniżania cen? O tym opowiem w tym odcinku. Zapraszam.
- Dlaczego częste promocje szkodzą Twojemu biznesowi?
- Jak sprzedawać bez obniżania cen? 3 kluczowe elementy
- Po pierwsze – jak sprawić, by klienci chcieli kupić właśnie od Ciebie?
- Jak budować wartość oferty tak, by klient widział, że korzyści przewyższają cenę
- Obniżka ceny to pierwsze, co przychodzi do głowy, ale nie musi być jedyną opcją motywacji do zakupu
- Jeśli chcesz podkreślać wartość swojej oferty i budować markę ekspertki, to polecam Ci Klub 10K
Dlaczego częste promocje szkodzą Twojemu biznesowi?
Wielu właścicieli biznesów online czuje presję, że trzeba obniżać ceny i organizować promocje, bo inaczej nikt nie kupi. Chciałabym Ci powiedzieć, że to wielki błąd.
Jeżeli często stosujesz obniżki, klienci zaczynają ich oczekiwać i nikt nie kupuje w pełnej cenie. Dodatkowo przyciąga to osoby, dla których cena jest głównym kryterium wyboru.
W ten sposób wpadasz w konkurencję cenową, zamiast budować markę ekspercką, gdzie klienci chcą kupować właśnie od Ciebie – niezależnie od ceny.
Jak sprzedawać bez obniżania cen? 3 kluczowe elementy
Po pierwsze – klient musi rozumieć, dlaczego właśnie Ty. To kluczowa kwestia. Musisz tak pozycjonować swoją markę, by klient nawet nie sprawdzał ceny u innych, bo wie, że to właśnie Twoja oferta jest dla niego najlepsza.
Po drugie – Twoja oferta musi mieć wyższą wartość w oczach klienta niż kwota, którą ma zapłacić. Gdy ten warunek jest spełniony, klient kupuje. I tym da się zarządzać.
Po trzecie – strategia promocji. Istnieją konkretne mechanizmy, które możesz stosować zamiast obniżek cen, aby skutecznie sprzedawać.
To tyle w skrócie omówimy w tym odcinku.
Jeśli ten temat Cię interesuje, zapraszam do oglądania / słuchania lub czytania!
Po pierwsze – jak sprawić, by klienci chcieli kupić właśnie od Ciebie?
Mam na ten temat fajny, dziesięcioodcinkowy serial mailowy „Twój Plan na Dominację Rynku”, w którym omawiam to szczegółowo.
Ale w skrócie – kluczowe jest stworzenie własnej kategorii, żeby klient nie mógł Cię łatwo zaszufladkować. Jeśli postrzega Cię jako „jedną z wielu” – np. kolejną wirtualną asystentkę czy dietetyka – to rzeczywiście może kierować się głównie ceną i szukać tańszej opcji.
Natomiast jeśli stworzysz swoją unikalną kategorię, np. „specjalistka ds. recyklingu treści w biznesie online” (to przykład, nad którym pracowałam z klientką), to nagle jesteś jedną z niewielu na rynku, jeśli nie jedyną. To właśnie jest skuteczne niszowanie się w oparciu o Twoje mocne strony.
Na ten temat nagrałam też wywiad z Martą Paplaczyk: „Jak odróżnić się od konkurencji i wybić na zatłoczonym rynku” – ten odcinek również będzie dobrym uzupełnieniem.
Co dalej?
Poza własną kategorią, kluczowe jest także eksponowanie dowodów zaufania.
Dlaczego właśnie Ty?
W moim przypadku – nie jestem przypadkową osobą mówiącą o biznesie online. Od ponad 60 miesięcy z rzędu prowadzę stabilny, mały biznes, który generuje co najmniej 10 tysięcy miesięcznie – regularnie, niezależnie od trendów i zmian na rynku.
To nie był jednorazowy strzał i łut szczęścia, nie wybiłam się w czasach sprzyjających algorytmów i nie zrobiłam szybkiego wyniku w 6 miesięcy.
To powtarzalny proces, który znam, do którego doprowadzam moje klientki i którego uczę.
I to jest mój dowód zaufania.
A jakie Ty masz dowody zaufania?
Co możesz wyeksponować, by pokazać klientom, że to właśnie Ty jesteś dla nich najlepszym wyborem?
To jest pierwsza rzecz do przemyślenia. A kolejna…
Jak budować wartość oferty tak, by klient widział, że korzyści przewyższają cenę?
Wchodzimy tu w temat psychologii cen i jest wiele metod na odpowiednie budowanie wartości oferty. Jedna z prostszych i skuteczniejszych to wyszczególnienie bonusów.
Często widzę, że moje klientki mają w swoich ofertach świetne bonusy, ale na pierwszy rzut oka nie są one widoczne – klient dowiaduje się o nich dopiero po zakupie. To błąd!
Jeśli chcesz zwiększyć postrzeganą wartość oferty:
✔ Dodaj odpowiednie bonusy i jasno je zakomunikuj.
✔ Możesz wydzielić część elementów oferty i przedstawić je jako bonusy.
To tylko jedna z metod. Więcej praktycznych strategii znajdziesz w Klubie 10K, do którego serdecznie Cię zapraszam!
Trzecia rzecz to triggery sprzedażowe zamiast obniżek cen.
Obniżka ceny to pierwsze, co przychodzi do głowy, ale nie musi być jedyną opcją motywacji do zakupu.
Możesz zastosować inne podejścia, na przykład:
✔ Limitowany bonus – tylko osoby, które dołączą do określonej daty, otrzymują dodatkowy materiał lub sesję z Tobą.
✔ Ekskluzywna oferta – najlepsza cena obowiązuje np. tylko dla pierwszych X osób.
Nie mówię, że masz całkowicie rezygnować z obniżek, ale jeśli je stosujesz, upewnij się, że oferta nadal pozostaje dochodowa i wykorzystuj także inne triggery.
Najważniejsze jednak jest to, że żaden trigger sprzedażowy nie zadziała, jeśli klient nie wie, dlaczego miałby kupić właśnie od Ciebie, a wartość oferty nie jest wystarczająco widoczna.
Trigger to dodatkowy impuls, który pomaga przekonać niezdecydowanych idealnych klientów, ale nie zastąpi dobrze zbudowanej oferty i marki.
Jeśli chcesz podkreślać wartość swojej oferty i budować markę ekspertki, to polecam Ci Klub 10K
Znajdziesz tam konkretne zadania, które możesz wykonać dzisiaj i w ciągu najbliższego tygodnia, aby stawać się pierwszym wyborem dla swoich klientów. Dzięki temu przestaniesz konkurować ceną, a ludzie będą chcieli kupować właśnie od Ciebie.
W Klubie 10K pracujemy nad kluczowymi elementami, o jakich wspomniałam w tym odcinku:
✔ Budowaniem marki eksperckiej
✔ Niszowaniem się
✔ Zwiększaniem wartości oferty
✔ Pokazywaniem dowodów zaufania
Dlatego dołącz teraz i zacznij działać – bo samo słuchanie nie wystarczy. Liczy się działanie we właściwym kierunku, nawet małymi krokami.
Mam nadzieję, że się w Klubie zobaczymy! A jeśli jeszcze nie subskrybujesz mojego YouTube’a lub podcastu, to czas to nadrobić. Wybierz swoją ulubioną platformę, kliknij subskrybuj i włącz powiadomienia, żeby nie przegapić kolejnych odcinków.
Trzymaj się ciepło, pa!
- Jak zarządzać opłacalnością małej firmy? - 7 marca, 2025
- Jak zdobywać klientów bez obniżania cen i ciągłych promocji? - 26 lutego, 2025
- Jak osiągać cele które wydają się niemożliwe? - 14 lutego, 2025