Nie ma co ukrywać, że sposób, w jaki sprzedajemy online się zmienia.
Kiedyś uczono nas w biznesie online, że trzeba przygotować kampanię, bardzo dobrze ją przygotować, rozpisać i wtedy będziesz miała efekty.
Teraz ludzie mówią, że kampanie sprzedażowe już nie działają.
Widzę też takie przekonanie u moich klientów: że nie ma sensu w ogóle ich robić, że ja się narobię, a efekty są takie sobie.
I powiem Ci tak, nie do końca jest to prawda.
Przyjrzyjmy się, jakie elementy tutaj są prawdziwe, a jakie nie.
Kampanie sprzedażowe teraz mogą działać, ale pod pewnymi warunkami… i o nich opowiem Ci w tym odcinku.
Nie ma co ukrywać: zaszły pewne różnice w porównaniu do tego, jak się prowadziło biznes online jeszcze kilka lat temu.
Po pierwsze – zmieniły się zachowania nabywców. Zmieniły się ich preferencje.
Kiedyś oferty online były nowością.
Jeszcze niewiele osób w ogóle proponowało coś takiego.
Teraz, co obserwuję właśnie czasami z przykrością, powstaje wiele firm działających online, ale niestety nie zawsze są to biznesy, za którymi stoi marka, misja, wartości…
…tylko powiedzmy sobie wprost, czasami stoi chęć szybkiego zarobienia pieniędzy.
I jeżeli nasi klienci sparzyli się kupując produkt, który okazał się czymś niezbyt pięknie pachnącym, opakowanym w ładne sreberko…
…to nic dziwnego, że są bardziej sceptyczni w stosunku do kolejnych ofert online.
I Ty możesz wiedzieć, ja to wiem, że robisz dobrą robotę.
Ale nasz klient nie zawsze to wie. Nawiązując do swoich poprzednich doświadczeń, może tego nie wiedzieć.
I dlatego właśnie pierwsza rzecz, która się zmieniła w tym krajobrazie, to są zachowania nabywców, którzy są po prostu ostrożniejsi.
Druga rzecz, która się zmieniła, to jest po prostu coraz bardziej widoczny przesyt światem online.
Kiedy wszyscy wchodzą w online, to robi się tam ciasno, robi się tego za dużo.
My również w dzisiejszym świecie, jako konsumenci różnego rodzaju treści, nie tylko producenci, też mamy tego za dużo.
Jest dużo marek, które krzyczą o naszą uwagę. Tak naprawdę czas spędzony na niektórych mediach społecznościowych maleje, a nie rośnie.
To jest właśnie takie odwrócenie trendu, który był jeszcze do niedawna wzrostowy.
Teraz już tak nie jest. I to też wpływa na skuteczność kampanii sprzedażowych oczywiście.
Bo jeżeli siłą rzeczy po pierwsze jest większy natłok marek, to Ty masz mniejsze zasięgi.
Z większą liczbą osób konkurujesz o uwagę tego samego klienta, nawet jeżeli w różnych obszarach działacie.
I po drugie, jeżeli klient zagląda mniej do tych różnych kanałów komunikacji, to też trudniej do niego dotrzeć ze swoją ofertą.
To jest druga rzecz, która się zmieniła, jeśli chodzi o same zachowania nabywców.
Co się jeszcze zmieniło? Proces podejmowania decyzji zakupowych ulega wydłużeniu.
I… ludzie potrzebują zazwyczaj nieco więcej budowania zaufania relacji z Twoją marką, zanim zdecydują się wskoczyć na pokład jakiejś Twojej oferty.
Jeszcze kilka lat temu można było ten czas od poznania Ciebie do zakupu skrócić, skondensować w ramach jednej kampanii sprzedażowej. Czyli takiego okienka sprzedażowego stosunkowo krótkiego, na przykład dwa tygodnie.
Tak teraz coraz rzadziej się to dzieje i nie ma co na to liczyć.
Co z tego wynika dla Twojej marki?
To, że zamiast kłaść nacisk wyłącznie na kampanie sprzedażowe…
…zacznij kłaść nacisk na to, żeby budować relacje ze swoimi potencjalnymi klientami poza social media i budować zaufanie na co dzień.
Wtedy, kiedy startujesz z kampanią, masz wyniki.
Wtedy, kiedy startujesz z kampanią, po prostu ludzie są gotowi na zakup.
I wtedy jesteś marką, która już zbudowała zaufanie.
Która nie musi w trakcie kampanii sprzedażowej używać nie wiadomo jakich trików, triggerów sprzedażowych, żeby po prostu ludzie kupili.
Nie, bo ludzie już byli gotowi na zakup, tylko czekali na okazję, żeby kupić właśnie od Ciebie.
A mogą to zrobić właśnie podczas kampanii sprzedażowej.
I czy to wszystko, co Ci powiedziałam w tym odcinku oznacza, że polecam w ogóle przestać robić kampanie sprzedażowe?
Nie. Nie polecam. Natomiast polecam robić je nie aż takie duże i nie przywiązywać tak wielkiej wagi i presji do wyniku na tych kampaniach.
Bo nie o to chodzi.
Tak naprawdę potraktuj kampanie sprzedażowe jako metodę, żeby w stosunkowo krótkim czasie bardzo wiele nowych osób się dowiedziało, że istniejesz.
I zaczęło swoją przygodę z Tobą. Zaczęło się zaznajamiać z twoimi treściami.
Ale nie projektuj, proszę, przez cztery miesiące kampanii sprzedażowej.
Mówiąc sobie, że albo ta kampania wypali, albo zamykam biznes.
Zwłaszcza, jeżeli dopiero zaczynasz ze sprzedażą – tym bardziej nie oczekuj, że właśnie już ta pierwsza kampania będzie hitem.
Polecam bardziej sprzedawać na co dzień i budować relacje na co dzień.
Nie fiksuj się na tym, że w tej kampanii sprzedażowej ustawisz się na cały rok.
Dlatego tak warto po prostu polubić, oswoić sprzedaż, żeby było to dla Ciebie naturalne.
I jeżeli jeszcze nie wiesz, mam pomoce, które mogą Ci właśnie tym pomóc.
Żebyś oswajała sprzedaż, żebyś ją coraz bardziej lubiła, żebyś była w tym coraz lepsza.
Te pomoce, opowiem Ci o nich teraz chwilkę, uszeregowałam w kolejności od bezpłatnych do płatnych najwięcej.
Pierwsza pomoc, z której możesz skorzystać, to jest taka moja bezpłatna ściągawka plus później jeszcze seria mailowa: “15 pomysłów jak sprzedawać codziennie”.
To jest pierwsza pomoc, która Ci pomoże w ogóle wygenerować pomysły w swojej głowie, jak opowiadać o swoich ofertach, bez mówienia ciągle “kup pan teraz”.
Ta opcja jest totalnie bezpłatna, będzie później szansa po zapisie, żebyś tam zamówiła dostęp do dodatkowego szkolenia w supercenie, ale nie musisz z tej szansy korzystać.
Druga pomoc, która Ci pomoże oswajać sprzedaż, stawać się w niej coraz lepszą, to jest udział w moim Klubie 10K.
To jest miejsce, w którym właśnie co miesiąc są dwa nowe zadania w dwóch filarach: “Podnieś opłacalność swojego biznesu” oraz “Wzmocnij siłę marketingu i sprzedaży”.
Dlatego jeżeli właśnie masz taką trudność, że trudno Ci się zmobilizować do takiej sprzedaży na co dzień, mimo na przykład pobrania bezpłatnej ściągawki, to Klub 10K jest miejscem dla Ciebie.
Zamiast stawiać tylko na kampanie sprzedażowe – zaczniesz tam sprzedawać na co dzień.
A trzecia metoda, najwięcej płatna, ale też po prostu najbardziej kompleksowa i najbardziej zaopiekowana…to mentoring bezpośredni ze mną.
To tam możesz wzmacniać skuteczność sprzedaży, ale też i swoje podejście do sprzedaży, żebyś coraz bardziej to lubiła, żebyś stawała się w tym coraz lepsza i żeby też dla klientów było wartościowo, żebyś pogłębiała z nimi relacje, nawet jeśli nie kupią.
Ja właśnie czasami dostaję takie komentarze, typu “nie kupiłam Twojej oferty, ale bardzo mi się podoba sposób, w jaki prowadziłaś tę kampanię. Uważam, że warto się od Ciebie uczyć.”
I jeżeli chcesz właśnie takie wrażenie w swoich klientach wywoływać, to bardzo Ci polecam udział w mentoringu “Wygeneruj rekordowe wyniki sprzedażowe”.
Teraz, na moment nagrywania tego odcinka niebawem rusza następna edycja mentoringu i to będzie jedna z dwóch edycji w tym roku.
Więcej po prostu nie jestem w stanie przeprowadzić, jako że ten mentoring wymaga największej ilości mojego czasu, mojego największego zaangażowania.
Jesteś tam naprawdę bardzo mocno zaopiekowana.
Zagłębiam się w Twoje teksty, w Twoje oferty, w Twoje komunikaty sprzedażowe.
Wskazuję niejako palcem, hej, to możesz zrobić tak, to możesz zrobić tak, a to możesz zrobić tak.
I dlatego, że mentoring właśnie jest z moją osobistą opieką (mimo że to program grupowy), to też kosztuje najwięcej.
Szczegóły odnośnie mentoringu znajdziesz TUTAJ.
Co ważne, to w tej edycji mentoringu jest nowość.
Możesz dołączyć za mniej niż połowę ceny do mentoringu w wersji “do it yourself”.
Bez mojej opieki, ale z tym całym zakresem wiedzy i praktyki i mojego doświadczenia, które przekazuję w pełnej wersji.
Dostaniesz to samo merytorycznie, tylko po prostu nie będziesz miała mojej prywatnej opieki przez okres 14 tygodni akurat w tej edycji.
I ta opcja może być dla Ciebie interesująca, zwłaszcza, że w środku jest mnóstwo dodatkowych materiałów, no i to jest dobry deal.
Takiego dealu nie było przy poprzednich edycjach tego mentoringu, dlatego obadaj tę nowość.
Jeżeli rozważałaś może uczenie się sprzedaży właśnie ode mnie, podoba Ci się sposób w jaki to robię, w jaki to układam i chcesz, żebym pomogła to Tobie też poukładać…
…to nie ma lepszego miejsca niż właśnie taki zaopiekowany mentoring.
Atymczasem w tym odcinku to już wszystko.
Daj mi znać, co ty sądzisz teraz o skuteczności kampanii sprzedażowych.
Jeżeli jeszcze nie subskrybujesz tego mojego miejsca w sieci, to sobie zasubskrybuj, bo nowe odcinki pojawiają się, kiedy mam ochotę 😉 Zrezygnowałam z jakiejś konkretnej regularności.
Dlatego warto dać suba, a wtedy dostaniesz powiadomienie, jak zasubskrybujesz. Trzymaj się ciepło. Cześć, cześć!
Wygeneruj rekordowe wyniki sprzedażowe!
Chcesz ustabilizować swoje przychody i rozwijać opłacalny biznes online?
Zapraszam Cię do grupowego mentoringu Wygeneruj rekordowe wyniki sprzedażowe!
Zyskasz moje bezpośrednie wsparcie, feedback i stały kontakt w aplikacji mobilnej oraz karty pracy, które praktycznie przygotują Cię do skutecznej sprzedaży online. W pakiecie otrzymasz też bonusy, które pomogą Ci rozwijać swój biznes z pełną mocą.
Zarezerwuj swoje miejsce i Wygeneruj rekordowe wyniki sprzedażowe!
- Dlaczego szerokie umiejętności to klucz do sprzedaży? - 29 listopada, 2024
- 5 błędów w sprzedaży – sprawdź, czy je popełniasz! - 21 listopada, 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż bez wielkiej agencji? - 16 listopada, 2024