Prowadzisz biznes online? To pewnie wiesz, że jedną z najistotniejszych spraw jest to, jak się wyróżnić na tle podobnych biznesów. Bo nie działamy w próżni, niezależnie od tego, co wybrałaś jako swoją “działkę”, zapewne będziesz miała konkurencję.

 

I teraz pytanie, co możesz zrobić lepiej niż konkurencja?

Na pewno nie polecam konkurowania wyłącznie ceną. Po pierwsze, jest to strategia krótkoterminowa, bo niskie ceny nie pozwolą Ci rozwijać biznesu tak, jak tego chcesz. Po drugie, klienci, których przyciąga wyłącznie niska cena, zazwyczaj są… bardziej problemowi od tych, którzy są w stanie więcej zapłacić. Serio, nie mam pojęcia jak to działa, ale tak jest 😉

 

Czym więc warto się wyróżnić? Na pewno jakością obsługi klienta.

Czy, w przypadku newslettera, potencjalnego klienta, bo tak właśnie powinnaś traktować swoich czytelników, jeśli prowadzisz biznes online. Istnieje duża szansa, że część osób, które są u Ciebie na liście e-mail, coś od Ciebie kupi. Ale żeby do tego doszło, to najpierw najważniejsze jest, żeby nie zepsuć tego pierwszego kontaktu ze swoim świeżym subskrybentem.

Żeby się wyróżnić właśnie już na tym pierwszym etapie.

 

Coraz więcej biznesów online prowadzi newsletter. Jak jednak się wyróżnić? Jak zrobić dobre wrażenie na czytelniku newslettera?

Istnieje kilka takich elementów, o których opowiadam ze szczegółami w poniższej transmisji. Jak zawsze, jeśli jednak nie masz czasu, mam dla Ciebie streszczenie tekstowe najważniejszych punktów.

 

5 zasad, dzięki którym zrobisz dobre wrażenie na nowym czytelniku newslettera

W transmisji z kolei opowiadam też o najczęściej popełnianych błędach – czyli czego unikać, aby zadbać o dobry proces tzw. “onboardingu” nowego czytelnika (transmisja na dole wpisu).

 

1. Zadbaj o jasny komunikat już na stronie zapisu, co będzie w Twoim newsletterze i z jaką częstotliwością

Wiadomo, że zazwyczaj promujemy tylko “lead magnet”. Jeśli jednak chcesz, żeby czytelnik został u Ciebie na dłużej, a nie tylko pobrał prezent i uciekł, to dopilnuj, żeby było jasne, że pobierając go, zapisuje się też na listę ze wskazówkami dotyczącymi XYZ, gdzie dostanie wiadomość np. co 2 tygodnie.

 

2. Dopracuj wiadomość z prośbą o potwierdzenie zapisu

Mam nadzieję, że korzystasz z tzw. “double optin“? W świetle nowych przepisów RODO jest to zalecana praktyka. Zamiast się na nią denerwować i próbować to obejść, potraktuj wiadomość potwierdzającą jako możliwość wyróżnienia się (szczegóły omawiam w poniższym wideo)

 

3. Stwórz własną, dedykowaną stronę podziękowania

Nie korzystaj ze standardowych formułek “jesteś już na liście e-mail” + link do pobrania prezentu. Stwórz własną stronę, z własnym zdjęciem, gdzie też zamieścisz linki do kolejnych kroków, jakie świeży czytelnik może podjąć, aby Cię lepiej poznać. Więcej o stronach podziękowania TUTAJ.

 

4. Zadbaj o wiadomość powitalną

Nie tylko po to, aby wysłać prezent. Jest to okazja, aby się przedstawić i aby nowy czytelnik lepiej Cię poznał. Napisz, co jest Twoją misją i jakiego typu wiadomości będziesz wysyłać w przyszłości.

 

5. Stwórz automatyczną powitalną sekwencję mailową

Mogę Ci ją pomóc stworzyć w ramach indywidualnych konsultacji, ale jeśli jeszcze nie jesteś na to gotowa, to zarejestruj się na stronie moich szkoleń – w lutym poprowadzę bezpłatne warsztaty z zasad pisania takich powitalnych sekwencji. Jeśli będziesz zarejestrowana, wyślę Ci przypomnienie!

 

Jak jest u Ciebie pod kątem tych 5 punktów? Daj znać w komentarzu, jestem ciekawa!

Ile masz zrealizowanych? Jeśli nie wszystkie 5, to zapisuj sobie na listę rzeczy do zrobienia!

 

I jeśli potrzebujesz przykładów i szczegółów, obejrzyj poniższą transmisję:

Justyna Stańska

Jestem Justyna i pomagam właścicielkom małych firm lepiej wykorzystać e-mail marketing w sprzedaży swoich produktów. Zwłaszcza w biznesie online!

Dlatego stworzyłam to miejsce.

Dzięki!

Przy okazji: chcesz zagadać na fejsie lub twitterze?

Send this to a friend