Coraz więcej osób prowadzi newsletter. I nic dziwnego, bo to doskonała forma budowania swojej społeczności. Jednak nie wystarczy po prostu wysyłać maili. Trzeba przede wszystkim zrobić dobre wrażenie na czytelniku newslettera, aby chciał z Tobą zostać na dłużej.
Jeśli prowadzisz biznes online, to pewnie wiesz, że jedną z najistotniejszych spraw jest to, żeby się wyróżnić na tle podobnych biznesów. Bo nie działamy w próżni. Niezależnie od tego, co wybrałaś jako swoją „działkę”, zapewne będziesz miała konkurencję.
Zatem najważniejsze pytanie to…
Co możesz robić lepiej niż konkurencja, aby wyróżnić się w oczach czytelnika newslettera?
Pamiętaj o tym, że każdy z Twoich subskrybentów jest Twoim potencjalnym klientem. I tak powinnaś traktować odbiorców maili, jeśli prowadzisz swój biznes. Czym więc się wyróżnić na tle konkurencji i zrobić wrażenie na czytelniku newslettera?
Na pewno nie polecam konkurowania wyłącznie ceną.
- Po pierwsze – jest to strategia krótkoterminowa. Bo sprzedawanie bardzo tanich produktów czy usług nie pozwoli Ci rozwijać biznesu tak, jak tego chcesz.
- Po drugie – klienci, których przyciąga wyłącznie niska cena, zazwyczaj są bardziej problemowi od tych, którzy są w stanie więcej zapłacić. Serio! Nie mam pojęcia, jak to działa, ale tak jest 😉
Jeśli chcesz zrobić dobre wrażenie na czytelniku newslettera – zadbaj o jakość obsługi klienta
Gdy będziesz dawać wartość swoim odbiorcom, zbudujesz z nimi więź, to istnieje duża szansa, że chociaż część osób będzie chciało coś od Ciebie kupić. Jednak, żeby do tego doszło, najważniejsze, by nie zepsuć tego pierwszego kontaktu z nowym czytelnikiem. Opowiem Ci o kilku elementach skutecznego e-mail marketingu, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
5 zasad, dzięki którym zrobisz dobre wrażenie na nowym czytelniku newslettera
1. Zadbaj o jasny komunikat już na stronie zapisu – co będzie w Twoim newsletterze i z jaką częstotliwością
Zazwyczaj promujemy tylko lead magnet. Jeśli jednak chcesz, żeby czytelnik został u Ciebie na dłużej, a nie tylko pobrał prezent i uciekł, to dopilnuj, żeby było jasne, że zapisuje się też na listę ze wskazówkami dotyczącymi XYZ, gdzie dostanie wiadomość np. co 2 tygodnie.
2. Dopracuj wiadomość z prośbą o potwierdzenie zapisu
Mam nadzieję, że korzystasz z tzw. double opt in? W świetle nowych przepisów RODO jest to zalecana praktyka. Zamiast się na nią denerwować i próbować to obejść, potraktuj wiadomość potwierdzającą jako możliwość wyróżnienia się.
3. Stwórz własną, dedykowaną stronę podziękowania
Nie korzystaj ze standardowych formułek „jesteś już na liście e-mail” + link do pobrania prezentu. Stwórz własną stronę, ze swoim zdjęciem i krótkim opisem, kim jesteś i w czym pomagasz. Tam też warto zamieścić linki do kolejnych kroków, jakie świeży czytelnik może podjąć, aby Cię lepiej poznać. Więcej o stronach podziękowania pisałam w tym artykule.
4. Zadbaj o wiadomość powitalną
Nie tylko po to, aby wysłać prezent. Jest to okazja, żeby się przedstawić i zrobić dobre wrażenie na czytelniku newslettera. Napisz, co jest Twoją misją i jakiego typu maile będziesz wysyłać w przyszłości. Na moim blogu znajdziesz więcej wskazówek, jak dobrze wykorzystać wiadomość powitalną.
5. Przygotuj automatyczną powitalną sekwencję mailową
W mojej ofercie znajdziesz warsztaty Zarabiaj na Autopilocie, z których dowiesz się, jak powinna wyglądać taka sekwencja. Nauczysz się praktycznie tworzyć zaawansowane lejki sprzedażowe i zaprojektujesz spersonalizowaną ścieżkę pod swoje produkty czy usługi. A następnie przeniesiesz to do swojego biznesu online, aby automatycznie zarabiać więcej na ofertach, które już masz!
Zbuduj silną markę, dla której konkurencja nie istnieje!
Mam nadzieję, że teraz lepiej rozumiesz, jak zrobić dobre wrażenie na czytelniku newslettera. Jeśli jednak chcesz naprawdę wyróżnić się z tłumu i stać się pierwszym wyborem dla klientów – potrzebujesz czegoś więcej.
Dlatego przygotowałam dla Ciebie 10-odcinkowy serial mailowy „Twój plan na dominację rynku”, w którym od ogółu do szczegółu zobaczysz, jak odmienić swój wizerunek w sieci. Aby nie tylko się wyróżnić i zostać zapamiętaną, ale żeby ludzie kupowali właśnie od Ciebie. Zamów Twój plan na dominację rynku – zupełnie za darmo!
Obserwuj mnie też na Instagramie, subskrybuj mój kanał na YouTube i podcast „Mały biznes, wielkie efekty”, gdzie znajdziesz jeszcze więcej bezpłatnych treści. Korzystaj, ucz się, działaj i razem ze mną rozwijaj swój biznes z pełną mocą!
Opracuj Twój plan na dominację rynku!
Podkręć swoją widoczność i rozpoznawalność w sieci, aby stać się pierwszym wyborem dla swoich klientów!
Odbierz bezpłatnie Twój plan na dominację rynku
Zbuduj silną markę, dla której konkurencja nie istnieje!
- Strategia biznesowa – nie wszystko leży w Twojej głowie! - 19 lipca, 2024
- Cała prawda o zarabianiu na autopilocie. - 21 czerwca, 2024
- Nie polegaj na motywacji! Buduj nawyki. - 11 czerwca, 2024