Jak pisać newslettery, które warto czytać?

Lead magnet jest konieczny, aby zacząć budować listę subskrybentów… ale prawdziwa praca zaczyna się potem. To nie problem przygotować prezent za zapis, w końcu tyle się o tym mówi. Nie tak łatwo jednak stworzyć dobry lead magnet, który przyczyni się do rozwoju biznesu i większych zarobków. A jeszcze trudniej jest następnie budować prawdziwą więź z nowymi czytelnikami. Bo po co pisać newslettery, jeśli następnie nikt nie ich nie będzie czytał. A niestety wciąż niewiele osób robi to dobrze.

 

Jak pisać newslettery – na co zwrócić uwagę?

Zapisałam się na mnóstwo newsletterów skuszona fantastycznym prezentem, żeby następnie… zupełnie o nich zapomnieć. Dlaczego?

Bo nie podtrzymywano ze mną więzi!

  • Nie dostałam sekwencji powitalnej, która sprawiłaby, że dany newsletter lepiej „zapadłby” mi w pamięć.
  • Następnie nie było regularnych kampanii, dzięki czemu mogłabym sobie o danym newsletterze przypomnieć.
  • A na końcu… nawet jeśli już dostawałam regularnie maile, to bardzo rzadko miały one wartość same w sobie. Najczęściej chciano mi coś „sprzedać” (jako sprzedaż traktuję także „darmowe” wyzwania). Jeśli każdy newsletter tylko mnie namawia do czegoś, a nie „daje” dodatkowej wartości, to się po prostu z niego wypisuję.

A prawdziwa siła newsletterów polega na tym, żeby nawiązywać więź ze swoimi odbiorcami.

Jest to intymny kanał komunikacji, w końcu docierasz bezpośrednio do skrzynki odbiorcy. Wciąż jeszcze stosunkowo niewiele go tam rozprasza tak, jak np. w social media.

Jeśli chcesz, żeby istniała szansa, że czytelnicy kiedyś coś od Ciebie kupią, to warto przede wszystkim nauczyć się dobrze pisać newslettery. Twoi odbiorcy muszą Cię najpierw polubić i Ci zaufać, aby w przyszłości stali się Twoimi klientami. 

Do budowania takich bliskich relacji e-mail marketing jest idealny.

 

5 przykładów, jak pisać newslettery, które warto czytać

Jak wspomniałam, ja zapisuję na wiele list mailingowych. I chciałabym Ci podać przykłady pięciu osób, które moim zdaniem potrafią naprawdę dobrze pisać newslettery.

  1. Justyna Kwiatkowska z bloga Zadbana Finansowo. Co ciekawe, nie śledzę Justyny w żadnym innym kanale, ale newslettery same w sobie są na tyle wartościowe, że je zawsze czytam!
  2. Newsletter Agnieszki z tosieoplaca.pl, na który zapiszesz się tutaj. Zawiera zawsze praktyczne wskazówki, narzędzia, polecane lektury i wiele cennych treści.
  3. Newsletter Davida z com. Na pierwszy rzut oka strona kojarzy się z amerykańskimi „guru” i obietnicą złotych gór. Jednak warto zasubskrybować jego newsletter, bo to kopalnia przydatnych wskazówek dotyczących prowadzenia bloga i biznesu.
  4. Wilco de Kreij z io. To kolejny zagraniczny przykład, jak dobrze pisać newslettery, które naprawdę z przyjemnością się czyta. Dodatkowo Wilco ma świetną sekwencję powitalną, więc chociażby z tego powodu warto się zapisać na jego listę mailową.
  5. Małgorzata Trzaskowska z pl. Współpracowałam z Małgosią przy tworzeniu strony lądowania i sekwencji maili. Jednak polecam jej newsletter nie tylko dlatego, że jest moją klientką! Każdy regularny list od niej to pozytywna historia, inspirująca do zmiany i stawania się lepszym człowiekiem. Dzięki niej zrozumiałam, że słowo coaching może też być nacechowane pozytywnie ?

Bez wątpienia warto czerpać inspiracje od ludzi, którzy potrafią naprawdę dobrze pisać newslettery.

Jednak najważniejsze jest to, aby znaleźć własny sposób komunikacji, który trafi do serc do Twoich odbiorców!

Dlatego polecam Ci bezpłatny serial mailowy „Twój plan na dominację rynku”, w którym zebrałam najcenniejsze wskazówki oraz wnioski z mojego doświadczenia i pracy z dziesiątkami moich klientek. Od ogółu do szczegółu zobaczysz, jak odmienić wizerunek swojej marki, żeby ludzie Cię zapamiętali i chcieli kupować właśnie od Ciebie.

Wyróżnij się na tle konkurencji. Odbierz Twój plan na dominację rynku i stań się pierwszym wyborem dla swoich idealnych klientów!

A jeśli chcesz bardziej skorzystać z moich bezpłatnych treści – zachęcam Cię do subskrypcji mojego kanału na YouTube i podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”. Obserwuj mnie też na Instagramie, gdzie bardzo często dzielę się praktycznymi wskazówkami, jak rozwijać opłacalny biznes z pełną mocą!

Twój plan na dominację rynku!

Podkręć swoją widoczność i rozpoznawalność w sieci, aby stać się pierwszym wyborem dla swoich klientów!

Odbierz bezpłatnie Twój plan na dominację rynku i zbuduj silną markę Królowej Swojego Biznesu!

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict