Dlaczego ludzie nie czytają Twoich maili? Słówko o open rate

W jednym z poprzednich artykułów pisałam na temat podstawowych wskaźników efektywności e-mail marketingu. Wśród nich jest open rate, którym mierzymy zaangażowanie odbiorcy.

Dla przypomnienia krótka definicja.

Współczynnik OPEN RATE pokazuje nam, ile % ludzi spośród tych, do których skierowaliśmy wiadomość, w ogóle ją otworzyło.

Warto dążyć do tego, aby wskaźnik OR był jak najwyższy.

Chociaż samo otwarcie maila to oczywiście nie wszystko. Chodzi przede wszystkim o to, aby czytelnik newslettera podjął jakąś zamierzoną przez nas akcję, np. wszedł w link kierujący do naszej oferty. Nie zmienia to jednak faktu, że im wyższy open rate, tym lepiej dla nas. Bo jest większa szansa, że ktoś w ogóle w coś kliknie ?

 

Co wpływa na wysokość współczynnika open rate?

Najprościej rzecz ujmując, wskaźnik OR zależy z jednej strony od spraw technicznych: dostarczalności wiadomości, reputacji nadawcy, unikania słów uznawanych przez filtry poczty za spam, a z drugiej – od tematu e-maila.

Temat jest bardzo ważny, choć nie najważniejszy. Bo to, czy odbiorcy otworzą Twoją wiadomość, zależy przede wszystkim od tego, czy rozumieją, dlaczego ją dostali.

Po pierwsze – czy w ogóle pamiętają, że zapisali się na Twoją listę mailingową?

I po drugie – czy mail jest dla nich adekwatny, czyli odpowiada na jakieś ich zachowanie?

Pamiętaj też, że nie da się zaplanować adekwatnej komunikacji bez odpowiedniej segmentacji listy. Dlatego analizuj, czy z zachowania Twoich odbiorców wynika bezpośrednio fakt, że mogą być zainteresowani kolejną komunikacją tego typu, jaką do nich kierujesz.

 

Jeśli nie segmentujesz listy i wysyłasz wszystko wszystkim – nie osiągniesz zadowalających wyników open rate

 

Segmentacja może być bardzo prosta, typu: jeśli odbiorcy otworzyli wiadomość powitalną, to są zainteresowani daną tematyką. Jeśli nie – pewnie ich motywacja do czytania Twoich maili jest na słabszym poziomie. Podstawowe korzyści dotyczące segmentacji omówiłam bardziej szczegółowo w tym artykule. 

Nie wierz więc w magiczne tricki na temat „chwytliwych” tematów czy słów, których trzeba używać w tytułach. Jeśli subskrybenci nie będą rozumieć, dlaczego dostają Twojego maila, to po prostu go nie otworzą.

Możesz jednak zastosować kilka uniwersalnych wskazówek dotyczących tematów, aby nie robić odbiorcy w bambuko.

  •  Unikaj clickbaitów rodem z „faktu”, typu: dzięki tej jednej jedynej rzeczy nauczysz się, jak… Nie wzbudzają one zaufania na dłuższą metę. A jeśli już wykorzystujesz tego typu tematy, upewnij się, że treść maila rzeczywiście realizuje to, co w nich zapowiadasz.
  • Dobrą praktyką jest używanie w temacie imienia odbiorcy, czyli personalizacja wiadomości. Warto stosować też tytuły w formie pytania i osobisty ton.
  • Zazwyczaj lepiej sprawdzają się tematy krótkie niż długie i rozbudowane.

 

Gdy nie masz pewności, jak zwiększyć wskaźnik open rate – testuj!

 

Prawda jest taka, że każdy biznes rządzi się swoimi prawami. Każda lista mailingowa również. Dlatego, dopóki nie przetestujesz tego w praktyce, to się nie dowiesz, co się u Ciebie najlepiej sprawdza.

Większość operatorów systemów do obsługi maili umożliwia przeprowadzenie testu AB tematów. Na czym to polega? Wybierz dwa tematy – im bardziej od siebie różne, tym lepiej! I zaplanuj kampanię, w której przez 4 pierwsze godziny wysyłane są oba, po czym wybierany jest ten skuteczniejszy.

Dzięki temu możesz podwyższyć współczynnik open rate nawet o kilkanaście procent!

 A jeśli chcesz zwiększyć efektywność swojej komunikacji – zamów Twój plan na dominację rynku. To 10-odcinkowy serial mailowy, w którym zebrałam najskuteczniejsze wskazówki i wnioski z pracy z dzieciątkami właścicielek biznesów online. Od ogółu do szczegółu zobaczysz, jak budować wizerunek swojej marki, aby nie tylko wzbudzać zainteresowanie odbiorców i być zapamiętaną, ale też – żeby ludzie chcieli kupować właśnie od Ciebie.

Odbierz Twój plan na dominację rynku, który tylko teraz oferuję Ci całkowicie za darmo!

Zachęcam Cię także do śledzenia mnie na Instagramie, subskrypcji mojego kanału na YouTube i podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”, gdzie na bieżąco dzielę się bezpłatnymi treściami. Korzystaj i razem ze mną rozwijaj swój biznes z pełną mocą ?  

 

Twój plan na dominację rynku!

Podkręć swoją widoczność i rozpoznawalność w sieci, aby stać się pierwszym wyborem dla swoich klientów!

Odbierz bezpłatnie Twój plan na dominację rynku i zbuduj silną markę Królowej Swojego Biznesu!

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict