Jak przygotować się na 2023 rok w biznesie?

Grudzień to miesiąc, w którym zawsze się zastanawiam nad dalszymi kierunkami rozwoju swojego biznesu.

Oczywiście zaglądam do swoich planów w trakcie roku, ale tylko w grudniu robię taką „grubą” analizę biznesu. W tym odcinku podcastu dowiesz się, jak ja to robię, przez jakie etapy przechodzę i oczywiście, jeżeli będziesz chciała to zrobić razem ze mną – to również będzie taka opcja.

 

Zapraszam!

 

1. Analiza

Mój system podsumowywania i planowania stale ulepszam. Jednak zawsze zaczynam od analizy, czy moja wizja rozwoju biznesu jest nadal aktualna.

To jest ten pierwszy moment zadawania sobie wielu pytań, ale przede wszystkim najważniejsze jest to, żeby zaktualizować swoją wizję. Wizja rozwoju biznesu to jest nie tyle wizja samego biznesu, co wizja życia, jakie Ty chcesz prowadzić.

Warto zastanowić się nad takimi aspektami jak: ile godzin dziennie chcesz pracować, co chcesz robić w ramach tej pracy, co Ci sprawia największą satysfakcję, jak chcesz mieszkać, czy chcesz podróżować, w którym miejscu chcesz pracować itd.

To jest normalne, że z upływem czasu wizja będzie się zmieniać! Często jest tak, że my tę wizję przejmujemy od kogoś, zamiast zastanowić się, co tak naprawdę jest moje.

Niestety w trakcie roku często zapominamy o tej wizji i podejmujemy wszelkiego rodzaju inicjatywy, projekty, decyzje, które nas od niej oddalają.

Warto zadać sobie pytania:

  • Czy przybliżam się do życia, tak jak chcę, kontynuując działania w dany sposób, czy oddalam?
  • Czy moja firma w ogóle się rozwija, czy nie jest w okresie stagnacji?
  • Czy to, jaki mam wizerunek w sieci, jest spójne z tym, jak chcę być postrzegana? Czy może trzeba coś zaktualizować?

 

2. Następnie przechodzimy do nakreślenia celów

  • Jakie rzeczy muszą się zadziać, aby moja wizja stała się rzeczywistością?
  • Jakie mam cele przychodowe, zasięgowe? Życie ilu klientek chcę zmienić?

 

3. Potem przechodzimy do podejmowania decyzji

  • z czego rezygnuję, co już nie realizuje moich celów?
  • co powinnam zacząć?
  • co powinnam usprawnić?
  • co powinnam kontynuować w niezmienionej formie?

 

4. Finalny krok to diagnoza: czego jeszcze potrzebuję, aby realizować swoje cele?

  • wiedzy strategicznej?
  • pracy mentalnej?
  • mentorki czy wsparcia oddolnego, czy też wsparcia grupy?
  • czy brakuje mi jakichś zasobów w biznesie?

 

Dopiero po takim „przygotowaniu” przechodzę do rzeczywistego planowania roku.

Czyli określenia, na jakie oferty chcę stawiać, na jakie kanały marketingowe. Na co kładę nacisk, co świadomie odpuszczam. Tworzę wstępny harmonogram na 2023.

Przy okazji, polecam system, z jakiego korzystam: Content Planner na 2023 od Agi z worqassist: TUTAJ zamówisz content planner na 2023 od Agi z worqassist.

Na hasło ITALIANA dodatkowe 10% zniżki. (link afiliacyjny, ale polecam – sama korzystam już od 2, czy 3 lat).

Zdiagnozowanie tego, czego potrzebujemy do realizacji swoich planów, to jest tak naprawdę klucz.

Co z tego, że masz cele, jeżeli nie wiesz, jak je zrealizować i czego potrzebujesz?

Tak to sobie życzeniowo z roku na rok można przepisywać kolejne cele i nadal ich nie realizować.

A przecież możemy się wielu rzeczy nauczyć! Człowiek jest naprawdę w stanie uczyć się całe życie i rozwijać nowe kompetencje.

Oczywiście to nie kłóci się z faktem, że każdy z nas ma swoje unikalne mocne strony, które pozwolą Ci najszybciej zrealizować dany cel.

Taka samoświadomość siebie to jest kolejna rzecz, której moim zdaniem bardzo potrzebujemy teraz.

Nie tylko przy planowaniu biznesowym przyszłego roku, ale ogóle przy realizowaniu tych swoich celów.

 

Kiedyś usłyszałam takie zdanie i bardzo się z nim zgadzam, że:

Każdy cel da się osiągnąć na wiele różnych sposobów i tak samo każdy problem ma co najmniej 2 rozwiązania.

Może nie widzimy jeszcze tych rozwiązań, ale naprawdę niezależnie od tego, jaki Ty masz zestaw tych mocnych stron, prawdopodobnie jesteś w stanie sobie poradzić z rozwojem biznesu online i z osiągnięciem swoich celów po swojemu.

Jeżeli finalnie nie chcesz sama przechodzić przez ten proces, potrzebujesz wsparcia w tym, żeby usiąść, skupić się na 3 dni i wyjść przez analizę, aż do planu rozwoju biznesu na 2023 r. to właśnie to zrobimy na warsztatach Zaplanuj sukces w biznesie online w 2023.

Plany indywidualnie dopasowujemy pod siebie!

Nie ma czegoś takiego, jak jedna recepta rozwoju biznesu.

Każda osoba, która dołączy do warsztatów Zaplanuj sukces w biznesie online w 2023 będzie przechodziła przez podobny proces, ale wyniki tego procesu będą u każdej z was zupełnie inne.

Finalnie chcę, żeby każda z uczestniczek wyszła z jasnością:

  • jakie są jej kierunki rozwoju biznesu,
  • na jakie oferty chce ta osoba stawiać,
  • jaki jest jej cel finansowy,
  • jaki jest jej budżet,
  • jakie są kanały marketingowe,
  • i żeby każda z uczestniczek miała stworzony wstępny harmonogram sprzedażowy na 2023 rok.

 

 

Zaplanuj sukces w biznesie online w 2023

Jeśli chcesz przejść proces planowania razem ze mną w uporządkowanej formie i w 3 dni uzyskać jasność na temat tego, jak zadbać o fundamenty stabilnej, dochodowej firmy na 2023 – zapraszam do udziału w warsztatach Zaplanuj sukces w biznesie online w 2023.

Chcę, żeby każda z uczestniczek wyszła z warsztatów z:

🔹 sensownym podsumowaniem roku – określeniem tego co kontynuować, co przestać robić, co zacząć robić

🔹 listą 3-5 najważniejszych celów biznesowych, dostosowanych do Twojego etapu rozwoju biznesu, do Twojej wizji, i do potrzeb Twoich klientów

🔹 listą pomysłów jak mierzyć i realizować swoje cele 💪

🔹 wstępnym planem na marketing (kanały komunikacji) w 2023

🔹 wstępnym harmonogramem sprzedażowym na cały 2023

🔹 konkretną listą mini celów na pierwszy kwartał 2023

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict