W obecnej sytuacji coraz więcej właścicieli biznesów online martwi się o swoje firmy. Martwimy się rosnącymi kosztami, inflacją – można by powiedzieć, że nie jest zbyt wesoło dla przedsiębiorców.
Natomiast jest na to metoda jak działać i dostosować swój biznes, żeby on dalej przetrwał, a następnie rozkwitł po tym trudnym czasie. W tym odcinku podcastu podzielę się swoimi doświadczeniami, co ja robię i jak patrzę na kryzys, którym wszyscy tak straszą…
Zapraszam!
Ciężko na 100% dokładnie przewidzieć, w jakiej fazie kryzysu jesteśmy. Ale historia naszej gospodarki nauczyła nas, że z każdego kryzysu później następuje odbicie. I tego się trzymajmy, że to właśnie nastąpi. Prędzej dla tych osób, które są odpowiednio na to przygotowane.
I oczywiście to, jak ja zabezpieczam swój biznes online przed kryzysem to nie znaczy, że wszyscy muszą robić to samo. To jest bardzo indywidualna sprawa. Każdy z nas ma inne źródła przychodu i może radzić sobie z tym inaczej.
Są też osoby, które w obecnej sytuacji uznają, że przerywają rozwój biznesu. Mówią, że idą do „zwykłej” pracy i po prostu nie chcą myśleć o tym, jak dostosowywać swój biznes. To jest ich wybór.
Ja jednak sobie takiej sytuacji nie wyobrażam!
Jak zabezpieczam swój biznes przed kryzysem?
1. SFERA MENTALNA
Pierwsza sfera, o którą trzeba zadbać w takiej sytuacji to sfera mentalna.
Twoja wewnętrzna siła, która powoduje, że niezależnie od okoliczności, które widzisz i danych, które słyszysz – Ty wybierasz, w co wierzysz, a w co nie.
Skupiasz się na tym, czego chcesz, a nie zamartwiasz się tym, czego nie chcesz! Obserwujesz i świadomie zauważasz to, co w Twoim biznesie nadal idzie dobrze – to co jest pozytywne, a nie skupiasz się tylko na negatywach.
Teraz moja wewnętrzna siła jest na naprawdę wysokim poziomie. Czuję spokój mimo tego, co dzieje się wokół mnie – mam ogromną wiarę w siebie i zaufanie do swoich umiejętności. Wiem, że sobie poradzę, nawet jeżeli będę musiała zaczynać kompletnie od zera (o czym mówiłam w poprzednim odcinku podcastu). Wiem, jakie są moje mocne strony, kompetencje, kwalifikacje. Wiem, że to co robię, będzie zawsze potrzebne ludziom, niezależnie od tego, jakie mamy czasy!
Świadomie wybieram ludzi i informacje, jakimi się otaczam. Świadomie wybieram to, w co wierzę i jak najczęściej skupiam się na tym, czego chcę, a nie na tym, czego nie chcę. Skupiam się na tym co jest dobre i świadomie to zauważam.
Mam nadzieję, że rozumiesz, że ten pierwszy obszar jest bardzo istotny.
Jeżeli chciałabyś wzmocnić tę swoją wewnętrzną siłę w kontekście biznesowym i nie tylko to najbardziej polecam Ci program „Zostań Królową Swojego Biznesu”, ale i w programie AFP teraz będę przemycać elementy wsparcia mentalnego.
2. STWORZENIE KRYZYSOODPORNEGO MODELU BIZNESOWEGO
- Programy Premium
Programy Premium to jeden z aspektów kryzysoodpornego modelu biznesowego. Prosta matematyka! Jeżeli możesz mieć 5 klientów za 2 tys. zł miesięcznie, a zamiast tego gonić ze sprzedażą co miesiąc kolejnych 100 e-booków, to wiadomo, że wybierasz pozyskanie tych 5 klientów.
I owszem wymaga to wiary w siebie i w swoją ofertę, skoncentrowania się na rezultatach dla klienta, ale jak to zrobisz, to naprawdę jest łatwiej i bardziej przewidywalnie. - Model abonamentowy
Skupienie się na tym, żeby jak najbardziej wykorzystać raz pozyskanego klienta, czyli zaprojektować ścieżkę dalszej współpracy z Tobą.Często jest tak, że w biznesach online gonimy tylko za nowymi klientami, a nie myślimy o tym, co możemy zaproponować naszym obecnym klientom, którzy już raz nam zaufali. Na temat modelu abonamentowego możesz dowiedzieć się więcej w moich warsztatach „Sprzedaj raz, zarabiaj co miesiąc”.
3. SKUPIENIE SIĘ NA MARKETINGU I SPRZEDAŻY GŁĘBOKICH FORM TRANSFORMACJI DLA KLIENTA (takich naprawdę skoncentrowanych na rezultatach)
Nie chodzi o prowadzenie za rękę, bo przecież „do tanga trzeba dwojga”! Klient też jest potrzebny w procesie transformacji. Nie możesz go ciągnąć na siłę pod górę.
Chodzi o to, żeby skupić się na tym:
- Jak mogę Ci pomóc osiągnąć ten rezultat?
- Jak mogę Ci to jeszcze lepiej ułatwić?
- Jak mogę Ci coś sprawdzić?
- Jak mogę Ci pomóc na głębszym poziomie niż dotychczas?
Właśnie to wprowadzam w mastermindach. Sprawdzam konkretne plany sprzedażowe uczestniczek, ich oferty, daję bardzo konkretne feedbacki – chcę im jak najbardziej pomóc. Chcę, żeby one rzeczywiście miały rezultaty niezależnie od okoliczności.
I też m.in. z tego powodu w nowej edycji programu AFP, do której właśnie wystartowała I tura naboru na przyszły rok – wracam do podstaw z uczestniczkami, ale z większym wsparciem.
Rezygnuję też z większości ekspertek na rzecz tego, że to ja będę pracować z uczestniczkami głębiej, bliżej, bardziej intymnie.
To ja będę właśnie je motywować, żeby działały, tworzyły poszczególne elementy swojego stabilnego biznesu.
Wiem, że w takiej sytuacji będą miały najlepsze rezultaty, kiedy będą czuły tę odpowiedzialność przed jedną osobą. Będą mogły zbudować biznesy kryzysoodporne i ponadczasowe.
W tej edycji programu AFP będziemy się skupiać na:
- umiejętnym zarządzaniu finansami firmowymi,
- budowaniu modelu biznesowego w odpowiedni sposób, w którym uwzględnione są też wydatki na marketing i sprzedaż, ale też jest zabezpieczony pewien poziom przychodów,
- jeszcze mocniejszym pozycjonowaniu marki ekspertki – wizerunku w sieci,
- tworzeniu małej ilości świetnie transformujących ofert,
- sprzedaży skoncentrowanej na sercu klienta, na jego potrzebach, a nie na tym, żeby sprzedaż czegoś jak najwięcej,
- przyciągających treściach, które same w sobie sprzedają i budują zaufanie.
Zaczynamy pracę LIVE w grudniu, będziemy mieć warsztaty z podsumowania i planowania roku + ustalanie strategii.
Natomiast wszystkie bonusy są już w tym momencie dostępne, a od początku listopada – bonusy od partnerek.
Dlatego warto zarezerwować sobie miejsce teraz.
Szczegóły programu AFP znajdziesz na stronie www.italianamarketing.pl/afp.
Nie mogę doczekać się pracy z Wami w ramach AFP przy tworzeniu kryzysoodpornych, ponadczasowych modeli biznesowych – to jest moje hasło na ten przyszły rok!
- Podcast: Jak skalować zasięgi organiczne i płatne, aby szybciej rozwijać markę online? - 28 grudnia, 2022
- Podcast: Jak można ze mną pracować w 2023 roku? - 21 grudnia, 2022
- Podcast: Jak przygotować się na 2023 rok w biznesie? - 7 grudnia, 2022