Podcast: Jak zabezpieczam swój biznes przed kryzysem?

W obecnej sytuacji coraz więcej właścicieli biznesów online martwi się o swoje firmy. Martwimy się rosnącymi kosztami, inflacją – można by powiedzieć, że nie jest zbyt wesoło dla przedsiębiorców.

Natomiast jest na to metoda jak działać i dostosować swój biznes, żeby on dalej przetrwał, a następnie rozkwitł po tym trudnym czasie. W tym odcinku podcastu podzielę się swoimi doświadczeniami, co ja robię i jak patrzę na kryzys, którym wszyscy tak straszą…

Zapraszam!

 

Ciężko na 100% dokładnie przewidzieć, w jakiej fazie kryzysu jesteśmy. Ale historia naszej gospodarki nauczyła nas, że z każdego kryzysu później następuje odbicie. I tego się trzymajmy, że to właśnie nastąpi. Prędzej dla tych osób, które są odpowiednio na to przygotowane.

I oczywiście to, jak ja zabezpieczam swój biznes online przed kryzysem to nie znaczy, że wszyscy muszą robić to samo. To jest bardzo indywidualna sprawa. Każdy z nas ma inne źródła przychodu i może radzić sobie z tym inaczej.

Są też osoby, które w obecnej sytuacji uznają, że przerywają rozwój biznesu. Mówią, że idą do „zwykłej” pracy i po prostu nie chcą myśleć o tym, jak dostosowywać swój biznes. To jest ich wybór.

Ja jednak sobie takiej sytuacji nie wyobrażam!

 

Jak zabezpieczam swój biznes przed kryzysem?

 

1. SFERA MENTALNA

Pierwsza sfera, o którą trzeba zadbać w takiej sytuacji to sfera mentalna.

Twoja wewnętrzna siła, która powoduje, że niezależnie od okoliczności, które widzisz i danych, które słyszysz – Ty wybierasz, w co wierzysz, a w co nie.

Skupiasz się na tym, czego chcesz, a nie zamartwiasz się tym, czego nie chcesz! Obserwujesz i świadomie zauważasz to, co w Twoim biznesie nadal idzie dobrze – to co jest pozytywne, a nie skupiasz się tylko na negatywach.

Teraz moja wewnętrzna siła jest na naprawdę wysokim poziomie. Czuję spokój mimo tego, co dzieje się wokół mnie – mam ogromną wiarę w siebie i zaufanie do swoich umiejętności. Wiem, że sobie poradzę, nawet jeżeli będę musiała zaczynać kompletnie od zera (o czym mówiłam w poprzednim odcinku podcastu). Wiem, jakie są moje mocne strony, kompetencje, kwalifikacje. Wiem, że to co robię, będzie zawsze potrzebne ludziom, niezależnie od tego, jakie mamy czasy!

Świadomie wybieram ludzi i informacje, jakimi się otaczam. Świadomie wybieram to, w co wierzę i jak najczęściej skupiam się na tym, czego chcę, a nie na tym, czego nie chcę. Skupiam się na tym co jest dobre i świadomie to zauważam.

Mam nadzieję, że rozumiesz, że ten pierwszy obszar jest bardzo istotny.

Jeżeli chciałabyś wzmocnić tę swoją wewnętrzną siłę w kontekście biznesowym i nie tylko to najbardziej polecam Ci program „Zostań Królową Swojego Biznesu”, ale i w programie AFP teraz będę przemycać elementy wsparcia mentalnego.

 

2. STWORZENIE KRYZYSOODPORNEGO MODELU BIZNESOWEGO

  • Programy Premium
    Programy Premium to jeden z aspektów kryzysoodpornego modelu biznesowego. Prosta matematyka! Jeżeli możesz mieć 5 klientów za 2 tys. zł miesięcznie, a zamiast tego gonić ze sprzedażą co miesiąc kolejnych 100 e-booków, to wiadomo, że wybierasz pozyskanie tych 5 klientów.
    I owszem wymaga to wiary w siebie i w swoją ofertę, skoncentrowania się na rezultatach dla klienta, ale jak to zrobisz, to naprawdę jest łatwiej i bardziej przewidywalnie.
  • Model abonamentowy
    Skupienie się na tym, żeby jak najbardziej wykorzystać raz pozyskanego klienta, czyli zaprojektować ścieżkę dalszej współpracy z Tobą.

    Często jest tak, że w biznesach online gonimy tylko za nowymi klientami, a nie myślimy o tym, co możemy zaproponować naszym obecnym klientom, którzy już raz nam zaufali. Na temat modelu abonamentowego możesz dowiedzieć się więcej w moich warsztatach „Sprzedaj raz, zarabiaj co miesiąc”.

 

3. SKUPIENIE SIĘ NA MARKETINGU I SPRZEDAŻY GŁĘBOKICH FORM TRANSFORMACJI DLA KLIENTA (takich naprawdę skoncentrowanych na rezultatach)

Nie chodzi o prowadzenie za rękę, bo przecież „do tanga trzeba dwojga”! Klient też jest potrzebny w procesie transformacji. Nie możesz go ciągnąć na siłę pod górę.

Chodzi o to, żeby skupić się na tym:

  • Jak mogę Ci pomóc osiągnąć ten rezultat?
  • Jak mogę Ci to jeszcze lepiej ułatwić?
  • Jak mogę Ci coś sprawdzić?
  • Jak mogę Ci pomóc na głębszym poziomie niż dotychczas?

Właśnie to wprowadzam w mastermindach. Sprawdzam konkretne plany sprzedażowe uczestniczek, ich oferty, daję bardzo konkretne feedbacki – chcę im jak najbardziej pomóc. Chcę, żeby one rzeczywiście miały rezultaty niezależnie od okoliczności.

I też m.in. z tego powodu w nowej edycji programu AFP, do której właśnie wystartowała I tura naboru na przyszły rok – wracam do podstaw z uczestniczkami, ale z większym wsparciem.

Rezygnuję też z większości ekspertek na rzecz tego, że to ja będę pracować z uczestniczkami głębiej, bliżej, bardziej intymnie.

To ja będę właśnie je motywować, żeby działały, tworzyły poszczególne elementy swojego stabilnego biznesu.

Wiem, że w takiej sytuacji będą miały najlepsze rezultaty, kiedy będą czuły tę odpowiedzialność przed jedną osobą. Będą mogły zbudować biznesy kryzysoodporne i ponadczasowe.

 

 

W tej edycji programu AFP będziemy się skupiać na:

  • umiejętnym zarządzaniu finansami firmowymi,
  • budowaniu modelu biznesowego w odpowiedni sposób, w którym uwzględnione są też wydatki na marketing i sprzedaż, ale też jest zabezpieczony pewien poziom przychodów,
  • jeszcze mocniejszym pozycjonowaniu marki ekspertki – wizerunku w sieci,
  • tworzeniu małej ilości świetnie transformujących ofert,
  • sprzedaży skoncentrowanej na sercu klienta, na jego potrzebach, a nie na tym, żeby sprzedaż czegoś jak najwięcej,
  • przyciągających treściach, które same w sobie sprzedają i budują zaufanie.
Justyna Stańska Italiana

 

Zaczynamy pracę LIVE w grudniu, będziemy mieć warsztaty z podsumowania i planowania roku + ustalanie strategii.

Natomiast wszystkie bonusy są już w tym momencie dostępne, a od początku listopada – bonusy od partnerek.

Dlatego warto zarezerwować sobie miejsce teraz.

Szczegóły programu AFP znajdziesz na stronie www.italianamarketing.pl/afp.

Nie mogę doczekać się pracy z Wami w ramach AFP przy tworzeniu kryzysoodpornych, ponadczasowych modeli biznesowych – to jest moje hasło na ten przyszły rok!

produkty online

A Ty? Na jakim etapie rozwoju biznesu online jesteś?

Wypełnij krótki test i otrzymaj natychmiast diagnozę Twojego poziomu rozwoju biznesu online.

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict