Wiele osób martwi się w swoim biznesie online kryzysem. I nie ma co ukrywać, jako właściciele firm często nie wiemy, co będzie dalej. Stajemy przed różnymi wyzwaniami, musimy aktualizować swój model biznesowy, dostosowywać strategię. Dzisiaj opowiem, co ja bym zrobiła, gdybym rozwijała biznes online od zera, bez tego, co mam.
Być może sama jesteś w takiej sytuacji i zastanawiasz się, od czego zacząć? Czy w ogóle da się rozwijać biznes w dzisiejszych czasach? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym odcinku.
Zapraszam!
Jeżeli znasz moją historię rozwoju biznesu online, to wiesz, że straciłam swoje 2 pierwsze firmy. To nie były dobre pomysły i w każdym przypadku zaczynałam niejako od nowa. Z perspektywy czasu wiem, jakie błędy popełniłam i jak można było ich uniknąć. Nauczyłam się też wielu rzeczy i gdybym teraz miała rozwijać biznes online od zera, podeszłabym do tego bardziej świadomie od samego początku. I o tym Ci dzisiaj opowiem.
Zdaję sobie sprawę z tego, że wiele osób zaczyna prowadzić swój biznes trochę chaotycznie. Nie zawsze wiemy, od czego konkretnie zacząć i na czym się skupić? Wiele osób zastanawia się, czy w ogóle da się w dzisiejszych czasach rozwijać biznes online, gdy nie mamy jeszcze zbudowanej silnej marki? Od razu mogę Cię zapewnić, że tak. Da się – natomiast być może w nieco inny sposób, niż do tej pory myślałaś…
Jak zacząć biznes online od zera w 5 krokach?
W rozwoju firmy jest nacisk na skalowanie przychodów, sprzedaż jak największej liczby ofert, robienie kampanii na setki tysięcy złotych… I oczywiście to jest bardzo ważne, bo każdy chciałby zarabiać więcej, pracując mniej. Do tego z pewnością warto dążyć.
Jednak w sytuacji, w której zaczynasz biznes online od zera, to nie od razu jest ten kierunek, w którym powinnaś pójść. Warto zacząć od małych kroków, aby najpierw zapewnić sobie stabilne przychody, a dopiero potem budować skalowalny model biznesowy. Jak to zrobić?
Pierwszy krok, gdy rozwijasz biznes online od zera – zastanów się, jakie kompetencje posiadasz
Każdy z nas ma uniwersalne umiejętności, talenty, kwalifikacje. Dlatego ja lubię myśleć, że nigdy tak naprawdę nie zaczynamy zupełnie od zera. Jeśli pracowałaś zawodowo czy podejmowałaś wcześniej próby rozwijania biznesu, to już masz pewien bagaż doświadczeń, wiedzy i kompetencji. I warto zacząć od tego, aby je sobie uświadomić.
Jakbym miała określić swoje mocne strony, to powiedziałabym, że są to: tworzenie treści sprzedażowych oraz wsparcie klienta w skutecznych kampaniach, akcjach promocyjnych, rozwoju biznesu zarówno od strony strategicznej, jak i mentalnej. To są moje kompetencje i jest to zbieżne z tym, jak pomagam moim klientom.
Gdybym znalazła się w sytuacji, że np. straciłabym wszystkie kanały komunikacji i musiałabym niejako zaczynać biznes online od zera – to nadal wiem, w czym jestem najlepsza. A świadomość moich mocnych stron i umiejętności, ułatwiłaby mi odbudowanie swojej marki czy stworzenie nowej.
Dlatego bardzo zachęcam Cię do tego, abyś w pierwszym kroku przyjrzała się, co jest Twoim zasobem, którego nikt Ci nie odbierze i za który ludzie są w stanie zapłacić. Zastanów się, co Ci przychodzi z taką wielką łatwością i wokół tego zbuduj swój biznes.
Dobrze jest na to spojrzeć także spoza siebie. Nawet zapytać się innych osób, co według nich jest Twoją mocną stroną i co robisz najlepiej. Być może potrzebujesz też zrobić jakieś badania, np. badanie Gallupa lub badanie DISC 4D?
Z dobrą znajomością tych zasobów będzie Ci o wiele łatwiej rozwijać swój biznes. Nawet jeżeli zdarzy się taka sytuacja, że trzeba uruchamiać nową markę, zmienić swoją strategię, pożegnać się z czymś, co do tej pory działało.
Drugi krok, gdy rozwijasz biznes online od zera – odbuduj swoją sieć kontaktów
To kolejny zasób, który już posiadasz i możesz z niego skorzystać, niezależnie od sytuacji! Nawet jeżeli stracisz wszystkie pieniądze i klientów – zawsze masz jakieś swoje kontakty. Możesz się odezwać do ludzi, z którymi kiedyś współpracowałaś, odszukać osoby, z którymi gdzieś kiedyś wymieniłaś parę słów.
Gdybym rozwijała swój biznes online od zera, postawiłabym bardzo mocno właśnie na odbudowanie prywatnej sieci kontaktów. To łatwiejszy sposób na szybkie przyciągnięcie pierwszych klientów niż skupianie się na rozwijaniu kanałów na social media.
Warto wyciągać prywatnie rękę do osób, które już Cię znają z informacją o Twojej nowej marce oraz możliwościach współpracy z Tobą. Ważne, abyś miała przygotowaną ofertę opartą na Twoich mocnych stronach i komunikowała ją językiem korzyści dla odbiorcy.
Trzeci krok, gdy rozwijasz biznes online od zera – wykorzystaj sprzedaż bezpośrednią
Niestety, ale niewiele osób wychodzi bezpośrednio do ludzi z ofertą współpracy. Tymczasem to jeden z najbardziej skutecznych sposobów, aby budować opłacalny biznes i szybko zacząć go skalować.
Bo nie potrzebujesz nie wiadomo ilu klientów, żeby osiągnąć pewien poziom przychodów. Możesz wyciągnąć rękę do 50 osób i prawdopodobnie ok. 5 z nich zacznie z Tobą współpracować. Ludzie nie gryzą i nawet, jeśli w danym momencie nie będą chcieli skorzystać z Twojej oferty, to po prostu Ci o tym powiedzą. A bardzo możliwe, że wskażą inne osoby, swoich znajomych, którzy mogą Twojego wsparcia potrzebować. W najgorszym wypadku nie dostaniesz żadnej odpowiedzi, wtedy po prostu trzeba próbować docierać do kolejnych kontaktów.
Dlatego warto sprzedawać bezpośrednio i nie bać się tego, bo naprawdę możesz wiele zyskać.
Co ważne, na etapie, gdy zaczynamy biznes online od zera lub odbudowujemy swoją markę, nie stawiałabym na to, żeby oferty były niesamowicie drogie. Oczywiście powinny być one odpowiednio wycenione, aby pokrywały koszty prowadzenia firmy i pozwalały coś zarobić. Jednak warto na początku wyznaczyć realny cel, np. 10 tys. złotych miesięcznie i spokojnie dążyć do zapewnienia sobie stabilnego poziomu przychodów.
Czwarty krok, gdy rozwijasz biznes online od zera – zachwyć rezultatami swoich klientów
Dla wszystkich klientów, których pozyskiwałabym od samego początku, naprawdę robiłabym świetną robotę. Skupiłabym się na tym, żeby nawet przewyższyć ich oczekiwania:
- zaopiekować się nimi tak, jak jeszcze nigdy nie byli zaopiekowani,
- pomóc im na maksa moich możliwości,
- tak ich wesprzeć, że nie ma opcji, żeby im się nie udało.
Dzięki takiemu podejściu klienci będą mieli realne efekty, co zaowocuje pozytywnymi opiniami, referencjami i poleceniami. A z tym można już iść dalej i zacząć poszerzać swoje grono potencjalnych klientów.
Piąty krok, gdy rozwijasz biznes online od zera – zacznij skalować swoje zasięgi, kiedy masz zabezpieczony poziom przychodów
Zanim będziesz zwiększać widoczność w sieci, najpierw wykonaj poprzednie kroki i wyciągaj bezpośrednio rękę do ludzi. To naprawdę nie jest takie trudne, żeby tych pierwszych klientów pozyskać. Pod warunkiem, że wiesz, jakie rezultaty możesz im pomóc wygenerować i opierasz ofertę o swoje mocne strony.
Jak już masz klientów, którzy mogą potwierdzić skuteczność Twojego wsparcia i zapewniają Ci określone przychody, to dobry moment, aby zacząć skalować biznes. Zatem dopiero wtedy warto budować listę e-mail, rozkręcać profile na social media i tworzyć całą strategię treści.
5 kroków, o których opowiedziałam, to jest to, co bym zrobiła, gdybym zaczynała pierwszy biznes online od zera, czy niejako odbudowywała swoją markę. Mam nadzieję, że te wskazówki będą dla Ciebie wartościowe i ułatwią Ci Twoją drogę.
I jeszcze raz podkreślę, żeby to dobrze wybrzmiało – nigdy nie zaczynasz zupełnie od zera. Można stracić pieniądze, bo one przychodzą i odchodzą, ale nie tracisz swoich kompetencji, nabytych umiejętności, doświadczenia i kontaktów.
Wykorzystaj swój potencjał, aby rozwijać biznes online z pełną mocą!
Jeżeli nauczysz się tworzyć oferty w oparciu o swoje mocne strony, komunikować ich wartość i aktywnie je sprzedawać – to zawsze sobie poradzisz! Wtedy niezależnie od tego, co się dzieje, będziesz wiedziała, jak skutecznie działać. Nawet gdy obecni klienci przestaną od Ciebie kupować, znajdziesz szybko sposób, aby dotrzeć do nowych ludzi. Takich, którzy najbardziej potrzebują tego, co oferujesz i są w stanie za to zapłacić.
Ja mocno wierzę w to, że każda z nas ma potencjał, aby rozwijać biznes, który daje radość, wolność i duże pieniądze. Wystarczy zidentyfikować i szlifować te dźwignie, w których jesteś najlepsza oraz jak najlepiej wykorzystywać posiadane zasoby. I z radością Ci w tym pomogę.
Zapraszam Cię do programu, w którym zbudujesz tożsamość prawdziwej Królowej Swojego Biznesu. Z moim wsparciem odkryjesz swój naturalny potencjał i przygotujesz się na prawdziwe przełomy w Twoim biznesie online.
Dołącz do grona wspaniałych kobiet, w którym razem będziemy programować się mentalnie na sukces. Stań się Królową Swojego Biznesu i z lekkością osiągaj to, co teraz może wydawać Ci się niemożliwe!
Dziękuję Ci za dzisiaj i będzie mi miło, jak dasz mi znać np. na moim Instagramie, czy te wskazówki są dla Ciebie pomocne. Zachęcam także do subskrypcji mojego kanału na YouTube i podcastu Mały biznes, wielkie efekty, abyś otrzymywała powiadomienia o kolejnych odcinkach.
Zostań Królową Swojego Biznesu!
Z pełną mocą osiągaj kolejne przełomy w swoim biznesie online i odważnie sięgaj po swoje marzenia!
Zostań Królową Swojego Biznesu
Zaprojektuj swoją nową biznesową rzeczywistość – otwórz się na obfitość czasu, finansów, wolności oraz radości!
- Jeśli chcesz, żeby Twoja firma zarabiała… przestań popełniać tenbłąd! - 28 października, 2024
- Nie ma czegoś takiego, jak „nie nadajesz się” na właścicielkę biznesu! - 9 października, 2024
- Jak ogarniać, kiedy masz dużo na głowie (w biznesie i nie tylko)? - 2 października, 2024