5 obszarów, na jakich musisz się skupić, aby rozwijać swój biznes

Masz czasami takie wrażenie, że robisz WSZYSTKO, aby Twój biznes popchnąć do przodu, ale klientów nadal brak? Stoisz w miejscu, mimo że wydaje Ci się, że jesteś ciągle zajęta? Niby robisz wszystko, o czym słyszysz na webinarach, kursach i szkoleniach, ale wciąż nie widać efektów? Pewnie brakuje Ci poukładania wszystkich elementów w sensowną strategię, aby rzeczywiście rozwijać swój biznes. Czego tak naprawdę potrzebujesz?

5 najważniejszych elementów, dzięki którym zaczniesz efektywnie rozwijać swój biznes

Nie problem wdrożyć pojedyncze usprawnienia – sztuką jest wybrać te, które rzeczywiście zrobią różnicę, aby się niepotrzebnie nie namęczyć. Naprawdę nie potrzebujesz na początku skupiać się na wszystkich elementach biznesu online, o których słyszysz, że musisz to zrobić. Wybrałam dla Ciebie 5 najważniejszych obszarów, o które warto zadbać, aby rzeczywiście zacząć iść do przodu.

1. Postaw na dłużej żyjące treści na Twojej stronie www

Skup się na tym, żeby z komunikacji Twojej strony od razu wynikało, że prowadzisz biznes i było jasne, co Cię wyróżnia. Dopracuj zakładki „Oferta” oraz „O mnie” – to tam najczęściej zaglądają osoby, które myślą o podjęciu z Tobą współpracy. Nie zaszkodzi też regularnie blogować, nagrywać podcast, prowadzić kanał na YouTube czy budować markę na Instagramie i/lub innych portalach społecznościowych. To najprostszy sposób, żeby pokazać swoją ekspertyzę w danym temacie oraz zwiększać zasięgi.

Bez aktywności w sieci raczej trudno Ci będzie rozwijać swój biznes online. Pamiętaj tylko, żeby nie ograniczać się jedynie do social mediów, ale na bieżąco zamieszczać treści też na swojej głównej stronie internetowej. Bo nigdy nie wiesz czy Facebook lub Instagram nie zechce przypadkiem zablokować Twojego kanału. Dbaj więc o to, żeby najważniejsze treści umieszczać na swoim podwórku, na którym to Ty rządzisz.

2. Zadbaj o 3 grupy Twoich odbiorców, a nie tylko o ciągłe tworzenie nowych ofert dla klientów

Klienci nie biorą się przecież z powietrza! O jakie grupy chodzi?

Pierwsza grupa to zainteresowani Twoją działalnością – na początek muszą oni dostawać tzw. „non-gated content”, co oznacza świetnej jakości materiały dostępne dla wszystkich. Bez potrzeby zapisywania się np. na listę mailową. W jakim formacie mogą to być materiały? Może to być np. podcast, kanał na YouTubie, cykliczne live’y na Facebooku albo nawet wpis blogowy. Liczy się regularność i konsekwencja. W ten sposób budujesz bazę osób zainteresowanych tym, co robisz.

Druga grupa to Twoja społeczność. Chodzi tutaj o tzw. „gated content”, czyli dbanie o swoich subskrybentów newslettera, słuchaczy podcastu, fanów w social media. Nie wystarczy ich pozyskać, wciąż musisz im oferować świetne treści, wzbudzać zaufanie i budować z nimi relację. Dzięki temu może kiedyś zdecydują się dołączyć do grupy Twoich klientów.

I dopiero poziom wyżej są klienci. To Twoja docelowa grupa, która przynosi Ci przychody i pozwala rozwijać swój biznes. Klienci są najważniejsi, ale jeśli nie zadbasz o dwa poprzednie poziomy, to nie masz skąd ich wziąć! Na pewno warto dbać nie tylko o potencjalnych klientów, ale i tych obecnych. Oferować im inne usługi czy programy, które mogą kupić.

3. Buduj listę mailową, aby powiększać grono Twoich odbiorców i rozwijać swój biznes

Jeśli jeszcze tego nie robisz, jak najszybciej zacznij. Po prostu. Mówiłam o tym już wielokrotnie – baza e-mail to podstawa Twojego biznesu online. To ludzie, którzy dobrowolnie zostawili Ci kontakt do siebie, bo są zainteresowani tym, co robisz. I to oni najprawdopodobniej coś od Ciebie kupią. Jeśli chcesz nauczyć się skutecznego e-mail marketingu – sprawdź moje materiały w sklepie na ten temat.

4. Reklama lub tzw. „hustling”, czyli docieraj do nowych odbiorców

Możesz wykorzystywać metody organiczne, płatne, polecenia/kooperacje lub ich kombinację. Jeśli masz pieniądze, a nie masz czasu – musisz inwestować w reklamę. Inaczej będziesz rozwijać swój biznes w tempie ślimaczym. Natomiast jeśli masz czas, a przy tym ograniczony budżet – udzielaj się w grupach na Facebooku, bierz udział w dyskusjach na Instagramie, rób live’y, webinary czy cross-promocje. Prowadź działania, dzięki którym dasz się zauważyć i będziesz budować swój wizerunek w sieci.

Nie chodzi tutaj bynajmniej o natrętne spamowanie linkami, ale danie się poznać jako ekspert w swojej dziedzinie. Pamiętaj o tym, że możesz osiągać rekordowe konwersje, ale nie wszyscy którzy śledzą Twoje treści, staną się Twoimi klientami, czyli będą od Ciebie kupować. Dlatego warto dążyć do tego, żeby zainteresować swoją ofertą przynajmniej kilka tysięcy osób!

5. Aktywnie sprzedawaj i promuj swoje oferty, bo tylko tak możesz skalować przychody i rozwijać swój biznes

A fakt jest taki, że większość osób robi tego za mało! Musisz mówić o swoich ofertach, a nie czekać na to, że ktoś specjalnie zajrzy na stronę i się do tej oferty dokopie 😉 Opowiadaj o tym, jakie są opcje współpracy z Tobą i jakie korzyści z tego wynikają dla Twoich odbiorców. 

Organizuj wyzwania czy webinary ze specjalnymi promocjami. Pisz o swoich ofertach w newsletterze, miej wyróżnione relacje na Instagramie na ich temat, wspominaj o nich w podcastach czy filmach na YouTube. Wiadomo, że nie możesz tego robić non-stop. Jednak widzę, że wiele osób przegina bardziej w jedną stronę, niż w drugą. I zdecydowanie częściej (zwłaszcza kobietom) zdarza się promować za mało, niż za dużo. Sama obserwuję mnóstwo osób prowadzących biznes np. w social media i nie we wszystkich przypadkach w ogóle jestem świadoma, że ktoś coś sprzedaje!

 

Zadbaj o te strategiczne obszary i rozwijaj swój biznes z pełną mocą!

Jeśli chcesz uporządkować swój biznes i zadbać o stabilne przychody, polecam Ci mój 8-częściowy kurs Strategic Business Upgrade. Zaprojektowałam go z myślą o osobach, które utknęły na niskim poziomie przychodów czy zarabiają nieregularnie i pragną to zmienić.

Z moją pomocą w 8 tygodni, krok po kroku, poprawisz działanie swojego biznesu online i podkręcisz wyniki sprzedażowe. Zaprojektujesz go tak, aby dawał zarówno większą satysfakcję Tobie, jak i lepsze rezultaty Twoim klientom. Skorzystaj z mojego wsparcia – zamów praktyczny kurs Stategic Business Upgrade i wejdź na wyższe biznesowe wibracje, aby zarabiać więcej, pracując mniej!

Jeśli chcesz być na bieżąco, to zachęcam Cię do śledzenia mnie na Instagramie, subskrypcji mojego podcastu Mały biznes, wielkie efekty i kanału na YouTube. Znajdziesz tam praktyczne wskazówki, które pomogą Ci rozwijać swój biznes online i osiągać to, co wcześniej wydawało Ci się niemożliwe!

Strategic Business Upgrade

Możesz zaprojektować opłacalny biznes online tak, aby sprawiał głęboką satysfakcję Tobie i przynosił świetne rezultaty dla klientów.

W ramach 8-częściowego praktycznego kursu Strategic Business Upgrade, krok po kroku usprawnisz działanie swojej firmy. Zaczniesz z większą łatwością skalować przychody, czyli zarabiać więcej, pracując mniej!

Zacznij prowadzić biznes Twoich marzeń i kreować wspaniałe życie!

Justyna Stańska
Latest posts by Justyna Stańska (see all)
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict