„Czarne Łabędzie” a biznes online, czyli jak działać w czasach niepewności

Jak działać w czasach wielkiej niepewności – kiedy tuż za granicami naszego kraju trwa wojna ukraińsko-rosyjska? W tym odcinku podcastu przedstawię Ci kilka moich przemyśleń i wskazówek, o czym warto pomyśleć, co w sobie ugruntować, żeby z wielką wiarą wrócić w pełni do swojego biznesu. Zapraszam!

Odsłuchasz ten odcinek tutaj:

 

Czym są „Czarne Łabędzie”?

„Czarne Łabędzie” to coś zupełnie nieprzewidywalnego, co może zachwiać obecną sytuacją – gospodarczą, społeczną itd. Niestety żyjemy w takich czasach, gdzie tych „Czarnych Łabędzi” jest coraz więcej!

2 lata temu wybuchła pandemia COVID-19…

Obecnie trwa wojna…

Sama nie spodziewałam się, że dojdzie aż do tego!

Czy da się w ogóle przygotować na coś tak nieprzewidzianego?

Jak działać w czasach, gdy nie mamy pewności, że nasze wcześniej zaplanowane oferty, czy akcje promocyjne ujrzą w ogóle światło dzienne?

 

Poznaj 4 ogólne zasady na stabilny biznes:

1. Zaakceptuj, że ludzie i ich reakcje mogą być inne niż Twoje i inne niż obowiązująca narracja

Akceptując to, że reakcje ludzi mogą być bardzo różne i że nie każdy w ten sam sposób odbiera daną sytuację, uświadamiamy sobie, że nadal są ludzie, którzy potrzebują tego, co robimy w naszym biznesie. Ludzie mimo tego, że wybuchła wojna, nadal mają wiele problemów, które nasze oferty rozwiązują. Te problemy nie znikają mimo tego, że pojawił się „Czarny Łabędź”!

 

2. Poduszka finansowa

Jeżeli nie masz poduszki finansowej, to niezwykle istotne jest, żeby zacząć – nawet teraz – odkładać pewien procent swoich dochodów na ten cel. Idealnie byłoby mieć poduszkę finansową na pokrycie 6-miesięcznych kosztów działania biznesu.

Natomiast jeśli nie masz poduszki finansowej i nie jesteś w stanie teraz nic odłożyć, to pamiętaj, że zawsze są różne opcje awaryjne, np. zawieszenie działalności gospodarczej.

 

3. Stwórz plan na wypadek wystąpienia czarnych scenariuszy

Nie nakręcaj się negatywnie, ale przygotuj plan na wypadek pojawienia się „Czarnych Łabędzi”.

Czasami nasze myśli galopują, zagłębiają się bardzo mocno w jakiś wyjątkowo czarny scenariusz i myślimy, że to będzie koniec świata. Tymczasem zawsze można przygotować sobie awaryjny plan działania i być, choć częściowo, przygotowanym.

Można przygotować taki scenariusz na wypadek, gdyby wojna była nadal kontynuowana.

  • Zastanów się, jak to wpłynie na Twoją działalność w perspektywie miesiąca, 3 miesięcy?
  • Jaka jest wersja optymistyczna, pesymistyczna, a jaka najbardziej realna?
  • Co zrobisz w każdej z tych wersji?

Samo spisanie tego i uświadomienie sobie, że masz różnego rodzaju ścieżki postępowania, bardzo Ci się może przydać.

Ugruntuj się w „tu i teraz”

Jako ludzie mamy tendencję do zamartwiania się. Warto jest jednak zaakceptować to, że na wiele rzeczy jednak nie mamy wpływu.

Mamy wpływ na „tu i teraz” – na nasze reakcje odnośnie tego, co się dzieje. I na tym się skupmy…

 

Jak promować swój biznes i o co szczególnie zadbać teraz?

1. Stabilny model biznesowy, przewidywalne przychody

Gonienie za bieżączką jest bardzo krótkotrwałym rozwiązaniem. Co z tego, że zabezpieczasz swoje przychody w marcu, kiedy w maju znowu będziesz się martwić, skąd wziąć klientów. Właśnie teraz jest odpowiedni moment, aby zbudować stabilny model biznesowy.

Jeśli jeszcze nie udało Ci się tego zrobić to zapraszam do udziału w programie mastermind „Sprzedawaj i Zarabiaj Codziennie”. Jest to bardzo intensywny 12-tygodniowy inkubator biznesowy, w którym pracujemy po pierwsze – nad Twoim modelem biznesowym, a po drugie – nad tym, żeby osiągnąć płynność finansową.

Koniecznie sprawdź tę ofertę, jeśli czujesz, że to może być coś dla Ciebie:

italianamarketing.pl/sprzedawaj-zarabiaj-codziennie

Jeżeli jednak wolisz pracować samodzielnie w tym obszarze, to polecam bardzo wartościowy kurs „Strategic Business Upgrade”.

 

2. Właściwy segment klienta

Bardzo ważne jest komunikowanie się do właściwego segmentu klienta. Do klienta, dla którego bardzo ważne jest, żeby rozwiązać swoje problemy – niezależnie od okoliczności.

 

3. Przyjrzyj się strukturze kosztów

Zastanów się:

  • Czy nie marnujesz gdzieś swoich pieniędzy?
  • Czy nie powinnaś zrezygnować z jakiegoś kosztu?
  • Czy nie powinnaś lepiej wykorzystywać potencjału swojej Wirtualnej Asystentki?
  • A może potrzebujesz teraz zrezygnować z jakiejś subskrypcji, którą masz i ograniczyć liczbę rzeczy, z których korzystasz?

Teraz jak nigdy indziej jest to bardzo istotne.

 

4. Dostosuj kampanie, działaj kontekstowo

Jak działać, jeżeli w tym momencie miałaś zaplanowane kampanie sprzedażowe? Tutaj są bardzo różne podejścia. Część moich klientek kontynuuje zaplanowane działania, a część wstrzymało lub przełożyło kampanie na bardziej odpowiedni moment.
Nie oceniam tutaj ani tego, ani tego sposobu, bo wiem, że trzeba działać w zgodzie ze sobą. Jeżeli nie czujesz się na siłach w tym momencie, żeby przeprowadzić kampanię, to rzeczywiście należy ją wstrzymać. Natomiast wiem też, że nawet po krótkiej rozmowie, można zupełnie zmienić swoje postrzeganie.

Jeżeli jednak zdecydujesz się kontynuować kampanię, to polecam przede wszystkim działać kontekstowo i trochę zrezygnować z bardzo sztywnej struktury kampanii – dostosuj swoje działania.

Codziennie zadawaj sobie pytania:

  • Dlaczego to jest ważne, żeby Twoja oferta ujrzała światło dzienne?
  • Dlaczego to jest ważne, żebyś pomagała swoim klientom właśnie teraz?
  • Jak w kontekście tego co się dzieje, Twoja oferta jest ważna dla klientów?

Odpowiedzi na te pytania, pomogą Ci dostosować kontekstowo sposób prowadzenia kampanii do tego, co się dzieje.

 

5. Sprzedaż = pomaganie!

Pamiętaj, że pomaganie to nie tylko szykowanie paczek, robienie przelewów na Akcję Humanitarną, czy przyjmowanie uchodźców pod swój dach. Pomaganie to również sprzedaż! Pomagasz w ten sposób swoim klientom, a w przypadku branży B2B pomagając swoim klientom, pomagasz też ich klientom!

 

Gospodarka to system naczyń połączonych.

 

Działajmy dalej, bo im silniejsza będzie gospodarka, tym będzie lepiej dla wszystkich.

—-

Mam nadzieję, że te zasady pomogą Ci działać lepiej, skuteczniej i w takim poczucie, że chcesz teraz działać, a nie że musisz.

Nie zapominaj o wdzięczności!

Osobiście jestem bardzo wdzięczna za mój biznes online!

W biznesie online możesz pracować praktycznie z dowolnego miejsca na świecie.

Pamiętaj, że zawsze możesz coś zmienić. To Ty kreujesz swoją rzeczywistość!

Masz wpływ na to, co myślisz! A myśli wpływają na Twoje działania.

Każdy kryzys jest okazją do tego, aby wyjść z niego mocniejszym.

Na ten moment przez chwilę wstrzymał nam się świat, natomiast może to być szansa, żeby doprecyzować ważne rzeczy dla Twojego biznesu.

 

 

 

Chcesz ze mną współpracować nad ulepszeniem swoich ofert online, aby z pewnością siebie sprzedawać programy premium?

Ruszają nabory do mojego najnowszego programu mastermind: Sprzedawaj i Zarabiaj Codziennie!

To odświeżona i ulepszona wersja programu „Skutecznie Sprzedawaj Online”, który cieszy się świetnymi opiniami uczestników.

Po przejściu programu ustabilizujesz przychody w swoim biznesie online i zaczniesz wykorzystywać lepiej możliwości sprzedaży aktywnej i pasywnej w swoim biznesie!

italiana ebook postaw na maila w biznesie online
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict