Jak (i kiedy) warto wykorzystać świąteczne promocje do rozwoju Twojego biznesu online

Witajcie w 22 odcinku podmasu, do świąt pozostały 3 dni!

Dzisiejszy, „specjalny” odcinek podcastu dotyczy tego, jak można wykorzystać promocje świąteczne do rozwoju Twojego biznesu.

Odcinek publikujemy w ramach akcji Polski Podmas, organizowanej przez Sebastiana i Judytę z Razem Lepiej Podcast.

#polskipodmas to akcja, podczas której wspólnie odliczamy do świąt.

Codziennie przez inną osobę dodawany jest odcinek o tematyce okołoświątecznej. Wczorajszy odcinek podmasu „Historia, która wydarzyła się w Betlejem i nie jest to opowieść sprzed 2000 lat” wysłuchacie u Justyny z „Podcast po Izrealu”, natomiast jutro zapraszam Was do wysłuchania odcinka stworzonego przez Kasię „Eklektyczne myśli” na temat prezentów świątecznych – skąd się wzięły oraz jakim osobom je wysyłać.

Wszystkie odcinki znajdziesz na specjalnej playliście Spotify, TUTAJ.

 

Mimo tego, że w tym roku prawdopodobnie nie zdążysz już przygotować promocji bożonarodzeniowej, to ufam, że ta wiedza i inspiracje przydadzą Ci się do stworzenia Twoich przyszłych promocji 😉

Koniec starego roku i początek nowego to świetny czas na ustalenie akcji promocyjnych i harmonogramu sprzedaży w Twoim biznesie w przyszłym roku.

 

Co ważne: nie wszystkie promocje muszą być związane ze świętami, które wszyscy znamy i które są wpisane w kalendarz.

To mogą być również inne okazje (np. Twoje urodziny, urodziny Twojej marki).

 

Dlatego już teraz zajrzyj w kalendarz na przyszły rok, zaznacz święta dla każdego znane, a następnie zastanów się, jakie jeszcze okazje możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu.

Możesz również zainspirować się kalendarzem świąt nietypowych (np. Dzień bez telefonu, Dzień bez samochodu).

 

Zastanów się, jakiego rodzaju daty lub święta możesz wykorzystać Ty!

 

 

Więcej szczegółów znajdziesz w odcinku:

Jak wykorzystywać świąteczne promocje do rozwoju twojego biznesu online?

 

Najpopularniejszą metodą akcji promocyjnej jest zorganizowanie obniżki cen. Trzeba jednak pamiętać, że polityka rabatowa to dosyć delikatna sprawa. Jeśli będziesz używać rabatów zbyt często, to możesz doprowadzić do sytuacji, że każdy będzie czekać na promocje, a nikt nie kupi Twoich produktów po normalnej cenie. Warto więc rabatów używać bardzo oszczędnie.

 

Można za to robić ciekawsze rzeczy, np. wykorzystać konkurs. Według polskiego prawa nie można robić loterii (czyli wybierać zwycięzców na podstawie losowania), ale nawet mały biznes może ogłosić bożonarodzeniowy konkurs. Pamiętaj jednak, aby dobrać zadanie konkursowe do misji Twojej marki.

Konkurs to wspaniały sposób, aby więcej osób dowiedziało się o Twojej marce. 

 

Co jeszcze? Warto myśleć niestandardowo!

Ja osobiście z łezką w oku wspominam inicjatywę nazywaną „blogowigilią”, która łączyła twórców internetowych.

W trakcie tej akcji blogerzy spotykali się offline, i był to zarazem event promocyjny dla marek i twórców.

Możesz więc w swoim biznesie wykorzystać coś podobnego – czyli relacje między twórcami, aby zrobić szum wokół Twej marki. Jeśli można – offline, ale online też można wpaść na fajne pomysły!

Taką właśnie inicjatywą jest m.in. podmas, łączący twórców i promujący marki, albo kalendarz adwentowy wirtualnej asystentki od Worqassist.

 

W kontekście świąt warto pomyśleć o tym, jak wyjść poza swoje podwórko i zorganizować inicjatywę, która pomoże poszerzyć Twoje zasięgi, ale również da wartość i korzyści klientom lub innym twórcom. 

O inicjatywie, która pomoże Ci wzbudzić w sobie – i w odbiorcach – magię świąt i atmosferę wyczekiwania.

 

Zachęcam również do zmiany myślenia, że tylko podczas typowych świąt możesz coś zorganizować.

Pomyśl o innych opcjach i zaplanuj swoje akcji promocyjne! Myśl nieszablonowo: może to być konkurs, opublikowanie quizu, wspólna akcja lub cokolwiek innego, co może wesprzeć Twój biznes.

 

Jeśli znasz kogoś, kto dobrze wykorzystuje takie promocje, lub chcesz opowiedzieć mi o swoich doświadczeniach związanych z promocjami świątecznymi, to napisz do mnie lub otaguj mnie na Instagramie @italianamarketing.

 

Dziękuję za przesłuchanie tego podcastu. Życzę Ci Wesołych Świąt, czasu spędzonego w zgodzie, w taki sposób jak lubisz, oraz wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

 

Zapraszam do przesłuchania jutrzejszego odcinka podcastu „Eklektyczne myśli”.

Dziękuję za zaproszenie organizatorom akcji!

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” / odcinkach YouTube!

Dzięki temu łatwo znajdziesz nowe odcinki z wiedzą, inspiracjami lub konkretnymi strategiami, które pomogą Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną kobietą bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict