Już kiedyś wspominałam na blogu, że mój biznes online na początku traktowałam zupełnie po macoszemu – nie skupiałam się bardzo mocno na jego rozwoju, nie od razu taki był mój cel. Kiedyś miałam inny pomysł na życie. Teraz jednak stopniowo coraz więcej kwestii w głowie mi się układa i bardziej świadomie tworzę nowe produkty i usługi, takie jak np. program rozwoju biznesu online AFP, kurs Strategic Business Upgrade czy warsztaty o zaawansowanych lejkach sprzedażowych Zarabiaj na Autopilocie.
I teraz coraz bardziej świadomie dążę do punktu, w którym chcę się znaleźć, że pracuję tyle, ile chcę.
Tylko żeby się w tym miejscu znaleźć, musiałam przejść przez konkretne etapy rozwoju biznesu online.
W momencie startu pierwszej edycji wspomnianego programu AFP, czyli w marcu 2020, doświadczenie moje i moich klientek sprawiło, że uporządkowałam sobie te etapy w głowie, tworząc 5-stopniowy model rozwoju biznesu online.
Oczywiście model to tylko moja propozycja, a nie prawda objawiona, i zapewne nie do każdej branży ma on zastosowanie. Zauważyłam jednak, że kobiece eksperckie i usługowe biznesy online, oparte o dzielenie się wiedzą i markę osobistą, często właśnie tymi ścieżkami podążają.
Jakie to 5 etapów? O tym opowiadam szczegółowo w poniższym odcinku podcastu „Mały biznes, wielkie efekty – marketing online z Italianą”.
Zamieszczam też krótkie streszczenie odcinka podcastu.
Po odsłuchaniu tego odcinka poznasz nieco bliżej moją historię rozwoju biznesu online – wciąż oczywiście jeszcze niezakończoną, bo mój biznes stale sie rozwija – a następnie powiem Ci, jakie na podstawie doświadczeń swoich i klientek wyróżniłam etapy rozwoju biznesu online. W podcaście omawiam je nieco bardziej szczegółowo, ale już teraz daję Ci znać, o czym będzie mowa.
1. Zainteresowani biznesem online
Osoby, które dopiero rozważają rozpoczęcie zarabiania w sieci, ale podjęły już pierwsze działania w tym kierunku (np. mają profil w mediach społecznościowych lub stronę www).
2. Raczkujący w biznesie online
Osoby, które myślą o pierwszym produkcie online, a także rozpoczęły budowę listy e-mail.
3. Pierwsze kroki w biznesie online
Na tym etapie osoby stworzyły już pierwszą ofertę (lub oferty) płatne i udało im się zarobić pierwsze pieniądze. Niekoniecznie jednak są to oferty produktów elektronicznych, często jest to usługa przeniesiona do online (wysłuchaj podcastu, aby lepiej zrozumieć, co mam na myśli).
4. Stabilizacja w biznesie online
Początek świadomego tworzenia wachlarza ofert i ścieżek klienta, porządkowanie komunikacji, regularność. Osoby na tym etapie już mogą się utrzymywać z biznesu online, ale…
5. …nie osiągnęły jeszcze docelowego etapu numer 5, czyli prosperujący w biznesie online
Na tym etapie bardzo duże znaczenie w strukturze przychodów mają produkty elektroniczne, skalowalne. Osoby często delegują, automatyzują pracę, co pozwala im pracować mniej, a osiągać lepsze efekty.
Właśnie w oparciu o te etapy działamy z dziewczynami w ramach programów grupowych. Moje mastermindy są przeznaczone właśnie dla osób, które znajdują się na poziomie 4 w biznesie online.
Jeśli myślisz, że to może być coś dla Ciebie, zajrzyj na stronę TUTAJ.
Ty też poznaj swój poziom rozwoju biznesu online!
Wypełnij krótki test i otrzymaj natychmiast diagnozę Twojego poziomu rozwoju biznesu online!
Po określeniu, na jakim jesteś etapie, możesz zacząć bardziej świadomie działać w swojej firmie i tak planować swoje priorytety, aby bez poczucia przytłoczenia odblokować wyższy poziom w biznesie online!
Po wypełnieniu TEGO QUIZU, przy pomocy serii krótkich pytań:
✔ zdiagnozujesz szybko na jakim etapie rozwoju biznesu online jesteś Ty
✔ zrozumiesz, co ten etap wyróżnia, i dlaczego nie widzisz postępów w rozwoju swojego biznesu online
✔ a także dowiesz się, jakie kroki możesz podjąć, aby szybciej przeskoczyć na poziom wyżej
- 5 przyczyn, dla których nie osiągasz przełomu w biznesie online (mimo że bardzo tego chcesz) - 22 września, 2023
- 5 obszarów, na jakich warto się skupić, aby generować rekordowe wyniki sprzedażowe - 15 września, 2023
- Jak rozwijałam biznes online rok po roku? Moja historia rozwoju biznesu - 8 września, 2023