Czasami przeprowadzamy dobrze zaplanowaną kampanię, mamy ciekawą ofertę, ale mimo to sprzedaż na początku nie idzie po naszej myśli i czujemy rozczarowanie. Często w takich sytuacjach poddajemy się jeszcze w trakcie trwania kampanii. Tymczasem zły początek sprzedaży wcale nie oznacza całkowitej porażki – i ten odcinek podcastu poświęcam właśnie temu tematowi.
Zanim jednak przejdziemy dalej…
Moim zdaniem czas utartych, schematycznych kampanii sprzedażowych opartych o magiczne formuły „kopiuj-wklej” odchodzi o lamusa.
Teraz liczy się dynamiczne działanie, reagowanie na potrzeby klientów, właściwa ENERGIA i mentalność Twojego podejścia do sprzedaży i dostosowanie kampanii do SWOJEJ konkretnej sytuacji.
Jeżeli chcesz wejść na wyższy poziom swoich kampanii sprzedażowych, bo masz wrażenie, że przygotowujesz je długo i robisz bardzo dużo, a finansowe rezultaty są takie sobie, zapraszam Cię na szkolenie „Strategia i mentalność rekordowych kampanii sprzedażowych”.
Dzisiejszy odcinek podcastu wysłuchasz tutaj:
Jak utrzymać właściwą energię sprzedaży, kiedy nie wszystko idzie po Twojej myśli
Zdecydowałam się poświęcić dzisiejszy podcast na omówienie moich sposobów na radzenie sobie z tym problemem.
Najpierw jednak trzeba uświadomić sobie jedną rzecz.
Trzeba pamiętać, że sprzedaż może nie iść po Twojej myśli z wielu powodów i niekoniecznie musi chodzić o Twoją postawę. Skuteczność sprzedaży zależy nie tylko od nastawienia, ale też od strategii, oferty, komunikacji marketingowej i grupy docelowej.
Jeśli któraś z tych składowych będzie na niskim poziomie, to sprzedaż również będzie na słabym poziomie. Warto się więc przyjrzeć tym elementom.
Przede wszystkim pamiętaj, że ten okres, kiedy nie masz energii, czujesz się zmęczona, może być sygnałem, że jesteś przepracowana. Warto wtedy zaplanować sobie dzień wolny (lub więcej).
Jeśli prezentujesz nową ofertę, z której jesteś dumna, prowadzisz dobrą kampanię, a masz wrażenie, że i tak nic to nie daje i mówisz „do ściany” to mam dla ciebie kilka rad.
1. Zadbaj o swoją energię
Planuj sprzedaż na lepsze dni swojego cyklu (rada dla kobiet), a nie tuż przed miesiączką. To, jak się czujemy, jest zależne od tego, co się dzieje w naszym organizmie. Myśląc o sprzedaży pamiętaj, aby zaplanować ją w tym czasie, kiedy powinnaś czuć się najlepiej. Pamiętaj również, że zawsze masz możliwość, aby coś zmienić.
2. Inspiruj się, pozwól umysłowi błądzić.
Jeśli nie czujesz energii do sprzedaży, warto posłuchać swoich „mentorów”. Polecam posłuchać inspirującego podcastu, przeczytać dobrą książkę lub jakąś historię sukcesu.
3. Afirmacja, czyli utrzymywanie wiary w powodzenie sprzedaży.
Kiedy będziesz powtarzać, że np. „zamówienia przyjdą niedługo”, lub „mnóstwo ludzi jest zainteresowanych ofertą”, zadziała to jako samospełniająca się przepowiednia. Takie nastawienie pozwoli Ci kontynuować sprzedaż z lepszą energią, a tym samym sprawi, że przeprowadzisz kampanię lepiej.
4. „Jeśli nie ta oferta, to inna”.
Często niektórzy nie są jeszcze gotowi na zakup Twojej oferty, ale dzięki kampanii sprzedażowej są z nią zaznajomieni, czują z Tobą więź, a to może zaprocentować w przyszłości.
5. Wcześniejsze zaangażowanie odbiorców w tworzenie oferty.
Jest to rzecz, którą należy wziąć pod uwagę jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży. Jeśli ludzie już czekają na daną ofertę, to dużo łatwiej będzie ją sprzedać. Pamiętaj o tym szczególnie wtedy, gdy planujesz sprzedaż droższej oferty.
Chciałam jeszcze podkreślić, że mimo wszystko może zdarzyć się tak, że nie będziesz zadowolona z wyników sprzedaży. Ale jest to normalne! Świadczy to po prostu o tym, że jeszcze uczysz się, czego chcą i oczekują Twoi klienci. Zbudowanie zaufania klienta również może zająć trochę czasu. Uważam, że wszystko to, co się wydarza powinno być dla nas wartościową lekcją.
Czasami może też być tak, że mimo tego, że klienci nie wykupią Twojego produktu w takiej ilości, jakiej oczekiwałaś, to zwrócą za to uwagę na inne Twoje oferty/usługi i możesz wyjść na tym na plus!
NADCHODZI JESIEŃ… BYĆ MOŻE TO I CZAS TWOJEJ KAMPANII SPRZEDAŻOWEJ W BIZNESIE ONLINE
Jeśli już prowadzisz od jakiegoś czasu kampanie sprzedażowe to wiesz, że sposób prowadzenia kampanii się zmienia. Coś, co działało świetnie jeszcze rok temu – niekoniecznie przyniesie Ci świetne efekty TERAZ.
Czas na aktualizację Twojego podejścia do kampanii!
Zarówno tego strategicznego, jak i mentalnego.
Tak, aby ta kolejna kampania przyniosła Ci rekordowe wyniki!
I to właśnie zrobimy na bezpłatnej sesji szkoleniowej już 06.09 o 10:00 „Strategia i mentalność rekordowych kampanii sprzedażowych”
- 5 przyczyn, dla których nie osiągasz przełomu w biznesie online (mimo że bardzo tego chcesz) - 22 września, 2023
- 5 obszarów, na jakich warto się skupić, aby generować rekordowe wyniki sprzedażowe - 15 września, 2023
- Jak rozwijałam biznes online rok po roku? Moja historia rozwoju biznesu - 8 września, 2023