Jak utrzymać właściwą energię sprzedaży, kiedy nie wszystko idzie po Twojej myśli

Czasami mamy dobrze zaplanowaną kampanię, ciekawą ofertę, ale mimo to nie wszystko idzie po naszej myśli. I czujemy rozczarowanie. Często w takich sytuacjach poddajemy się i rezygnujemy ze sprzedaży.

Tymczasem zły początek kampanii wcale nie oznacza całkowitej porażki. I ten odcinek podcastu poświęcam właśnie temu, jak utrzymać właściwą energię sprzedaży, nawet gdy coś się nie udaje.

 

Zapraszam!

Moim zdaniem czas utartych, schematycznych kampanii sprzedażowych opartych o magiczne formuły „kopiuj-wklej” odchodzi o lamusa. Teraz liczy się dynamiczne działanie. Reagowanie na potrzeby klientów, właściwa energia i Twoje podejście do sprzedaży, a także optymalne dostosowanie kampanii do konkretnej sytuacji.

Jednocześnie trzeba mieć świadomość, że w biznesie online nie zawsze wszystko idzie tak, jak tego oczekujemy i sobie zaplanujemy. Może być wiele powodów, dlaczego nie realizujesz swoich celów, mimo że bardzo tego chcesz.

Skuteczność sprzedaży zależy nie tylko od nastawienia, czyli tej strony mentalnej, ale też od strategii, oferty, grupy docelowej i komunikacji marketingowej. Jeśli któraś z tych składowych będzie na niskim poziomie, to sprzedaż też będzie szła słabo. Dlatego warto przyjrzeć się wszystkim tym elementom.

 

Jak utrzymać energię sprzedaży na wysokim poziomie?

Jeśli prezentujesz nową ofertę, z której jesteś dumna, prowadzisz dobrą kampanię, a masz wrażenie, że to nic nie daje i mówisz „do ściany”, to mam dla ciebie kilka wskazówek.

1. Zadbaj o swoją energię życiową

Wiadomo, że to, jak się czujemy, w dużej mierze zależy od tego, co się dzieje w naszym organizmie. Przede wszystkim, gdy brakuje Ci energii i chęci do działania, czujesz się zmęczona, to może sygnalizować przepracowanie. Warto wtedy zaplanować sobie dzień wolny (lub więcej) i zająć się czymś, co sprawia Ci radość. Dbanie o regularny odpoczynek jest bardzo istotne.

I mam tutaj specjalną radę dla kobiet. Myśląc o sprzedaży, planuj ją na lepsze dni swojego cyklu, a nie tuż przed czy podczas okresu, kiedy Twoje samopoczucie może być gorsze.

Pamiętaj również, że zawsze możesz coś zmienić już w trakcie kampanii. Nie musisz cisnąć na siłę sprzedaży, bo tak sobie wcześniej zaplanowałaś. Słuchaj swojego ciała i działaj we własnym rytmie.

2. Inspiruj się, pozwól umysłowi błądzić

Jeśli nie czujesz energii do sprzedaży, warto słuchać swoich „mentorów”. Sięgaj po rady osób, którym ufasz i są dla Ciebie wzorem do naśladowania. Polecam posłuchać inspirującego podcastu, przeczytać dobrą książkę czy obejrzeć jakąś historię sukcesu. To naprawdę bardzo pomaga w trudniejszych chwilach, aby zmotywować się do działania i otworzyć na nowe możliwości.

3. Praktykuj afirmacje, aby utrzymać wiarę w powodzenie sprzedaży

Wszystko to, co myślimy i mówimy do siebie, ma ogromne znaczenie. Kiedy będziesz powtarzać, że np. „zamówienia przyjdą niedługo” lub „mnóstwo ludzi jest zainteresowanych ofertą”, zadziała to jako samospełniająca się przepowiednia. Takie nastawienie pozwoli Ci kontynuować sprzedaż z lepszą energią, a tym samym sprawi, że przeprowadzisz kampanię bardziej efektywnie.

Jeśli chcesz się tego nauczyć, to polecam Ci mój kurs Pokochaj sprzedawać online. Znajdziesz w nim między innymi afirmacje i nagrania audio, które pomogą Ci utrzymać właściwy poziom energii i zmienić Twoje podejście do sprzedaży. Zaczniesz swobodnie promować oferty i przyciągać do siebie idealnych klientów. Bez poczucia wciskania i wyczerpujących akcji sprzedażowych.

4. „Jeśli nie ta oferta, to inna” – nie poddawaj się, gdy nie realizujesz sprzedaży tak, jakbyś chciała

Niektórzy nie są jeszcze gotowi na zakup Twojej oferty, ale dzięki kampanii są z nią zaznajomieni. Mają świadomość, jak możesz im pomóc rozwiązać ich problemy i czują z Tobą więź. A to może zaprocentować w przyszłości.

Dlatego nie rezygnuj ze sprzedaży, jeśli nie wszystko idzie po Twojej myśli. Pamiętaj o tym, że jeśli ludzie w danym momencie nic nie kupią, to gdy zasiejesz w nich to ziarno, mogą do Ciebie wrócić później.

Może też być tak, że chociaż kampania danego produktu czy usługi nie przyniesie Ci oczekiwanych wyników sprzedażowych, to klienci zwrócą uwagę na inne Twoje oferty. W efekcie możesz wyjść na tym na plus. Zatem aktywna promocja z pewnością nie jest czasem zmarnowanym.

5. Zaangażuj odbiorców w tworzenie oferty, zanim przejdziesz do sprzedaży

Jest to kolejna rzecz, którą należy wziąć pod uwagę jeszcze przed rozpoczęciem kampanii. Jeśli ludzie już czekają na daną ofertę, to dużo łatwiej będzie ją sprzedać.

Warto o tym pamiętać szczególnie wtedy, gdy planujesz sprzedaż oferty premium. Bo sprzedając droższe produkty czy usługi, ciężko oczekiwać, że ktoś natychmiast się zdecyduje na zakup. Taki większy wydatek z reguły wymaga przemyślenia przez potencjalnego klienta.

Natomiast gdy przed właściwą kampanią przygotujesz już odpowiednio swoich odbiorców, jeśli będą oni wiele razy słyszeli o Twojej ofercie – to będą czekali na start tej sprzedaży. I uwierz mi, że wtedy rozpoczęcie naborów to czysta formalność, bo będziesz już miała grono zdecydowanych klientów.

Na zakończenie chcę jeszcze podkreślić, że może zdarzyć się tak, że nie będziesz zadowolona z wyników sprzedaży, mimo Twoich starań. I jest to normalne! Świadczy po prostu o tym, że jeszcze uczysz się, czego chcą i oczekują Twoi idealni klienci. Zbudowanie zaufania również może zająć trochę czasu.

Uważam jednak, że to nie powinno podcinać nam skrzydeł, bo wszystko, co się wydarza, jest dla nas wartościową lekcją.

 

Otwórz się na prawdziwe przełomy w Twoim biznesie online!

Mam nadzieję, że moje wskazówki pomogą Ci utrzymać właściwą energię sprzedaży i nie poddawać się, gdy coś nie pójdzie po Twojej myśli.

A jeśli chcesz wzmocnić swoją wewnętrzną siłę i pewność siebie – to serdecznie zapraszam Cię do grona Królowych Swojego Biznesu. Z moją pomocą przygotujesz się mentalnie na przełomowe wyniki sprzedażowe i zaczniesz działać zawsze w stanie FLOW.

Dla Twojej wygody będziesz miała wszystko pod ręką w dedykowanej aplikacji. Znajdziesz tam audiokursy mentalne, nagrania sesji i bonusy. A także miejsce do dyskusji z pozostałymi Królowymi i ze mną, dzięki czemu będziesz mieć bezpośrednie wsparcie, kiedy tego potrzebujesz.

Zobacz, co możesz zyskać w przestrzeni Królowych Swojego Biznesu i dołącz do nas, jeśli to z Tobą rezonuje.

Zachęcam Cię też do obserwowania mnie na Instagramie oraz subskrypcji mojego podcastu Mały biznes, wielkie efekty i kanału na YouTube. Tam na bieżąco dzielę się praktycznymi wskazówkami, które pomogą Ci rozwijać swój biznes online i osiągać to, co wcześniej wydawało Ci się niemożliwe!

 

 

ZOSTAŃ PRAWDZIWĄ KRÓLOWĄ SWOJEGO BIZNESU!

Zaprogramuj się mentalnie na sukces – otwórz się na obfitość czasu, finansów, wolności oraz radości!

Dołącz do grona Królowych Swojego Biznesu

Z pełną mocą osiągaj kolejne przełomy w swoim biznesie online i odważnie sięgaj po swoje marzenia!

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” / odcinkach YouTube!

Dzięki temu łatwo znajdziesz nowe odcinki z wiedzą, inspiracjami lub konkretnymi strategiami, które pomogą Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną kobietą bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict