W dzisiejszym odcinku opowiem o 2 przyczynach, przez które nie sprzedajesz „z pełną mocą”, oraz dam Ci rady, jak sobie z nimi poradzić.
Zanim jednak przejdziemy dalej…
Ostatnio bardziej skupiłam się na temacie aktywnej sprzedaży online.
Jestem w trakcie promocji najnowszego kursu audio „Pokochaj Sprzedaż Online”. Jeśli chcesz nauczyć się, jak efektywniej sprzedawać swoje produkty, to ten kurs jest idealny dla Ciebie! Poruszam w nim temat blokad oraz uczę aktywnej sprzedaży online. Dzięki niemu nie będziesz martwić się już o swe finanse, ponieważ przy wypuszczaniu nowej oferty od razu znajdziesz klientów.
A teraz zapraszam do dzisiejszego odcinka:
2 nieoczywiste blokady, które przeszkadzają Ci sprzedawać online
Blokada nr 1.
Strach przed dawaniem zbyt dużej ilości darmowych materiałów (obawa, że później nikt nic nie kupi)
Do poruszenia tego tematu zainspirowała mnie wymiana zdań na Instagramie, podczas której okazało się, że coraz więcej osób nie wie, gdzie jest granica między tworzeniem bezpłatnych materiałów, a sprzedażą płatnych.
Jeżeli wciąż martwisz się, że dajesz zbyt dużo bezpłatnych materiałów i boisz się, że przez to nikt nie kupi Twojego płatnego produktu, to nieświadomie sabotujesz swą sprzedaż!
Darmowe treści budują zaufanie i pokazują, że znasz się na swojej pracy. Dzięki nim pokazujesz swój styl, podejście i sposób pracy. Co prawda nie ma sensu robić długich, bezpłatnych kursów, jednak nie oznacza to, że nie powinno się wcale dzielić bezpłatnymi treściami.
Pamiętaj jednak, że bezpłatne treści powinny nakierowywać na Twe płatne oferty.
Mamy też różne modele biznesowe, a w podcaście omawiam dwa pod kątem sprzedaży.
Pierwszy to „Show them the what, sell them the how”, czyli „Pokaż im co jest możliwe, sprzedaj im jak”. Np. za darmo opowiedz o istnieniu danej techniki i opowiedz o korzyściach, a na swoim kursie naucz, jak z niej korzystać.
Drugi model sprzedażowy to „Show them the what and how and sell them the speed and ease”. Polega on na tym, aby pokazać, o co chodzi w osiągnięciu danego rezultatu, a następnie sprzedać głębszą współpracę, która ułatwi / przyspieszy ten rezultat lub pozwoli bardziej zagłębić się w dane zagadnienie.
Blokada nr 2.
Strach przed konkurencją
Wiele osób ma obawy przed wejściem na rynek z powodu dużej ilości osób działających już w danej branży.
Niektórzy za to boją się, że ktoś podejrzy ich pomysł i zrealizuje go szybciej.
Jeśli Ty również masz podobne zmartwienia to musisz uwierzyć, że konkurencja nie będzie zwracać na Ciebie większej uwagi – powinno to też działać w drugą stronę.
Działając w tej samej branży bardzo łatwo wpaść na ten sam lub podobny pomysł, jednak każdy z nas jest wyjątkowy, przemawia w inny sposób i do innej grupy osób.
Patrząc na to w ten sposób można dojść do wniosku, że konkurencja nie istnieje!
Nawet jeśli ktoś robi bardzo podobny produkt do ciebie to pamiętaj, że jego klienci są inni od Twoich.
Twój potencjalny klient, który obserwuje właśnie Ciebie, może nawet nie wiedzieć, że u konkurencji dzieje się coś podobnego.
I to właśnie od Ciebie będzie chciał dany produkt kupić.
Obie te blokady mogą hamować Cię przed sprzedawaniem z pełną mocą. Sprzedaż to jednak wielowymiarowy obszar, w którym wiele rzeczy warto wziąć pod uwagę, a blokad sabotujących Twoją sprzedaż może być więcej. Jeśli więc chcesz aktywnie sprzedawać swoje produkty i pokochać aktywną sprzedaż, to jeszcze raz zachęcam Cię do zamówienia mojego kursu audio „Pokochaj Sprzedaż Online”. Zidentyfikujesz tam swoje blokady i zmienisz swoje podejście do sprzedaży na lepsze. Warto się pospieszyć, bo aktualna cena już nigdy nie wróci!
- Jak ogarniać, kiedy masz dużo na głowie (w biznesie i nie tylko)? - 2 października, 2024
- Ryzyko w biznesie – moje podejście - 25 września, 2024
- „Ukryte demony” – jak niewspierające przekonania zabijają Twój biznes? - 19 września, 2024