Nie wystarczy rozpocząć budowania listy e-mail. Prawdziwy sekret tkwi w tym, jak budujesz relacje ze swoimi czytelnikami później – bo to ta część kiedy e-mail marketing rzeczywiście ma przełożenie na sprzedaż!
Dlatego w 31. odcinku podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” omówiłam 3 podstawowe zasady e-mail marketingu.
Zasady, których wdrożenie sprawi, że zaczniesz widzieć większe korzyści ze swojego newslettera (nie tylko finansowe).
Sprawdź 31. odcinek podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” i zacznij lepiej wykorzystywać e-mail marketing czyli newsletter w biznesie online!
A poniżej pokrótce podsumowanie 3 zasad, o jakich mówiłam w podcaście.
1. Umiejętnie wykorzystuj wcześniej stworzone zasoby e-mail marketingu w newsletterze
Jedna z podstawowych zalet newslettera dotyczy możliwości automatyzacji (lub przynajmniej ułatwienia) sobie pracy.
W tym pozyskania potencjalnych klientów nawet wtedy, kiedy nie pracujesz! W przeciwieństwie do social media, tutaj nie musisz non stop tworzyć nowych treści. Wręcz przeciwnie, zacznij od tego, żeby świadomie wykorzystać to, co już masz!
Zaplanuj, jak możesz wykorzystać dotychczasowe zasoby na ścieżce klienta wspieranej e-mail marketingiem.
Szczegóły w podcaście!
2. Uwzględniaj newsletter w swoich planach marketingowych
Oczywiście żeby to robić, najpierw musisz w ogóle tworzyć takie plany marketingowe!
Sama wierzę bardzo mocno w nastawienie i wiem, że praca wewnętrzna w swoim biznesie działa cuda… ale wiem też, że bez działania samo manifestowanie pojawiania się klientów nie wystarczy 😉
Zaplanuj więc, jakie oferty będziesz promować. I następnie spraw, aby e-mail marketing był włączony umiejętnie na każdym etapie Twoich działań.
3. Świadomie zarządzaj bazą subskrybentów
Ludzie na Twoim newsletterze to prawdziwe osoby, nie zbiór anonimowych „leadów”.
Dołączają na różnych etapach znajomości Twojej marki.
Część z nich podejmuje decyzje zakupowe szybciej, inni wolniej.
Część poszukuje rozwiązań „na już”, inni mają więcej czasu.
Dlatego zarządzanie bazą jest kluczowe – tylko wtedy, kiedy ZNASZ osoby na Twojej liście e-mail potrafisz w pełni wykorzystać potencjał newslettera!
W podcaście omówiłam szczegółowo, co rozumiem pod hasłem „zarządzanie bazą”.
Miłego słuchania!
- 5 przyczyn, dla których nie osiągasz przełomu w biznesie online (mimo że bardzo tego chcesz) - 22 września, 2023
- 5 obszarów, na jakich warto się skupić, aby generować rekordowe wyniki sprzedażowe - 15 września, 2023
- Jak rozwijałam biznes online rok po roku? Moja historia rozwoju biznesu - 8 września, 2023