3 główne metody stabilizacji przychodu w biznesie online – czy znasz je wszystkie?

Jednym z największych problemów, z którym przychodzą do mnie klientki, jest brak stabilnego przychodu w ich biznesach online.

Wiele osób nie wie nawet, ile zarobi w przyszłym miesiącu i skąd się biorą ich klienci.

Często w ogóle nie planują sprzedaży, nic więc dziwnego, że nie mają przewidywalnych ustabilizowanych przychodów. I tak sobie dryfują z miesiąca na miesiąc. Wszystko jest ok… dopóki nie jest ok 😉

W tym odcinku dowiesz się, jak zacząć to zmieniać. Poznasz 3 główne metody stabilizacji przychodu, które możesz wykorzystać, aby rozwijać opłacalny biznes online.

 

Zapraszam!

Czy da się ustabilizować przychody w biznesie online? To pytanie powtarza się jak zdarta płyta. 

Odpowiedź brzmi TAK. Nawet w małym biznesie MOŻESZ wchodzić w nowy miesiąc z pewnością, że X tysięcy złotych wpadnie na Twoje konto.

Prowadząc swój biznes, wcale nie jesteś skazana na łaskę lub niełaskę klientów, którzy do Ciebie przyjdą albo nie. Nie musisz co miesiąc się zastanawiać, czy wystarczy Ci kasy na opłacenie firmowych kosztów i zarobisz na życie, czy będziesz na minusie.

Ja też na początku rozwoju biznesu miałam oczywiście wyzwanie, jak ustabilizować przychody. Jednak odkąd odkryłam, o co chodzi w stabilizacji przychodu, moje wyniki ani razu nie były niższe od tej kwoty. 

Co więcej, przez ostatnie lata (dokładnie od października 2019 r.) sukcesywnie skaluję swój biznes w zgodzie z metodami z tego wideo i mogę śmiało powiedzieć, że teraz mam super stabilne przychody. Mimo iż jestem jedynym żywicielem rodziny, to nie martwię się, że w przyszłym miesiącu nie będziemy mieli za co żyć. Ty także możesz zapewnić sobie taki komfort. Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? 

Przedstawię Ci 3 metody stabilizacji przychodu, które według mnie warto stosować w biznesie online. Powiem Ci też o ich plusach i minusach, abyś mogła wywnioskować, co jest dla Ciebie najlepsze.

 

Pierwsza metoda stabilizacji przychodu to LEJKI SPRZEDAŻOWE

Zazwyczaj to od razu przychodzi do głowy moim klientkom i wielu innym osobom, które chcą rozwijać opłacalny biznes.

Myślimy, że jak ustawimy sobie automatyczne lejki sprzedażowe, to one będą generować nam przychody, nawet kiedy śpimy, jesteśmy na urlopie, czyli po prostu nie pracujemy. I już wtedy nie trzeba się martwić o brak klientów na nasze oferty.

Bo lejek sprzedażowy sprawi, że nowi nabywcy sami będą się pojawiać. A tym samym będziemy automatycznie zarabiać określoną kwotę w każdym miesiącu. Niestety, ale tak pięknie nie jest.

Owszem, lejki sprzedażowe w stabilizacji przychodu grają bardzo ważną rolę. Jednak nie załatwią wszystkiego.

Moim zdaniem nie ma czegoś takiego, jak uniwersalny szablon lejka, który będzie tak samo skuteczny w każdym przypadku. Pewne etapy są niezmienne, to fakt. Trzeba jednak pamiętać, że lejki są różne w zależności m.in. od tego, na jakim etapie rozwoju biznesu jesteś, w jakiej branży działasz, jaką masz ofertę oraz do jakiego klienta ją kierujesz. 

Dotyczy to zwłaszcza usług i produktów z wyższej półki cenowej, których nie sprzedaje się tak po prostu na automacie. Weźmy dla przykładu program mentoringowy za kilka czy kilkanaście tysięcy złotych. Oczywiście warto tu wykorzystać lejek, aby zautomatyzować część procesu sprzedaży, ale nie całość.

W przypadku ofert premium bardzo ważne jest budowanie relacji z potencjalnymi klientami. Twój docelowy nabywca najpierw musi Cię poznać, polubić, zaufać Ci i dopiero od Ciebie kupi.

PS. Możesz ze mną pracować nad stworzeniem konceptu dopasowanego do Ciebie lejka w programie Nowi Klienci Codziennie

Plusy i minusy lejków sprzedażowych – czy ta metoda stabilizacji przychodu sprawdzi się w każdym biznesie?

Ogromną zaletą lejka, często niedocenianą, jest to, że może on zautomatyzować cały marketing w Twojej firmie. Dzięki temu nie musisz codziennie pracować nad tym, aby budować świadomość Twojej marki, swój wizerunek w sieci i opowiadać o swoich ofertach.

Możesz ustawić reklamy, automatyzację komunikacji i jechać na wakacje. A po powrocie z urlopu mieć już grono klientów przygotowanych do zakupu.

Jednak lejki sprzedażowe nie zawsze są najlepszym rozwiązaniem na ustabilizowanie przychodów. Jeśli dopiero zaczynasz rozwijać swój biznes i wchodzisz na rynek ze swoimi ofertami, to polecam Ci najpierw nauczyć się sprzedawać organicznie.

Przetestuj w takich kampaniach, czy Twoja oferta jest pożądana przez klientów i jak wiesz, że tak, wtedy jest sens iść w lejki i automatyzować sprzedaż. Dokładnie tak to wyglądało u mnie.

Niewątpliwie lejki sprzedażowe to skuteczny sposób stabilizacji przychodu, który warto wykorzystywać w biznesie online. Jednak tak, jak wspomniałam wcześniej – nie zapewnią Ci 100% przychodów, ale tylko pewną ich część. Dlatego najlepiej łączyć różne rozwiązania, lecimy więc dalej.

2 metoda stabilizacji przychodu to SKALOWALNY MODEL BIZNESOWY

Tutaj do wyboru mamy 3 opcje: ofertę premium, model abonamentowy lub agencyjny. Czym te modele biznesowe się charakteryzują i który z nich wybrać? To zależy od tego, na jakim etapie jest Twoja firma, ilu masz wokół siebie potencjalnych klientów i co im oferujesz.

1. Oferta premium

Jeżeli świadczysz usługi z wyższej półki cenowej, możesz skalować biznes przez programy premium – indywidualne lub grupowe.

Przykładowo: gdy jesteś coachem, to zamiast pojedynczych sesji, gdzie klienci płacą Ci za godzinę, projektujesz ofertę z określonym efektem za kilka tysięcy złotych. Dodatkowo dajesz możliwość skorzystania z płatności ratalnej, powiedzmy w 3 ratach po 2 tys. złotych. Pozyskując określoną liczbę osób na taką ofertę premium, masz przewidywalne i stabilne przychody co miesiąc.

Natomiast kiedy jest nieco więcej potencjalnych klientów na Twoje usługi, warto stworzyć program grupowy premium. Przyjmujesz do niego np. 10 osób, z których każda zapłaci Ci 4 tysiące złotych. Oferty grupowe zazwyczaj kosztują mniej niż współpraca indywidualna, ale też nie są tak angażujące. Bo równocześnie pracujesz z wieloma klientami.

Dzięki programom grupowym możesz rzeczywiście skalować biznes, ponieważ przestajesz wymieniać czas na pieniądze. I nawet jak w skali miesiąca każdy uczestnik zapłaci Ci po 1000 zł, to zapewnia Ci ustabilizowane przychody. A im więcej osób jesteś w stanie przyjąć do takiego programu premium, tym więcej zarobisz.

2. Model abonamentowy

A co zrobić, jeśli masz wokół siebie wielu ludzi, ale Twoi nabywcy są bardziej wrażliwi na cenę i raczej nie są skłonni wydawać na raz dużej kwoty pieniędzy? W takim przypadku dobrym pomysłem jest bardziej skalowalna oferta abonamentowa.

Możesz stworzyć program grupowy, w którym uczestnicy płacą miesięczny abonament. To bardzo fajny sposób stabilizacji przychodu. Bo jeśli masz np. 100 osób w programie i każda z nich płaci choćby kilkadziesiąt złotych, to co miesiąc do Twojego budżetu wpływa już konkretna sumka.

3. Model agencyjny

Trzeci pomysł na ustabilizowanie przychodów w biznesie online to stworzenie własnej mini agencji. Jeśli jesteś usługodawcą, np. robisz strony internetowe czy wdrażasz jakieś rozwiązania u klientów, to możesz zatrudnić ludzi, którym delegujesz część zadań. Wtedy masz możliwość świadczenia swoich usług dla większej liczby osób niż do tej pory.

Uwalniasz swój czas właśnie na to, aby pomagać klientom. Bo nie musisz sama wykonywać całej pracy, która stoi za Twoją ofertą i prowadzeniem firmy. Oczywiście model agencyjny wymaga zarządzania zespołem, utrzymywania standardów jakości itp., ale to bardzo dobry sposób skalowania biznesu i stabilizacji przychodu. 

Jak widzisz, masz różne modele biznesowe i możesz zdecydować się na jedną z opcji lub je zmiksować. Wszystko zależy od tego, co Ci najbardziej pomoże rozwijać opłacalny biznes.

3 metoda stabilizacji przychodu to AKTYWNA SPRZEDAŻ

I to jest mój ukochany sposób, który swego czasu był dla mnie pewnego rodzaju rewolucją.

Bo co obserwuję w biznesie online? My często koncentrujemy się na edukacji, a mamy za mało sprzedaży.

Działamy w swoim biznesie zrywami, od kampanii do kampanii, natomiast nie mówimy na co dzień o naszych usługach, produktach i tym, jak można z nami pracować.

Bierne czekanie, aż ktoś znajdzie oferty, które już masz w sklepie, nie pomoże Ci w stabilizacji przychodu. Ludzie sami ich nie znajdą, trzeba im się regularnie przypominać.

Uważam, że aktywna sprzedaż jest naturalną kompetencją każdego przedsiębiorcy, jeśli chcesz rozwijać opłacalny biznes. Dlatego trzeba się nauczyć opowiadania o swoich ofertach, które już istnieją. I przynajmniej raz na kilka dni przypomnieć o nich w atrakcyjny sposób.

PS. Jeśli chcesz odblokować swoją aktywną sprzedaż, sprawdź wyzwanie Sprzedawaj & Zarabiaj Codziennie w mojej aplikacji mobilnej. Jest zupełnie bezpłatne!

Aktywna sprzedaż to kluczowa umiejętność dla stabilizacji przychodu w biznesie online

I moim zdaniem warto to robić codziennie. Masz mnóstwo możliwości do wykorzystania. Może to być np. live na Instagramie, na którym dasz ludziom jakieś praktyczne wskazówki i od razu opowiesz, jak mogą skorzystać z Twojego rozwiązania. To jest super proste i nie wymaga dużych przygotowań.

Możesz na Stories wspomnieć, że masz w swojej ofercie jakieś szkolenie i zachęcić odbiorców, aby dowiedzieli się o nim więcej. Albo wrzucać na social media rolki, karuzele z inspirującymi poradami, nawiązując przy tym do Twojego programu czy kursu. 

Znowu przypomnę, że konkretne inspiracje znajdziesz u mnie – możesz wzmacniać siłę marketingu i sprzedaży w Klubie 10K!

Chcesz opracować bardziej skalowalny model biznesowy i ustabilizować swoje przychody na poziomie 10 tysięcy miesięcznie lub więcej?

W Klubie 10K wybiorę dla Ciebie ćwiczenia praktyczne w ramach 2 filarów: opłacalny biznes oraz marketing & sprzedaż, abyś jak najszybciej zaczęła DZIAŁAĆ i tym samym miała efekty.

Przestań się uczyć, zacznij usprawniać, chociażby małymi krokami, swój biznes w tych kluczowych na początku obszarach.

Zachęcam Cię też do subskrypcji mojego kanału na YouTube i podcastu Mały biznes, wielkie efekty oraz obserwowania mnie na Instagramie, gdzie czeka na Ciebie więcej wartościowych, darmowych treści. Korzystaj z nich do woli i razem ze mną rozwijaj swój biznes z pełną mocą.

Doprowadź swój biznes do stabilnych 10 tysięcy miesięcznie lub więcej.

Przestań się uczyć, zacznij działać metodą małych kroków nad tym, co NAPRAWDĘ ma znaczenie dla przychodów w Twojej firmie:

1) Opłacalność biznesu online i

2) Siła Twojego marketingu i sprzedaży. 

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” / odcinkach YouTube!

Dzięki temu łatwo znajdziesz nowe odcinki z wiedzą, inspiracjami lub konkretnymi strategiami, które pomogą Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną kobietą bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict