Jak podsumowywać w świadomy sposób działania i wyciągać wnioski w biznesie online, aby Twój biznes się stale rozwijał?

Przychody zmniejszają się lub mimo Twoich starań ich w ogóle nie ma, a Ty CHCIAŁABYŚ TO ZMIENIĆ, ale nie wiesz, jak? Czas na półroczne podsumowanie i wnioski w biznesie!

Zniechęcenie w biznesie online dopada czasem każdego.

Hej, to wbrew pozorom nie jest łatwy kawałek chleba.

Jeśli czujesz, że dużo robisz, ale niewiele z tego wynika, to na pewno warto położyć większy nacisk na kwestie biznesowe.

Ale ustalanie priorytetów metodą „chybił trafił” nie jest tym, co polecam.

Najpierw trzeba przeanalizować działanie swojego biznesu online w różnych obszarach, a dopiero potem podjąć decyzje co do kierunków zmian.

 

To właśnie robiłam podczas niedawnego warsztatu Mid Year Review. Co prawda nie jest on już dostępny, ale zdecydowałam się udostępnić parę wskazówek także w formie tego bezpłatnego podcastu. Poznaj moje najważniejsze wnioski w biznesie.

W tym odcinku podsumowałam, jakie 4 obszary analizy warto wziąć pod uwagę i jak wyciągnąć z nich wnioski, aby Twój biznes stale się rozwijał.

I to oczywiście w kierunku, w jakim chcesz zmierzać.

Poniżej znajdziesz krótkie streszczenie odcinka, jeśli nie chcesz czytać (nie jest to dokładna transkrypcja). Jesteś gotowa na własne wnioski w biznesie online?

 

Już teraz jednak chciałam Ci zdradzić, że sama analiza to jedno… ale wdrożenie zmian z niej wynikających, to już zupełnie inna sprawa.

Wiem, że – podobnie jak moi klienci – prawdopodobnie dokładnie wiesz, gdzie chcesz dojść i jak chciałabyś, aby Twój biznes wyglądał.

Tylko kiedy okazuje się, że wprowadzenie porządnych zmian w swoim biznesie to jest czasami projekt na kilka miesięcy i nie do końca wiemy, JAK się za to zabrać… to naszą wizję odsuwamy.

 

I wciąż robimy to samo, nie potrafimy poukładać priorytetów.

 

Bo mamy wielką wizję, ale gubimy się w szczegółach:

? Od czego zacząć?

? Co jest najważniejsze, co jest mniej ważne?

? Z czego zrezygnować?

 

Czyli po prostu spisać wnioski w biznesie: Jak na nowo poukładać swój biznes, aby działał lepiej, przynosił mi większą satysfakcję (i dobre pieniądze) na co dzień, a także lepsze efekty dla klientów?

Na te pytania odpowiem Ci właśnie podczas kursu „Strategic Business Upgrade„!

W ramach Strategic Business Upgrade krok po kroku, w trakcie 8  lekcji, ulepszysz swój biznes i będziesz dokładnie wiedzieć, jak podkręcić w nim wyniki.

wnioski w biznesie, jak podsumować działania

Odmień swój biznes na lepsze! Czas na wnioski w biznesie.

Przygotowałam Strategic Business Online z myślą o osobach, które już prowadzą biznes online, ale utknęły na niskim poziomie przychodów lub zarabiają nieregularnie.

Dla osób, które czują, że sposób prowadzenia biznesu online się zmienia i to, co robiły kiedyś, teraz już nie wystarcza.

Dla osób, które chcą przestać przepalać swój czas, energię i pieniądze na działania, które nie przybliżają ich do efektów.

I przede wszystkim dla osób, które chcą uzyskać spokój w działaniach i bez poczucia przytłoczenia osiągnąć swoje cele – tak, aby z poczuciem satysfakcji zakończyć ten rok.

Oprócz zaproszenia na kurs, oczywiście jednak jak zawsze przygotowałam dla Ciebie streszczenie tego odcinka podcastu i linki, o jakich wspominałam.

 

W 29. odcinku podcastu „Mały biznes, wielkie efekty” podałam 4 obszary, jakim warto się przyjrzeć, aby świadomie analizować swoje działania. Poznaj moje wnioski w biznesie online:

 

1. Obszar numer 1 – analiza finansowa

Biznes online powinien na siebie zarabiać. Ja zawsze mówię o tym jasno i stanowczo, bo w swojej sytuacji po prostu nie mam alternatywnych źródeł przychodu: mój biznes zarabia „na chleb” dla mnie i dla całej mojej 
4-osobowej rodziny.

Być może Twoja sytuacja jest inna, ale zapewne również nie chcesz dokładać do interesu.

W pierwszym obszarze analizy odpowiedz sobie więc na pytania: jakie masz źródła przychodu w biznesie online?

Jakie masz koszty? Z miesiąca na miesiąc i pod kątem struktury produktów?

 

2. Obszar numer 2 – analiza marketingowa

To, że teraz masz takie, a nie inne kanały komunikacji z potencjalnymi klientami, nie oznacza, że nie możesz
tego zmienić.
Coś, co sprawdzało się świetnie jakiś czas temu, teraz ma prawo nie działać.
Być może trzeba położyć nacisk na inny kanał – taki, który bardziej buduje relację i zaangażowanie.
Być może trzeba również dostosować komunikację do zmieniającej się sylwetki idealnego klienta.

Na podobne pytania odpowiadasz właśnie w trakcie analizy marketingowej.

 

3. Obszar numer 3 – analiza promocji i sprzedaży

Biznes, który aktywnie nie sprzedaje, zarabia mniej.
To fakt, który na pozór jest oczywisty, ale niewiele osób rzeczywiście wyciąga z niego wnioski i działa tak, aby świadomie promować swoje produkty i usługi.


Ty podczas analizy odpowiedz sobie więc szczerze na pytania:
– czy aktywnie sprzedaję w swoim biznesie online (w sposób zautomatyzowany lub na żywo?)
– co się w mojej sprzedaży sprawdza, a co nie?
– w jakich miesiącach miałam najlepszy wynik finansowy – i dlaczego?

4. Obszar numer 4 – analiza wewnętrzna, rozwojowa

W tym obszarze nie zapomnij odpowiedzieć sobie na pytania: czy robię w biznesie online to, co najbardziej lubię robić?

Jakich zadań nie lubię i chciałabym z nich zrezygnować?

Bez jakich nie wyobrażam sobie swojego życia?

Jaka jest moja wizja biznesu za rok? Jak wtedy wygląda mój typowy dzień pracy?

 

 

Linki wymienione w podcaście:

– odcinek 5 podcastu:  „system zaplanuj sukces i 12-tygodniowy rok jako kluczowe czynniki mojego przełomu w biznesie online” TUTAJ

– odcinek 7 podcastu: „Jak test Gallupa i talenty mogą pomóc w biznesie online? – rozmowa z Natalią Kwiatkowską” TUTAJ

 

Podobał Ci się ten odcinek? Nie zapomnij zapisać się na kurs Strategic Business Upgrade!

Po ukończeniu Strategic Business Upgrade:

✔ poznasz fundamenty zarabiającego na siebie biznesu online i zweryfikujesz, czy czegoś Ci tu nie brakuje

✔ zrozumiesz, jak oszczędzić czas w biznesie i jak skupić się tylko na tym, co ma największe przełożenie na Twoje wyniki

✔ ulepszysz swój model biznesowy i zaprojektujesz w świadomy sposób macierz ofert oraz ścieżki klienta w praktyce

✔ będziesz wiedzieć, jak stworzyć swój pierwszy lejek marketingowo-sprzedażowy

✔ zaczniesz aktywnie promować i sprzedawać swoje oferty, bez poczucia wciskania i bez intensywnych akcji promocyjnych

✔ dowiesz się, jak wdrożyć krok po kroku zmiany w życie i przyciągać tych klientów, których chcesz i którzy rzeczywiście Ci zapłacą

Zapoznaj się ze szczegółami i zamów TUTAJ! 

 

 

A jeśli uważasz, że mojego podcastu fajnie się słucha, to zasubskrybuj go poniżej w dowolnie wybranej przez siebie aplikacji. Wtedy automatycznie uzyskasz powiadomienie o kolejnych odcinkach.

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict