Jak osiągać przychody pasywne w biznesie online?

Przychody pasywne to przepis na to, jak przestać wymieniać czas na pieniądze i zarabiać więcej, pracując mniej. Dużą zaletą biznesu online jest to, że da się tworzyć skalowalne produkty. Tak naprawdę „sky is the limit” i każda z nas może przejść od zera do milionera!

W dzisiejszym odcinku omawiam ten proces krok po krok. Powiem Ci, co się musi zadziać, aby zamówienia same wpadały do Twojego sklepu, nawet bez Twojej aktywnej promocji.

Zapraszam!

Na początku chciałabym zaznaczyć, że przychody pasywne w biznesie online może mieć każda z nas. I da się generować naprawdę imponujące wyniki sprzedażowe. Zanim jednak puścimy wodze fantazji, zastanówmy się, jak się do tego przybliżyć? W jaki sposób zaplanować rozwój biznesu, aby rzeczywiście osiągać dochód pasywny? Tak, by stanowił on znaczącą część, a nawet większość Twoich zarobków.

Nie bez powodu poruszam ten temat teraz. Sama jestem na etapie zmiany modelu biznesowego, której celem jest właśnie zwiększenie udziału przychodów pasywnych. Obecnie mam współprace indywidualne z klientkami i prowadzę różne programy grupowe, które co prawda są dochodowe, ale też bardzo angażujące. A chciałabym za ten sam czas pracy otrzymywać coraz wyższe wynagrodzenie. Dlatego idę w kierunku skalowania produktów do samodzielnej obsługi. I dzisiaj podzielę się z Tobą wskazówkami, jak krok po kroku można zacząć zarabiać na autopilocie.

 

Co zrobić, aby mieć przychody pasywne w swoim biznesie?

Przede wszystkim warto sobie uświadomić, że jest to proces. Nie licz na to, że natychmiast po założeniu biznesu Ty „nic nie robisz”, a tylko odbierasz powiadomienia o nowych zamówieniach. A na Twoje konto wpływają astronomiczne sumy. Generowanie coraz lepszych wyników sprzedażowych to rezultat wielu działań podejmowanych każdego dnia, kiedy rozwijasz swój biznes online. Trzeba mieć dobrze poukładaną strategię, model biznesowy i komunikację z klientami.

Jednak można sobie to wszystko odpowiednio zaplanować, aby szybciej zacząć osiągać przychody pasywne. Wręcz namawiam do tego, by tak zrobić! Rozłóżmy sobie ten proces na poszczególne kroki. Co warto robić po kolei?

 

Krok pierwszy, który pomoże Ci osiągać przychody pasywne – stwórz skalowalne produkty online

Jeśli chcesz rzeczywiście zarabiać więcej, pracując mniej, to przede wszystkim musisz mieć samoobsługowe oferty. Które tworzysz raz (ewentualnie aktualizujesz) i gotowe wstawiasz do swojego sklepu. Bez tego nie da się wyrwać z kołowrotka wymiany czasu na pieniądze, bo przecież doba nie jest z gumy. I zapewne też nie po to prowadzisz własną działalność, aby harować od świtu do nocy.

Co ciekawe, obserwuję wiele osób, które starają się rozwijać biznes online, a jeszcze nie mają swoich produktów elektronicznych. Tymczasem oferty, które są dostępne dla Twoich klientów, niezależnie od tego, czy masz dla nich czas, czy nie – to podstawa, jeśli chcesz mieć przychody pasywne w biznesie online.

Typowym przykładem takiego skalowalnego produktu jest e-book. Chociaż nie jest to moja ulubiona forma, którą poleciłabym na start. Bo przygotowanie atrakcyjnego graficznie i wartościowego e-booka wymaga dużego nakładu pracy i może trwać nawet kilka miesięcy. Znacznie szybciej można stworzyć kurs czy szkolenie online. I nie mówię, że to musi być od razu jakaś kobyła. Może to być krótkie szkolenie, np. w formie warsztatów czy ćwiczeń.

Moje kursy, które mam wycenione całkiem nieźle, wcale nie są mocno rozbudowane. Ponieważ wiem, że dla moich klientów nie liczy się ich długość, tylko rezultat. Większość osób nie ma czasu na to, żeby przechodzić przez dziesiątki modułów i godzin szkolenia.

Także podstawą tego, żeby w Twoim biznesie online w ogóle była szansa na przychody pasywne są samoobsługowe produkty elektroniczne. Które sprzedają się automatycznie, bez Twojego udziału. Pomijając takie przypadki jak wystawienie faktury czy odpowiedanie na dodatkowe pytania klienta.

 

Krok drugi, który pomoże Ci osiągać przychody pasywne – zaplanuj ścieżkę klienta

Trzeba jednak pamiętać, że jeden produkt prawdopodobnie nie wystarczy. Jeśli chcesz skalować przychody, to warto mieć wachlarz ofert, na różnych poziomach zaawansowania. I poukładać je w taką logiczną ścieżkę, aby coraz bardziej kompleksowo odpowiadały na potrzeby klienta. Wraz z tym, każdy kolejny, rozbudowany produkt, powinien mieć też odpowiednią wyższą cenę.

Bo nie ma co się oszukiwać. Na samych najtańszych ofertach, nie dojdziesz raczej do tego, że Twoje przychody pasywne będą lawinowo rosły. Chyba że masz ogromne zasięgi i taki produkt, który sprzedaje się w tysiącach sztuk. Jednak zakładam, że skoro tu jesteś, to raczej tak nie jest.

Warto więc myśleć perspektywicznie już na etapie tworzenia ofert. Co można sprzedawać tanio, a które produkty powinny być droższe. Mój model biznesowy jest poukładany tak, że mam oferty do samodzielnej pracy na różnych półkach cenowych. Różnią się one tematyką, zaawansowaniem i przeznaczeniem, czyli tym, na jakim etapie rozwoju biznesu jest mój klient. Im więcej jest mojego bezpośredniego wsparcia, tym produkt jest droższy. Także Tobie polecam, abyś na podobnej zasadzie projektowała portfel swoich ofert.

 

Krok trzeci, który pomoże Ci osiągać przychody pasywne – zbuduj automatyczny lejek sprzedażowy

Jeśli już masz stworzone zróżnicowane produkty elektroniczne oraz zaplanowałaś ścieżkę klienta, czas na ułożenie ich tak, aby jeden prowadził do drugiego. Najpierw określ punkt wejścia. Zastanów się, który z Twoich produktów jest najbardziej pożądany przez klientów czy najlepiej sprzedawał się do tej pory. A następnie zautomatyzuj pozyskiwanie nabywców na tę ofertę startową. I dopracuj komunikację tak, aby kolejne treści kierowały do następnych, bardziej zaawansowanych produktów na ścieżce klienta.

Optymalnie zaprojektowany lejek sprzedażowy to kluczowa kwestia, aby rzeczywiście uzyskiwać przychody pasywne i je skalować. Jeśli nie wiesz, jak go przygotować, to skorzystaj z moich praktycznych warsztatów Zarabiaj na autopilocie. Pomogą Ci one stworzyć spersonalizowaną ścieżkę klienta i wdrożyć skuteczny system automatycznej sprzedaży w Twoim biznesie online. Dzięki temu będziesz coraz lepiej zarabiać na swoich produktach lub usługach, nawet gdy ich aktywnie nie promujesz!

 

Krok czwarty, który pomoże Ci osiągać przychody pasywne  – zadbaj o dopływ nowych ludzi do swojego lejka sprzedażowego 

Z pewnością zgodzisz się ze mną, że nawet doskonała oferta nie będzie się sprzedawała, jeśli nikt jej nie zobaczy i o niej nie usłyszy. Dlatego kolejnym krokiem jest zapewnienie ruchu do Twojego lejka. Zadbaj o to, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o Tobie i Twoich produktach lub usługach. Pamiętaj o tym, że wskaźnik konwersji to kilka procent, przy dobrych wiatrach kilkanaście. Nigdy nie jest tak, że wszyscy ludzie, którzy zobaczą ofertę, zdecydują się na jej kupno. Zatem ten dopływ nowych potencjalnych klientów i przypominanie się swojej społeczności są bardzo istotne, aby generować przychody pasywne na satysfakcjonującym poziomie.

Jednym ze sposobów dotarcia do szerokiego grona odbiorców są płatne promocje, np. reklamy w social mediach. Jeśli dodatkowo będziesz działać organicznie, zbudujesz większe zaufanie do swojej marki. A tym samym ludzie chętniej będą zamawiać Twoje produkty. Możesz postawić na dłużej żyjące treści na swojej stronie, publikować posty czy kręcić rolki w social mediach, prowadzić live’y lub webinary. Trzecią drogą dotarcia do nowych odbiorców są polecenia i kolaboracje, czyli tzw. referral traffic. Wybór należy do Ciebie.

Ważne, żeby zadbać o wysoką jakość i odpowiednią częstotliwość komunikacji. Eksponuj zalety swojej oferty, pokazuj korzyści dla klienta, wzbudzaj w nim emocje. Któtko mówiąc – opakuj ją tak, aby była dla potencjalnego nabywcy nie do odrzucenia.

Kiedy masz już zapewnioną odpowiednią skalę widoczności Twojej oferty, to jest jeszcze jeden aspekt, o którym warto pamiętać, żeby zwiększać przychody pasywne. A który jest bardzo często pomijany. Chodzi o to, by komunikacja we wszystkich kanałach, gdzie już masz swoją społeczność, także wspierała automatyczne lejki sprzedażowe. Mów o swoich startowych ofertach na profilach w social mediach, na YouTube, w podcaście – wszędzie tam, gdzie budujesz relację z odbiorcami. Jest wiele możliwości, z których możesz skorzystać, żeby przypominać o swoich produktach czy usługach.

Nie wystarczy bowiem stworzyć lejek i liczyć na to, że reklama załatwi resztę. Promuj swoje oferty jak najczęściej. Bo pamiętaj, że nawet ludzie, którzy Cię znają, przed zakupem często chcą się dowiedzieć więcej – o Tobie i Twoich produktach.

 

Zaprojektuj skuteczny lejek sprzedażowy w swoim biznesie!

Myślę, że teraz już wiesz, dlaczego automatyzacja sprzedaży jest najlepszą drogą do tego, aby zapewnić sobie skalowalne przychody pasywne. Jeśli chcesz wdrożyć lejek, który dobrze działa, to chętnie Ci w tym pomogę. Polecam Ci moje praktyczne warsztaty Zarabiaj na autopilocie. Ułatwią Ci one stworzenie systemu, dzięki którym Twoje oferty będą sprzedawały się same.

W pakiecie otrzymasz też bonusy, m.in. szkolenie „Stwórz automatyczny lejek sprzedażowy w oparciu o technikę OTO”. Dowiesz się z niego, jak wprowadzić „szybką ofertę”, która oszczędzi Twój czas, przyciągnie nowych klientów i pozwoli Ci szybko podkręcić wyniki sprzedażowe. Dlatego nie zwlekaj – skorzystaj z warsztatów i zacznij zarabiać na autopilocie!

Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi ofertami i wydarzeniami, to śledź mnie na Instagramie i Facebooku oraz subskrybuj podcast Mały biznes, wielkie efekty. Bądźmy w kontakcie!

 

Zarabiaj na autopilocie!

Dzięki tym praktycznym warsztatom zaprojektujesz idealną ścieżkę klienta pod swoje produkty i zautomatyzujesz sprzedaż kluczowych ofert.

Poznasz moc zaawansowanych lejków sprzedażowych i wdrożysz system, który uwolni Twój czas.

Zaczniesz zarabiać więcej, pracując mniej!

Warsztaty Zarabiaj na autopilocie. Automatyczne lejki sprzedażowe w praktyce to pierwszy krok do przychodów pasywnych w Twoim biznesie online!

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict