Tworzenie kampanii sprzedażowych w sieci staje się trudniejsze – to smutny fakt.

 

Kiedy w 2017 roku startowałam ze swoim kursem o skutecznej sprzedaży online, to jeszcze mało kto podchodził do swoich kampanii w sposób tak kompleksowy. Oczywiście też po prostu mniej było biznesów, które w przemyślany sposób promowały swoje oferty (przynajmniej w Polsce).

 

Wtedy nawet jak ktoś nie do końca wykorzystał wiedzę z tego kursu, to z łatwością mógł osiągnąć przyzwoite efekty ze swojej kampanii. Bo po prostu wystarczyło ZROBIĆ, nie miał aż takiego znaczenia POZIOM, na jakim to robisz.

 

Teraz – jest to trudniejsze. Coraz więcej osób organizuje live’y, webinary, działa aktywnie na stories, wysyła newslettery. Tworzy oferty.

 

Twoja kampania TERAZ musi być jeszcze lepsza, bardziej dopracowana, aby została zauważona.

 

Aby ludzie przyszli właśnie do Ciebie, aby posłuchali właśnie Ciebie, aby zamówili właśnie od Ciebie. Twoje komunikaty muszą się wyróżniać.

 

Sama przeprowadziłam już kilkadziesiąt kampanii promocyjnych dla siebie i dla klientek i widzę, jak rynek się zmienia. Jak coś, co działało świetnie jeszcze kilka miesięcy temu, teraz już nie wystarcza.

 

Dlatego nagrałam ten odcinek podcastu: “5 rzeczy, które mają największe znaczenie, aby Twoja kampania sprzedażowa była udana“. Punkt 4 i 5 odzwierciedlają moim zdaniem właśnie te zmiany, jakie zaszły na przestrzeni ostatniego roku. To te punkty zyskują na znaczeniu – chociaż oczywiście pierwsze 3 to fundament, bez którego dalej nie pójdziesz.

 

Zapraszam Cię więc do dzisiejszego odcinka:

 

5 rzeczy, które mają największe znaczenie, aby Twoja kampania sprzedażowa była udana

 

Zanim go odsłuchasz, dla formalności tylko zdefiniujmy, co rozumiem przez kampanię sprzedażową.

Jest to według mnie skoncentrowanie całej Twojej uwagi w krótkim okresie czasu na aktywnym promowaniu swojej oferty.

Są różne taktyki sprzedaży online – najczęściej jest to webinar, wyzwanie, seria maili, promocja w formie cyklu LIVE na instagramie… te wszystkie metody można teraz miksować, one ewoluują. Najważniejsze jednak, że po prostu w tym czasie we wszystkich Twoich kanałach obecności w sieci Twoje komunikaty i aktywności w przemyślany sposób prowadziły do tej oferty.

Pamiętajmy też, że sam okres kampanii powinien być już poprzedzony odcinkiem czasu, w którym “siejesz ziarno” odnośnie swojej oferty. Żeby nie wyskakiwać “jak Filip z konopii” ze swoją ofertą, kiedy nikt się jej nawet nie spodziewa.

 

Sprawdź odcinek podcastu, w którym omówiłam szczegółowo 5 rzeczy, jakie mają największe znaczenie dla sukcesu Twojej kampanii sprzedażowej.

 

 

 

 

 

A poniżej pokrótce opisuję punkty, jakie poruszałam w podcaście:

 

1. Oferta – czyli wybór właściwej oferty do kampanii

 

Co zamierzasz promować w trakcie kampanii? Jak to działa? Jaka jest główna korzyść tej oferty? Ile kosztuje? Dopracowanie oferty tak, aby była nie do odrzucenia, to nie jest prosta sprawa.

Nawet istniejące już oferty i produkty można zawsze komunikacyjnie “podkręcić”. Czasami wystarczą niewielkie zmiany, aby z jakiejś oferty zrobić bestseller 🙂

Jeśli potrzebujesz więcej informacji w tym temacie, zerknij do mojego kursu “Stwórz ofertę nie do odrzucenia”.

 

2. Grupa docelowa

 

Może już masz grupę docelową dla swojej marki, ale w przypadku konkretnej kampanii doprecyzuj ją. Kto najbardziej skorzysta z Twojej oferty? Przykładowe pytania służące lepszemu określeniu grupy docelowej znajdziesz w tym odcinku podcastu.

 

3. Plan promocji

 

Wiele osób niestety robi swoje kampanie “na chybcika”, przez co później z szaleństwem w oczach stara się na ostatnią chwilę wszystko dopiąć. Been there, than that – nie polecam 😉 Teraz już wiem, jak zaplanować kampanie, jak dużego wyprzedzenia potrzebuję, wiem, co mogę ustawić z wyprzedzeniem, a jakie elementy warto jednak realizować w trakcie.

PS. Jeśli interesuje Cię konkretne szkolenie z zakresu tego, jak przygotować plan promocji swojego produktu online, razem z przydatnymi arkuszami kalkulacyjnymi i schematem promocji do użycia np. w asanie, daj znać.

Myślę o przeprowadzeniu takich warsztatów, w przypadku kiedy pojawi się chętna grupa osób.

 

4. Twoja energia i zaangażowanie w trakcie kampanii 

 

Mocno się wiąże z punktem poprzednim. Jeśli robisz wszystko bez odpowiedniego planu promocji, to łatwo w czasie kampanii być niewyspanym, przemęczonym. W momencie, kiedy powinnaś pojawiać się na live’ach, promować się w social media, Ty jesteś wrakiem człowieka. To widać i to zdecydowanie odbija się na wynikach kampanii. Warto o siebie dbać w tym okresie – zarówno o odpoczynek i regenerację dla ciała, jak i odpowiednie nastawienie i wiarę do końca w swoją ofertę.

 

5. Odpowiednia skala działania

 

Możesz zadbać o wszystkie poprzednie punkty, ale jeśli nie masz odpowiedniej skali działania podczas kampanii, to rezultaty nie będą rewelacyjne. Współczynniki konwersji w biznesie online są bezlitosne. Owszem, możesz je podkręcać robiąc kampanie LEPIEJ, ale pewnego pułapu nie przeskoczysz. Aby sprzedać nawet kilkanaście sztuk czegokolwiek w kampanii, musisz mieć zgromadzoną wokół akcji przynajmniej kilkusetosobową “społeczność”.

 

 

Ty też chcesz zadbać o swoją kampanię promocyjną?

Stwórz plan kampanii promocyjnej w 2h – warsztaty online!

Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać swoje oferty, NAWET jeśli dopiero zaczynasz i nie masz ogromnych zasięgów w social media, to po prostu musisz przygotować się do swojej kampanii lepiej niż reszta świata.

Zapisując się na te warsztaty stworzysz ze mną plan swojej pierwszej (i kolejnej!) kampanii promocyjnej w zaledwie 2h, dzięki czemu bez poczucia przytłoczenia będziesz wiedzieć, co kiedy zrobić i osiągniesz swoje cele sprzedażowe.

Razem z warsztatami dostajesz excel do planowania kampanii promocyjnej krok po kroku oraz przykładowy harmonogram w asanie.

Plany promocyjne omówię na przykładach sprzedaży produktów z różnych półek cenowych: od e-booków, po kursy online, aż po programy premium.

 

Jak być na bieżąco z podcastem?

W zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystasz, warto zasubskrybować podcast w wybranym poniżej kanale.

Wtedy automatycznie, bez konieczności zaglądania tutaj, otrzymasz powiadomienia o kolejnych odcinkach!

 

Dzięki!

Przy okazji: chcesz zagadać na fejsie lub twitterze?
Send this to a friend