Jestem ciekawa, jak sobie radzisz Ty i radzi sobie Twój biznes online od momentu wkroczenia w Polsce w erę „nowej normalności” związanej z koronowirusem?
Teraz już powoli wszyscy przywyczailiśmy się do tego, że sytuacja się zmieniła i coś, co szokowało na początku, teraz staje się czymś oczywistym. Wciąż jednak rozmawiam na co dzień z czytelnikami czy klientkami, które mają obawy przed sprzedawaniem swoich produktów lub usług właśnie w tym momencie. Często też totalnie rozjeżdżają się komuś działania marketingowe i ktoś po prostu „znika” w sieci, bo nie wie, o czym teraz mówić, w kontekście zmienionej sytuacji.
Ten odcinek miał się nie pojawić, ale…
Trudno robić predykcje, czy długo potrwa obecny stan „zawieszenia”, ale moim zdaniem prędzej czy później czeka nas kryzys gospodarczy – który wpłynie na rzeczywistość nie tylko tych branż, które bezpośrednio na zamknięciu gospodarki związanym z koronowirusem tracą, ale także pośrednio na innych. Także biznes online.
Pytanie, jak głęboki to będzie kryzys i czy możemy zrobić coś, aby w naszym małym biznesie online się on nie pojawił?
Moim zdaniem jak najbardziej możemy podjąć działania, które sprawią, że wyjdziemy z tej sytuacji nawet mocniejsi niż przed – poszerzemy swoje społeczności i skalę działania, naniesiemy pewne usprawnienia.
Fakt jednak, że moim zdaniem trzeba się skupić na czymś innym, niż normalna „bieżączka”.
Jak dostosować działania swojej firmy do czasów koronowirusa i zareagować – o tym właśnie nagrałam kolejny, drugi już odcinek podcastu.
Odsłuchasz go poniżej, a oprócz tego mam dla Ciebie krótką notatkę tekstową.
Odsłuchaj nowy odcinek podcastu:
Jak wspominałam, sama zmieniłam dość mocno swoje plany, bo na pewno nie można kontynuować biznesu w niezmienionej formie i udawać ” że nic się nie dzieje”. Omówione zmiany wprowadziłam i u siebie.
W skrócie te 5 przemyśleń dotyczących obszarów w swojej firmie, którymi według mnie należy się w pierwszej kolejności zająć, dotyczą poniższych obszarów:
1. Zweryfikuj swoje koszty
Czy wykorzystujesz pieniądze w odpowiedni sposób?
Z jakich narzędzi korzystasz, z jakich nie?
Gdzie możesz szukać oszczędności?
2. Zweryfikuj swoje oferty / prognozowane przychody – co obecnie będziesz promować?
Jakie oferty będą się sprzedawać w czasach wirusa – moje predykcje
Twoje przewidywania finansowe na kolejny kwartał – jak do tego podejść?
3. Nie rezygnuj z działań marketingowych – bądź dla obecnej społeczności i pokazuj się nowej
Owszem, jest tego przesyt, ale ludzie obecnie dużo czasu spędzają w domach – to idealny moment aby budować świadomość istnienia marki, PR. A poza tym część większych firm będzie rezygnować z reklamowania się np. na facebooku, przez co Twoje szanse na wybicie się rosną
To idealny moment na wzięcie sprawy w swoje ręce i zamówienie Treningu widoczności w sieci, który pozwoli Ci przyciągnąć więcej idealnych klientów i sprawi, że będą kupować właśnie od Ciebie.
4. Przyjrzyj się, co możesz usprawnić u siebie / zautomatyzować?
W podcaście wymieniam kilka pomysłów na obszary do poprawek, którymi warto się zająć w czasach „przestoju”. Jedną z nich jest stworzenie automatycznej sekwencji powitalnej.
5. Przygotuj dostosowaną kontekstowo strategię cyklu tematycznego w social media – ludzie nie od razu kupią, ale pozyskani teraz mogą zostać z Tobą dłużej!
W podcaście wymieniłam kilka przykładów osób, które robią (a w zasadzie robiły) to dobrze, bo inicjatywy już zakończone:
- Justyna Kwiatkowska, Zadbana Finansowo – cykl „medytacje” w formie live na facebooku
- Aleksandra Rodziewicz, cykl na instastories – „Dietetyczny Poradnik Przetrwania”
Podobało Ci się? Daj mi znać na instagramie albo w komentarzu, co sądzisz o tym odcinku!
PS. Nowe odcinki podcastu pojawiają się co 2 tygodnie. Aby być na bieżąco i nie przegapić, proszę zasubskrybuj podcast w wybranej przez Ciebie aplikacji!
- 3 główne metody stabilizacji przychodu w biznesie online – czy znasz je wszystkie? - 29 września, 2023
- 5 przyczyn, dla których nie osiągasz przełomu w biznesie online (mimo że bardzo tego chcesz) - 22 września, 2023
- 5 obszarów, na jakich warto się skupić, aby generować rekordowe wyniki sprzedażowe - 15 września, 2023