Jak dostosować działania swojego biznesu online do czasów pandemii? 5 obszarów do zmian

Jestem ciekawa, jak sobie radzisz Ty i radzi sobie Twój biznes online od momentu wkroczenia w Polsce w erę „nowej normalności” związanej z koronowirusem?

Teraz już powoli wszyscy przywyczailiśmy się do tego, że sytuacja się zmieniła i coś, co szokowało na początku, teraz staje się czymś oczywistym. Wciąż jednak rozmawiam na co dzień z czytelnikami czy klientkami, które mają obawy przed sprzedawaniem swoich produktów lub usług właśnie w tym momencie. Często też totalnie rozjeżdżają się komuś działania marketingowe i ktoś po prostu „znika” w sieci, bo nie wie, o czym teraz mówić, w kontekście zmienionej sytuacji.

 

Ten odcinek miał się nie pojawić, ale…

Trudno robić predykcje, czy długo potrwa obecny stan „zawieszenia”, ale moim zdaniem prędzej czy później czeka nas kryzys gospodarczy – który wpłynie na rzeczywistość nie tylko tych branż, które bezpośrednio na zamknięciu gospodarki związanym z koronowirusem tracą, ale także pośrednio na innych. Także biznes online.

Pytanie, jak głęboki to będzie kryzys i czy możemy zrobić coś, aby w naszym małym biznesie online się on nie pojawił?

Moim zdaniem jak najbardziej możemy podjąć działania, które sprawią, że wyjdziemy z tej sytuacji nawet mocniejsi niż przed – poszerzemy swoje społeczności i skalę działania, naniesiemy pewne usprawnienia.

Fakt jednak, że moim zdaniem trzeba się skupić na czymś innym, niż normalna „bieżączka”.

 

Jak dostosować działania swojej firmy do czasów koronowirusa i zareagować – o tym właśnie nagrałam kolejny, drugi już odcinek podcastu.

Odsłuchasz go poniżej, a oprócz tego mam dla Ciebie krótką notatkę tekstową.

 

Odsłuchaj nowy odcinek podcastu:

 

Jak wspominałam, sama zmieniłam dość mocno swoje plany, bo na pewno nie można kontynuować biznesu w niezmienionej formie i udawać ” że nic się nie dzieje”. Omówione zmiany wprowadziłam i u siebie.

W skrócie te 5 przemyśleń dotyczących obszarów w swojej firmie, którymi według mnie należy się w pierwszej kolejności zająć, dotyczą poniższych obszarów:

 

1. Zweryfikuj swoje koszty

Czy wykorzystujesz pieniądze w odpowiedni sposób?
Z jakich narzędzi korzystasz, z jakich nie?
Gdzie możesz szukać oszczędności?

 

2. Zweryfikuj swoje oferty / prognozowane przychody – co obecnie będziesz promować?

Jakie oferty będą się sprzedawać w czasach wirusa – moje predykcje
Twoje przewidywania finansowe na kolejny kwartał – jak do tego podejść?

 

3. Nie rezygnuj z działań marketingowych – bądź dla obecnej społeczności i pokazuj się nowej

Owszem, jest tego przesyt, ale ludzie obecnie dużo czasu spędzają w domach – to idealny moment aby budować świadomość istnienia marki, PR. A poza tym część większych firm będzie rezygnować z reklamowania się np. na facebooku, przez co Twoje szanse na wybicie się rosną

To idealny moment na wzięcie sprawy w swoje ręce i zamówienie Treningu widoczności w sieci, który pozwoli Ci przyciągnąć więcej idealnych klientów i sprawi, że będą kupować właśnie od Ciebie.

 

4. Przyjrzyj się, co możesz usprawnić u siebie / zautomatyzować?

W podcaście wymieniam kilka pomysłów na obszary do poprawek, którymi warto się zająć w czasach „przestoju”. Jedną z nich jest stworzenie automatycznej sekwencji powitalnej.

 

5. Przygotuj dostosowaną kontekstowo strategię cyklu tematycznego w social media – ludzie nie od razu kupią, ale pozyskani teraz mogą zostać z Tobą dłużej!

W podcaście wymieniłam kilka przykładów osób, które robią (a w zasadzie robiły) to dobrze, bo inicjatywy już zakończone:

 

Podobało Ci się? Daj mi znać na instagramie albo w komentarzu, co sądzisz o tym odcinku!

PS. Nowe  odcinki podcastu pojawiają się co 2 tygodnie. Aby być na bieżąco i nie przegapić, proszę zasubskrybuj podcast w wybranej przez Ciebie aplikacji!

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict