Jestem ciekawa, jak sobie radzisz Ty i radzi sobie Twój biznes online od momentu wkroczenia w Polsce w erę “nowej normalności” związanej z koronowirusem?

Teraz już powoli wszyscy przywyczailiśmy się do tego, że sytuacja się zmieniła i coś, co szokowało na początku, teraz staje się czymś oczywistym. Wciąż jednak rozmawiam na co dzień z czytelnikami czy klientkami, które mają obawy przed sprzedawaniem swoich produktów lub usług właśnie w tym momencie. Często też totalnie rozjeżdżają się komuś działania marketingowe i ktoś po prostu “znika” w sieci, bo nie wie, o czym teraz mówić, w kontekście zmienionej sytuacji.

 

Ten odcinek miał się nie pojawić, ale…

Trudno robić predykcje, czy długo potrwa obecny stan “zawieszenia”, ale moim zdaniem prędzej czy później czeka nas kryzys gospodarczy – który wpłynie na rzeczywistość nie tylko tych branż, które bezpośrednio na zamknięciu gospodarki związanym z koronowirusem tracą, ale także pośrednio na innych. Także biznes online.

Pytanie, jak głęboki to będzie kryzys i czy możemy zrobić coś, aby w naszym małym biznesie online się on nie pojawił?

Moim zdaniem jak najbardziej możemy podjąć działania, które sprawią, że wyjdziemy z tej sytuacji nawet mocniejsi niż przed – poszerzemy swoje społeczności i skalę działania, naniesiemy pewne usprawnienia.

Fakt jednak, że moim zdaniem trzeba się skupić na czymś innym, niż normalna “bieżączka”.

 

Jak dostosować działania swojej firmy do czasów koronowirusa i zareagować – o tym właśnie nagrałam kolejny, drugi już odcinek podcastu.

Odsłuchasz go poniżej, a oprócz tego mam dla Ciebie krótką notatkę tekstową.

PS. Przypominam też, że tylko do końca majówki (03.05) z okazji premiery dwóch pierwszych odcinków podcastu trwa KONKURS, w którym można wygrać przydatne pomoce do e-mail marketingu w Twoim biznesie online i miesięczny udział w moim programie AFP – skup się na efektach w swoim biznesie online!

Szczegóły w tym poście na fanpage lub w wyróżnionych stories TUTAJ, jeśli korzystasz z instagrama.

 

Odsłuchaj nowy odcinek podcastu:

 

Jak wspominałam, sama zmieniłam dość mocno swoje plany, bo na pewno nie można kontynuować biznesu w niezmienionej formie i udawać ” że nic się nie dzieje”. Omówione zmiany wprowadziłam i u siebie.

W skrócie te 5 przemyśleń dotyczących obszarów w swojej firmie, którymi według mnie należy się w pierwszej kolejności zająć, dotyczą poniższych obszarów:

 

1. Zweryfikuj swoje koszty

Czy wykorzystujesz pieniądze w odpowiedni sposób?
Z jakich narzędzi korzystasz, z jakich nie?
Gdzie możesz szukać oszczędności?

 

2. Zweryfikuj swoje oferty / prognozowane przychody – co obecnie będziesz promować?

Jakie oferty będą się sprzedawać w czasach wirusa – moje predykcje
Twoje przewidywania finansowe na kolejny kwartał – jak do tego podejść?

 

3. Nie rezygnuj z działań marketingowych – bądź dla obecnej społeczności i pokazuj się nowej

Owszem, jest tego przesyt, ale ludzie obecnie dużo czasu spędzają w domach – to idealny moment aby budować świadomość istnienia marki, PR. A poza tym część większych firm będzie rezygnować z reklamowania się np. na facebooku, przez co Twoje szanse na wybicie się rosną

To idealny moment na budowę listy e-mail i poprawę relacji! Jeśli jeszcze tego nie zaczęłaś robić, warto zacząć od mojego ebooka “Postaw na maila w biznesie online”(przypominam, że jeśli weźmiesz udział w konkursie i wygrasz, to dostajesz go za free).

 

4. Przyjrzyj się, co możesz usprawnić u siebie / zautomatyzować?

W podcaście wymieniam kilka pomysłów na obszary do poprawek, którymi warto się zająć w czasach “przestoju”. Jedną z nich jest stworzenie automatycznej sekwencji powitalnej. Jeśli interesuje Cię ten temat, możesz zajrzeć TUTAJ.

 

5. Przygotuj dostosowaną kontekstowo strategię cyklu tematycznego w social media – ludzie nie od razu kupią, ale pozyskani teraz mogą zostać z Tobą dłużej!

W podcaście wymieniłam kilka przykładów osób, które robią (a w zasadzie robiły) to dobrze, bo inicjatywy już zakończone:

 

Podobało Ci się? Daj mi znać na instagramie albo w komentarzu, co sądzisz o tym odcinku!

PS. Nowe  odcinki podcastu pojawiają się co 2 tygodnie. Aby być na bieżąco i nie przegapić, proszę zasubskrybuj podcast w wybranej przez Ciebie aplikacji!

Jak być na bieżąco z podcastem?

W zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystasz, warto zasubskrybować podcast w wybranym poniżej kanale.

Wtedy automatycznie, bez konieczności zaglądania tutaj, otrzymasz powiadomienia o kolejnych odcinkach!

 

Dzięki!

Przy okazji: chcesz zagadać na fejsie lub twitterze?
Send this to a friend