5 błędów, przez które Twój biznes online na siebie nie zarabia

A więc masz biznes online. Albo planujesz takowy. To ostatnio szalenie modne pojęcie i czy ma ono jakąś jednorodną definicję? Nie sądzę 😉 Ale na potrzeby tego artykułu uznajmy, że biznes online to sprzedaż produktów elektronicznych i usług głównie przez internet.

Nie oznacza to, że nie możesz mieć też w pakiecie produktów fizycznych, ale umówmy się, że ten wpis i odcinek podcastu jest dla Ciebie, jeśli masz też przynajmniej jedną ofertę świadczoną wyłącznie przez internet.

 

Biznes online mogą prowadzić freelancerki (graficzki, korektorki), specjalistki w różnych dziedzinach (sprzedaż własnych produktów jako źródło przychodów), można też łączyć i offline i online…

 

No, ale nie o definicji biznesu online miałam tu dzisiaj dywagować.

W tym odcinku podcastu omawiam szczegółowo, jakie jest moim zdaniem 5 błędów, przez jakie Twój biznes jeszcze nie zarabia.

Albo zarabia słabo, w skali „stać mnie na waciki, ale zakup nowej kamerki do prowadzenia webinarów to już muszę poważnie przemyśleć, bo może nadszarpnąć moje rezerwy finansowe”.

I poniżej krótko wypunktuję te 5 moim zdaniem najistotniejszych błędów – a szczegóły znajdziesz w tym odcinku podcastu: „Mały biznes, wielkie efekty„:

 

W tym odcinku podcastu wymieniłam najważniejsze błędy, ale oczywiście problem może też brzmieć gdzieś głębiej.

Możliwości jest wiele i tak naprawdę bez poważnego audytu strategicznego czasem się nie obędzie. To nie jest tak, że wprowadzisz jakąś jedną magiczną zmianę, magiczną technikę, i nagle klienci zaczną spływać tłumnie.

Ale można wyróżnić kilka powtarzających się błędów, o których bardziej szczegółowo mówiłam w podcaście.

 

1. Bo nie traktujesz swojego biznesu online… jako biznes

Pisała o tym kiedyś Kasia Pszonicka. Wszystko spoko, dopóki jesteś studentem bez zobowiązań, który za pomocą bloga chce sobie tylko „dorobić”. Albo jak masz w zanadrzu etat i nie musisz się martwić, że zabraknie Ci do pierwszego.

Ale jeśli chcesz docelowo, żeby biznes online stał się Twoim głównym źródłem utrzymania, albo chcesz zostać w domu z dzieckiem po macierzyńskim i na ten etat nie wracać, to musisz zmienić podejście.

Zacznij traktować biznes na poważnie. Planuj przychody, promocję, wydatki. Nie licz na to, że działając na wiecznym spontanie Twój biznes będzie się rozwijał stabilnie.

 

2. Bo tak naprawdę nie masz oferty albo nieodpowiednio komunikujesz swój produkt

Oferta to nie jest napisanie kilku słów na Twojej stronie www w zakładce kontakt: „jeśli chcesz ze mną współpracować / potrzebujesz mojej pomocy, odezwij się na maila”.

Jeśli jeszcze nie masz żadnego ebooka, kursu online, to jest to jak najbardziej ok (nie od razu Kraków zbudowano), ale przynajmniej opakietuj swoje usługi! Tzn. zamiast pisać „chcesz zrobić stronę internetową, odezwij się do mnie”, napisz dokładnie, jakie są widełki cenowe i co w cenie oferujesz, ile to trwa, ile poprawek uwzględniasz, jaki będzie efekt końcowy…

To dopiero jest oferta!

 

3. Bo liczysz na to, że klienci sami Cię znajdą

Czyli nawet jak masz jakąś ofertę, to ciężko się do niej „dokopać” na Twojej stronie www. Nie masz jej w menu, nie mówisz o niej w swoich kanałach społecznościowych, ukradkiem tylko wspominasz od czasu do czasu, z pewną dozą nieśmiałości.

Niestety nie da się w ten sposób zarabiać – musisz tym potencjalnym klientem sensownie pokierować, aby natrafiał w odpowiednim momencie na dopasowaną do niego ofertę. Nikt nie będzie przekopywał się przez wszystkie Twoje miejsca w sieci, aby przypadkiem tylko nie zobaczyć, czy nie masz czegoś na sprzedaż. Ludzie w obecnych czasach mają wybór, to nie PRL.

Dlatego tak ważne jest opracowanie odpowiedniej ścieżki klienta. Więcej o tym koncepcie dowiesz się w kursie „5 kroków do udanego biznesu online„, o którym więcej przeczytasz TUTAJ.

 

4. Bo TRUDNO coś od Ciebie kupić

Czyli ok, masz ofertę, ale żeby coś od Ciebie kupić, to trzeba napisać Ci maila, poczekać na odpowiedź, wymienić kilkanaście kolejnych wiadomości odnośnie ceny i robić wiele innych ustaleń, zanim do transakcji dojdzie.

Ludzie w dzisiejszych czasach są leniwi. Po pierwsze upewnij się, że Twoja oferta jest opakietowana (więcej o tym w punkcie 2.), a po drugie postaraj się, aby proces umówienia się np. na bezpłatną konsultację czy zakup czegoś od Ciebie był zautomatyzowany i szybki (czyli że po prostu masz prosty sklep internetowy, podpięte płatności online, itd).

 

5. Bo brakuje Ci odpowiedniej skali działania i / lub strategii

Jeżeli masz te wszystkie poprzednie elementy poukładane, a nadal nie zarabiasz, to… czas się zawijać, bo nic z tych Twoich biznesów online nie będzie (nie no, oczywiście żart).

Oznacza to najprawdopodobniej, że A) bardzo niewiele osób do Ciebie zagląda – a z pustego i Salomon nie naleje. Dlatego tak ważne jest, aby promować swoją działalność, swoje kanały, swoje darmowe materiały, budować listę e-mail, bo później z tego wszystkiego właśnie pojawiają się klienci. Nie będzie prawdopodobnie tak, że ktoś wpadnie do Ciebie prosto z wyszukiwarki i od razu coś u Ciebie kupi.

Najczęściej potrzeba przynajmniej 15-20 kontaktów z potencjalnym klientem, żeby ten się zdecydował coś od nas kupić.

A jeśli masz skalę, czyli już Twój blog czy stronę odwiedza przynajmniej kilka tysięcy osób miesięcznie, a Ty nadal nic nie sprzedajesz… to najprawdopodobniej problemem jest punkt B), czyli brakuje Ci strategii. Nie wiesz, do kogo chcesz dotrzeć, jakimi kanałami, jak wygląda ścieżka klienta, a także jak to wszystko poskładać w jedną całość.

W takim przypadku kurs „Strategic Business Upgrade” jest dla Ciebie! 

Za co się zabrać, aby w końcu Twój biznes online
zaczął na siebie zarabiać?

Ustal, za co się zabrać i w jakiej kolejności, aby jak najszybciej zacząć zarabiać nawet na początku działalności w sieci.

„5 kroków do udanego biznesu online” to seria 5 krótkich wideo (ok. 10-15 minut każde), w których poznasz prosty schemat fundamentów biznesu online.

Jest dostępny BEZPŁATNIE w mojej aplikacji mobilnej!

 

italiana ebook postaw na maila w biznesie online

 

Linki do materiałów wymienionych w odcinku:

Justyna Stańska
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict