5 sekretów sprzedaży online, które powinnaś znać!

 Co powoduje, że niektórzy sprzedają swoje oferty z lekkością – że masz wrażenie, że tylko powiedzą o tej ofercie, a już odbierają nowe zamówienia? 

A u niektórych, mimo pieczołowicie przygotowanej kampanii sprzedażowej, rezultaty są takie sobie…

W tym odcinku zdradzę Ci pięć sekretów takiej skutecznej sprzedaży online, która właśnie powoduje, że Twoje oferty się rozchodzą jak świeże bułeczki.

 

Jest różnica pomiędzy strategiami, a taktykami w skutecznej sprzedaży online. W tym odcinku skupię się na strategiach, a nie na taktykach.

Na czym polega ta różnica?

Strategie to są po prostu metody, które możesz dopasować do swoich potrzeb. Kiedy wiesz o co chodzi w danej strategii, po dostosowaniu jej do swoich potrzeb możesz wymyślić, jakich konkretnie użyć narzędzi, żeby to zrobić – czyli: jakich konkretnie użyć taktyk, żeby to zrobić.

Taktyki z kolei to są takie właśnie konkretne narzędziowe porady, typu na swoim Instagramie przypnij wyróżniony post, w którym będzie podpięty bot, czyli właśnie automatyzacja ManyChat.

I ja, naturalnie rzecz ujmując, skupię się tutaj na strategiach, dlatego, że uważam, że strategie są ważniejsze niż chaotycznie wyrywkowo zdobywane taktyki na temat skutecznej sprzedaży.

 

Kiedy znasz strategię, potrafisz dopasować taktyki.

Kiedy znasz taktyki, niekoniecznie w drugą stronę potrafisz ustalić strategię. 

Dlatego, wyjaśniwszy to, że w tym odcinku będę się skupiać na strategiach, a nie na taktykach, lecimy! 

Pierwsza strategia związana z tym, żeby naprawdę skutecznie sprzedawać online, to jest to, że po prostu dobrze znasz swojego idealnego klienta.

Potrafisz dzięki temu np. wykorzystać (kiedy reklamujesz się płatnie), określone kryteria, żeby dotrzeć do tych właściwych osób.

I co ważne, tych kryteriów nie ma teraz tak bardzo dużo.

Jeżeli właśnie korzystałaś, korzystałeś z systemu reklamowego Meta, czyli dawniej Facebook, to wiesz, że tych kryteriów tak naprawdę jest coraz mniej.

Kiedyś było więcej tych kryteriów, teraz jest mniej.

Natomiast są pewne fajne kryteria, których możesz użyć, żeby dotrzeć do właśnie Twojego klienta – właśnie pod warunkiem, że w ogóle poświęciłaś na to czas, aby go sobie określić.

Druga rzecz, do której przyda Ci się doskonała znajomość Twojego idealnego klienta, to jest po prostu wykorzystanie w Twoich kreacjach (nawet bez targetowania) – tak zwanych komunikatów wywołujących.

To jest tak zwany call out post, czyli przekaz, na jaki zareaguje tylko i wyłącznie Twój idealny klient. 

Masz więc dwa wyjścia, żeby dotrzeć do większej liczby idealnych klientów ze swoim komunikatem – dzięki czemu 

Zarówno płatnie i ogranicznie są to te 2 metody:

  • Pierwsza metoda – to właśnie starać się ustrzelić te dobre kryteria targetowania i docierać do nowych ludzi reklamą. Natomiast tak jak mówię nie zawsze jest to łatwe. Niektóre kryteria są usuwane, natomiast powiem Ci na przykład, że w biznesie B2B istnieją nadal kryteria, których ja używam (przykłady w wideo)
  • Druga metoda, żeby właśnie Twoja sprzedaż była skuteczniejsza, to jest właśnie zastosowanie tak zwanego call out post, czyli wtedy mniej się skupiasz na targetowaniu, ale na tym, żeby komunikatem wywołać idealnych klientów. 

I jakie są przykłady takich właśnie call-out posts? Przykłady omawiam w wideo.

 

Druga strategia, która pomoże Ci podnieść skuteczność Twojej sprzedaży, to jest zwiększanie zaangażowania swoich klientów.

(zarówno potencjalnych klientów, jak i swoich obecnych klientów) 

I jak to możesz zrobić? 

No właśnie, na przykład w moim Klubie 10K, żeby zaangażować osoby, żeby rzeczywiście w tym klubie pracowały (mimo tego, że inwestycja jest niewielka), zastosowałam dwie taktyki.

Po pierwsze, materiały po danym cyklu miesięcznym znikają w następnym miesiącu, czyli się nie kumulują.

Albo działasz w tym miesiącu, albo po prostu Ci materiały przepadną.

I po drugie, kiedy wykonasz zadania praktyczne z 3 miesięcy, to później możesz zyskać nagrodę – zaproszenie na specjalną sesję razem ze mną.

Pomyśl, co Ty też możesz zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie Twoich potencjalnych klientów i klientów.

Jeżeli to są potencjalni klienci, to zastanów się na przykład, jak możesz zwiększyć ich zaangażowanie, np. na bezpłatnym webinarze.

Możesz zastosować jakiś konkurs tylko dla uczestników na żywo, żeby podnieść frekwencję.

Możesz właśnie zaproponować, że tylko osoby na żywo będą miały prezentację. 

Możesz zastosować coś takiego, że jeżeli podzielisz się na swoim stories instagramowym informacją, że bierzesz udział w tym moim szkoleniu, to dostaniesz jakąś nagrodę.

Tutaj chodzi o wszelakie elementy wzbudzania właśnie zaangażowania, grywalizacje, konkursy..

Wszystko to, co podniesie zaangażowanie Twoich potencjalnych klientów i obecnych klientów jest dla Ciebie złotem i podnosi finalnie skuteczność Twojej sprzedaży.

Tak to działa – właśnie w moim programie Klub 10K, jeżeli osoby będą pracować – to będą miały efekty. A to finalnie spowoduje, że z dużym prawdopodobieństwem przejdą wyżej na mojej ścieżce klienta.


Jeżeli ktoś się zaangażuje z kolei na bezpłatnym webinarze, to też jest większa szansa, że później kupi nasz płatny produkt.

Dlatego właśnie pomyśl, jak Ty możesz zwiększyć zaangażowanie swoich potencjalnych klientów i obecnych klientów?  

 

Kolejna metoda, strategia, jak zwiększać skuteczność Twojej sprzedaży online, to jest odpowiednie budowanie wartości Twojej oferty.

Tworzenie tak zwanych deali nie do odrzucenia.

I tutaj, jeżeli już uczestniczyłaś w jakichś moich programach, to wiesz, że na to są metody, jak odpowiednio budować wartość Twojej oferty.

Postrzeganą przez klienta wartość tej oferty, bo klient kupuje wtedy, kiedy (dla niego) postrzegana wartość oferty jest większa niż inwestycja.

Czyli kiedy on czuje, że ten deal jest po prostu dla niego dobry.

Kiedy czuje, że jak za tą cenę, to on otrzymuje aż nadto od Ciebie.

I są różne metody, jak możesz podnieść postrzeganą wartość oferty, bez dodawania większej ilości Twojego czasu.

Możesz podnieść postrzeganą wartość oferty bonusami. Możesz podnieść właśnie na przykład bonusem ekstra tylko dla klientów danej oferty.

Możesz podnieść postrzeganą wartość oferty, jeszcze po prostu dodając np. jakąś dodatkową sesję, że kurs trwa 5 tygodni, a jeszcze masz dodatkową sesję follow up za 2 tygodnie.

Tutaj są różne metody, o nich też bardziej szczegółowo mówię w swoich programach płatnych i na pewno w Klubie 10K będziemy to ćwiczyć.

 

Strategia numer cztery, która zwiększa skuteczność Twojej sprzedaży, to odpowiednie budowanie zaufania klientów. 

Ludzie kupują, kiedy: 

  • wierzą w siebie, że oni dadzą radę, 
  • wierzą w Ciebie, czyli osobę, która to prowadzi, że im zapewni rezultaty 
  • i wierzą w ofertę.

I wszystkie te punkty potrzebują być spełnione, żeby klient rzeczywiście kupił. 

Jak możesz zadbać o to, żeby ludzie wierzyli w Ciebie?

Tu właśnie wchodzi cała gama tak zwanych RTB, reasons to believe, czyli z jakiego powodu klient miałby właśnie Tobie zaufać.

Mogą być zarówno dowody twarde, jak na przykład właśnie Twoje certyfikaty, Twoje lata doświadczenia, z iloma klientami już pracowałaś, a także dowody bardziej miękkie  lub społeczne, czyli na przykład opinie zadowolonych klientów, lub to, jak się z Tobą pracuje. 

Co jest ważne, to powinno być eksponowane, czyli jeżeli chcesz, żeby ludzie kupowali z łatwością, to na każdej stronie Twojej oferty powtarzaj te wszystkie RTB.

I to jest bardzo ważna wskazówka.

Często widzę u moich klientek, że one to dodają raz (na przykład na stronie o mnie), a potem już na stronach ofertowych nie powtarzają.

Pamiętaj, warto to powtórzyć, żeby właśnie te oferty sprzedawały się z lekkością. 

Warto to też powtórzyć w innych kanałach Twojej komunikacji.

Możesz też np. przeprowadzać wywiady z klientami, udostępniać je i we wszelaki sposób właśnie zwiększać to zaufanie do Ciebie i do Twojej marki. 

 

I sekret piąty – taka najbardziej techniczna rzecz która pomoże Ci zwiększyć sprzedaż – czyli optymalizacja konwersji.

Jak sprawić, żeby więcej osób, jak się już właśnie zapozna z tą ofertą, kupiło? 

UWAGA: tak naprawdę optymalizacja konwersji może dotyczyć wszystkich poprzednich etapów ścieżki klienta, nie tylko samego zakupu.

Czyli jak sprawić, na przykład, żeby z reklamy więcej osób przeszło w ogóle na stronę sprzedażową.

Następnie optymalizacja konwersji samej sprzedaży – jak sprawić, żeby na stronie sprzedażowej jak najwięcej osób kupiło.

To jest taki przykład dwuetapowy, natomiast tych etapów konwersji może być więcej.

To już w zależności od tego, jak sobie ułożysz proces sprzedaży – znajdziesz pomysły i okazję do sesji Q&A ze mną w moich programach online. 

Natomiast zwróć uwagę, że możesz tym zarządzać, że nawet niewielkie zmiany mogą mieć znaczenie.

Warto testować: może sprzedaż się zwiększy, kiedy zmienisz kolor przycisku? Może ten przycisk będzie większy? Może kiedy będzie miał inny tekst na sobie?

Testy, czyli testy i analityczne przyglądanie się wyników – nie ma innego wyjścia.

Można zastosować zarówno testy stron sprzedażowych, jak i oczywiście testy reklam.

Testy nawet przycisków. Testy tematów maili.

I jeżeli korzystasz z pewnych narzędzi dodatkowych, takich jak na przykład Hotjar, to też możesz sobie mapę kliknięć na swojej stronie sprzedażowej, prześledzić, czyli zobaczyć, czy ludzie rzeczywiście tak tę stronę scrollują i na co klikają.

I porównać to z tym, co Ty byś chciała, żeby klikali.

Kolejny przykład: jeżeli z kolei na przykład stworzysz swoje landingi na takim builderze jak Divi (tutaj mój link afiliacyjny), to właśnie możesz zastosować wbudowane testy AB stron. 

Ten sekret stosujesz wtedy, kiedy zastosowałaś wnioski z poprzednich sekretów wymienionych w tym odcinku.

Wtedy, kiedy skalujesz swój wpływ, właśnie ten mały procent może mieć znaczenie.

Jeszcze jedna rzecz do optymalizacji konwersji.  Konwersja nie kończy się na etapie strony sprzedażowej i kliknięcia przycisku.

Czasami widzę, że jeszcze proces sprzedaży jest niepotrzebnie za długi, czyli jest jakieś przekierowanie jeszcze do koszyka, potem klient musi jeszcze znaleźć ten koszyk, potem musi wypełnić bardzo dużo pól (z których nie wszystkie są potrzebne) w formularzu zamówienia…

To powoduje, że ludzie, nawet jak już podjęli decyzję na TAK, potem mogą wypadać i nie kończyć zamówienia.

Zachęcam Cię też do śledzenia mnie na Instagramie oraz subskrypcji mojego kanału na YouTube i podcastu Mały biznes, wielkie efekty, gdzie znajdziesz wiele inspiracji i praktycznych wskazówek, jak rozwijać swój biznes.

A najlepsza metoda, żeby zacząć ze mną pracować bezpośrednio – to Klub 10K. 

 

Doprowadź swój biznes do stabilnych 10 tysięcy miesięcznie lub więcej.

Przestań się uczyć, zacznij działać metodą małych kroków nad tym, co NAPRAWDĘ ma znaczenie dla przychodów w Twojej firmie:

1) Opłacalność biznesu online i

2) Siła Twojego marketingu i sprzedaży. 

Justyna Stańska Italiana
Justyna Stańska
Latest posts by Justyna Stańska (see all)
produkty online

Zacznij odważnie promować swoje oferty online!

Pobierz ściągawkę z 15 pomysłami, które pomogą Ci sprzedawać codziennie, bez wyczerpujących kampanii. Z lekkością i bez poczucia wciskania!

Zamów powiadomienia o nowych odcinkach podcastu „Mały biznes, wielkie efekty”

Co 2 tygodnie znajdziesz w nim nowy odcinek z wiedzą, inspiracją lub konkretną strategią, która pomoże Ci zrozumieć, jak Ty też możesz prowadzić świetnie zarabiający na siebie biznes.

Nawet jeśli (tak jak ja) jesteś normalną dziewczyną bez 50 000 followersów.

 

Kliknij i posłuchaj
na Apple Podcast

Kliknij i posłuchaj na Spotify

Kliknij i posłuchaj na YouTube

Kliknij i posłuchaj na Spreaker

Kliknij i posłuchaj na Empik Go

Kliknij i posłuchaj na Podcast Addict